TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

אקסלנס: ככל שהציבור יחוש שבאוצר מתקשים להביא לאישור מחדש של חוק מס דירה שלישית נראה ריצה גם מצדו לשוק הדיור, שתגרור עלייה מחודשת במחירים


אקסלנס
התחזקות האירו בעולם מתחילה להיראות כמו מתקפה ספקולטיבית שעשויה להפוך לגדולה ואגרסיבית הרבה יותר

יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, מתייחס בסקירתו השבועית להחלטת בג"ץ לבטל את חוק מס דירה שלישית ולמעשה להחזיר אותה לדיון מחודש בוועדת הכספים של הכנסת. "ההחלטה לא הפתיעה אותנו, שכן כבר עם הודעת המדינה כי היא מותירה בידי בג"ץ את ההכרעה בנושא החוק, הפחתנו את תחזית האינפלציה השנתית שלנו מתוך ההנחה כי החוק יבוטל. מכאן שתחזית האינפלציה שלנו ל-12 החודשים הקרובים, נותרת ללא שינוי ברמה של 0.7%. מצד שני, השאלה הגדולה כרגע היא עד כמה מהר יתייאש ציבור מחפשי הדיור מהבטחות הממשלה ויחזור בריצה אל השוק".


חברון מעריך כי "סביר כי ביטולו של החוק יביא בשלב הראשון לריצה חוזרת של המשקיעים ולירידה בנכונותם למכור דירות שבבעלותם. ככל שכלל הציבור יחוש כי באוצר מתקשים להביא לאישור מחדש של החוק, אז נראה ריצה גם מצדו, שתגרור עלייה מחודשת במחירי הדיור בישראל (בסגנון למה שהיה לאחר ביטולו של מע"מ אפס ופירוק הממשלה)".


חברון מציין כי "לשם אישור החוק מחדש הוא יצטרך לעבור שוב את דיוני וועדת הכספים של הכנסת שיכללו גם קריאה שנייה ושלישית לאישור החוק מחדש. לאור כמות המתנגדים לחוק וחוסר הנכונות של יו"ר וועדת הכספים עצמו לאשר אותו, נשאלת השאלה באילו אמצעים ינקטו באוצר כדי להביא לאישורו המחודש".
חברון מעריך עוד כי "סעיף הדיור (שכירות) במדד ימשיך להציג 'זחילה' כלפי מעלה בדומה לביצועיו בשנה שעברה. השאלה הגדולה היא האם גם הקיפאון בשוק יימשך? במידה וכן, ייתכן וההכבדה על הסעיף תהיה גדולה יותר. במידה ולא, אז אפשר לסכם ולומר שיותר מדי לא השתנה. מכאן שלהערכתנו עדיין מוקדם לקבוע כי ציפיות האינפלציה הקצרות נמוכות מדי".

חברון מתייחס בסקירה גם להתחזקות האירו בארץ ובעולם. "בשלושת החודשים האחרונים האירו התחזק ב-10.5% מול הדולר, ב9.8% מול היין, ב7.4% מול היואן, ב6.4% מול הפאונד וב10.5% ומול השקל. לדברי חברון, אנו מתקשים לראות כרגע גורם שיעצור את המשך מגמת ההתחזקות של המטבע האירופי". חברון מעריך כי "ה-ECB עומד לאבד את אחד היתרונות הכי גדולים שלו בניווט הכלכלה האירופאית וזה פשוט מפני שארסנל הכלים שלו ריק. ההתחזקות של האירו בעולם מתחילה להיראות כמו מתקפה ספקולטיבית שעשויה להפוך לגדולה ואגרסיבית הרבה יותר".


חברון מציין כי "בפעמים הקודמות, כאשר האירו התחזק, הבנק המרכזי האירופאי הצליח להפתיע בכל פעם עם תכניות הרחבה בלתי נתפסות שהובילו לחולשה של המטבע. גם כלכלה מקרטעת, דפלציה עקשנית ולא מעט סיכונים מהמערכת הבנקאית עזרו למטבע להיחלש. אבל היום התמונה הפוכה כמעט לגמרי, הכלכלה צומחת בקצבים מפתיעים, האינפלציה עלתה לרמות של מעל ל-1%, האינדיקטורים הכלכליים טובים יותר, והרכישות המאסיביות של הבנק המרכזי עומדות לפני סיום. במצב הזה האירו אמור להתחזק, ואם לשפוט על פי העוצמה ועל פי 'ארגז הכלים הריק' של הבנק המרכזי באירופה, המצב הנוכחי גם יזמין מתקפות ספקולטיביות גדולות יותר".


חברון מוסיף כי "באירופה בפרט ובשווקים בכלל העריכו שארה”ב תהיה מספר צעדים לפניהם בכל הנוגע למדיניות המוניטרית, מה שאכן קרה, ולכן יצליחו לשמור על רמתו של האירו נמוכה יחסית. עד לפני כמה חודשים זה עבד אבל היום כאשר ממשל טראמפ מצוי במשבר, כשכולם מבינים כי הוא יתקשה להעביר חלק ניכר מההבטחות שלו, מה שעשוי להכביד על האינפלציה ועל הצמיחה ואולי אף להאט את תהליך העלאות הריבית שם, וכשתשואות האג”ח מתקשות להרים ראש, זו בעיה עבור הבנק המרכזי באירופה!! - האירו יוכל להמשיך ולהתחזק מול הדולר ומול שאר המטבעות בעולם. בטווח קצת ארוך יותר, הרבה יהיה תלוי בנתונים הכלכליים ובשאלה האם ימשיכו להשתפר. עם זאת, לפחות בינתיים נראה כי המטבע יהיה נתון להנחות ספקולטיביות והן יהיו בכיוון חיובי".


חברון מעריך כי "כרגע לפחות נראה שמשקיעי האג"ח באירופה מבינים שההתחזקות המהירה של האירו תכביד על המשך דחיפת הכלכלה קדימה וחוזרים לקנות אג"חים. עם זאת, ככל שהנתונים הכלכליים ימשיכו להפתיע לטובה, גם להם יהיה קשה להסתפק ברמת התשואות הנוכחית".


חברון אומר כי "באשר לבנק ישראל, הוא נושם לרווחה. התחזקות האירו בעולם היא חדשות טובות מאוד עבור בנק ישראל, ובעיקר עבור השקל והתעשיינים פה. תהליך העלאות הריבית בארה”ב כבר יצא לדרך, בקרוב הצמצום יגיע לאירופה, ובבנק ישראל רק יצטרכו לשמור על איפוק ולחכות עוד כמה שנים עם העלאות הריבית והשאר כבר יסתדר. הם בהחלט יכולים להפתיע היום עם מדיניות מרחיבה, מה שיחליש את השקל משמעותית ויקנה למשק הישראלי יתרון גדול, אבל זוהי הרפתקנות שאינה מאפיינת את הבנק המרכזי המקומי".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il