TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

הראל פיננסים המלצה שבועית לשוק ההון- לאור הנתונים הכלכליים בעולם יש מקום להסיט השקעות מארה"ב לכיוון אירופה וישראל


הראל פיננסים
הנאסדק עלה מתחילת השנה כבר בכ 20%, גם S&P500 עלה בכ 12%
מניות – אירופה מתחזקת על חשבון ארה"ב, ישראל במיקוד
הנאסדק עלה מתחילת השנה כבר בכ 20%, גם S&P500 עלה בכ 12%, הקטר שהוביל את מניות הטכנולוגיה לאחרונה נחלש השבוע כשאפל ירדה בשיעור של 5% כמו גם אמזון שירדה כ 5% מהשיא, עדיין מניות אלו עשו תשואות של 40% ומעלה מתחילת שנה וחשיפת המשקיעים אליהם גדלה מאד.

הסיפור המרכזי בשבועיים האחרונים הוא המניות באירופה, הדאקס הגרמני שעלה מתחילת השנה כ 10% ומתחילת החודש הוביל את המגמה העולמית כשעלה כ 4.5%. גם יפן עלתה כבר מעל 6% מתחילת השנה ולאור השיפור המשמעותי בנתוני הייצוא והיבוא לצד חולשת המטבע השבוע עלתה כ 2% נוספים. השווקים המתעוררים ממשיכים להיות מאד חזקים עם עלייה של מעל 30% מתחילת שנה.
שווקי המניות הגלובלים ממשיכים להיות חזקים ונתמכים על ידי צמיחה כלכלית כמעט בכל העולם, עם אינפלציה נמוכה, תוואי עליית ריבית מוגבל ורמות אופטימיות של משקיעים שנמצאות בשיא.
להערכתנו במבט קדימה השוק בארה"ב יתקשה להציג תשואות עודפות על פני השווקים האחרים כפי שעשה בשנים האחרונות ולאור הנתונים הכלכליים בעולם יש מקום להסיט השקעות מארה"ב לכיוון אירופה וישראל.

אצלנו, המגמה הבולטת היא התחזקות של המניות הקטנות בשבוע האחרון ואת לאחר חולשה בחודשיים האחרונים, מה שמצביע על כך שהמשקיעים חוזרים להשקעה במניות ונשענים על אופטימיות גלובלית ומקומית בכל הנוגע לכלכלה. אנו ממשיכים לראות את אפיק המניות בישראל כאטרקטיבי יותר מבחינת תמחור ופוטנציאל קדימה ומקצים לו מעל 50% מהחלק המנייתי.

קונצרני – עולים בדירוגים, ממשיכים להסיט לחו"ל תוך גידור המטבע
המרווחים באפיק האג"ח הקונצרני ממשיכים לרדת לאורך כל העקום בהתאם למגמה בעולם, אך בניגוד למגמה בעולם, ציפיות העלאת הריבית בישראל מתרחקות ומורידות את התשואה הפנימית במדדי האג"ח, כרגע לפחות.
גם השיא בהנפקות שהיו בשנה בעברית האחרונה לא משפיע על התיאבון של המשקיעים לאג"ח קונצרני.

ההמלצה להעדיף גידור של החשיפה המטבעית מתחזקות בעקבות התנודתיות החזקה של השקל מול הדולר בזמן האחרון. הירידה החדה של הדולר מדגישה את חשיבות גידור המט"ח, במיוחד כאשר מדובר בהשקעה סולידית כאגרות חוב בחו"ל.

אנו ממשיכים לתמוך במעבר מאג"ח בישראל עם תשואות נמוכות יחסית לאג"ח חו"ל מגודר מט"ח. בשוק המקומי האפיק הקונצרני רשם ביצועים נאים גם בשבוע האחרון בהובלת מדדי התל בונד הלא צמודים, מדד תל בונד שקלי עלה 0.23%, תל בונד תשואות שקלי עלה 0.21% ומדד תל בונד 20 עלה 0.12% נוספים.

לנוכח המרווחים הנמוכים בין הדירוגים הגבוהים לנמוכים אנו ממשיכים לתמוך בטיוב התיק הקונצרני ומעבר לדירוגים גבוהים יותר.

תיק השקעות – מקטינים סיכון באג"ח, משנים אלוקציה במניות
באג"ח המח"מ המועדף מבחינתנו הוא כ 3.5 - 4 שנים גם בישראל וגם בחו"ל. זה מח"מ קצר יחסית למדדי האג"ח בארץ ובעולם ולהערכתנו מתאים לאור ההסתברות להעלאת ריבית והתשואות באגחים. בחו"ל כאמור מעדיפים לגדר את המטבע ובארץ אנו עדיין ממשיכים להעדיף את האפיק השקלי על פני הצמוד.

בתחום המניות אנו ממשיכים להמליץ לשמור על ישראל כמרכיב הגדול ביותר בתיק המניות, מתוך הבנה כי הביצועים המעולים שהיו לשוק האמריקאי בשנים האחרונות לא יוכלו לחזור על עצמן מדי שנה גם בשנים הקרובות. כמו כן אנו ממליצים על הגדלת הפיזור לשווקים מחוץ לארה"ב, כולל חשיפה לאירופה בכלל ולגרמניה בפרט, חשיפה ליפן עם גידור המטבע ולשווקים מתעוררים צפויים לתרום גם לביצועים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il