TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

בנק אגוד: הדולר צפוי להתחזק מול המטבעות העיקריים בעולם בטווח הבינוני-ארוך בשל פערי הריביות בין ארה"ב לעולם


בנק איגוד
בעקבות מדד יוני השלילי מעדכנים תחזית אינפלציה לשנה קדימה מ-0.3% ל-0.5% ובשנת 2017 הצפי עודכן מטה מ-0.5% ל-0.2%

כלכלני בנק אגוד, בראשות ראש תחום מחקר והאנליסטית הראשית אורלי אברהם, מתייחסים בסקירתם השבועית לשוק המט"ח. "מאז הסקירה הקודמת, הדולר התחזק מול השקל בכ-1.1% (השער של צמד המטבעות עומד כעת סביב 3.574 שקל לדולר). לדברי כלכלני אגוד, "מה שהשפיע בעיקר השבוע על שער הדולר היה ירידת תשואות חזקה בישראל, כשתשואת אג"ח ממשלתי שקלי 10 שנים ישראלי נפלה לכ- 1.89% וזאת לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש יוני שהיה 0.7%-, נמוך משמעותית מהציפיות שעמדו על ירידה של 0.2% בלבד".


באגוד מציינים כי "מדד נמוך זה הוביל להערכות כי בנק ישראל לא יעלה ריבית במהלך שנת 2018 ודחיית ציפיות העלאת הריבית שלחו את התשואות הארוכות מטה. כך הפער השלילי בין תשואת אג"ח 10 שנים ארה"ב לתשואת אג"ח 10 שנים ישראל גדל למינוס 0.35%. כשעלייה בפערי הריביות מעלה את אטרקטיביות הדולר. בנוסף, על פי הערכות השוק, התחזקות הדולר נבעה גם מהמרת מט"ח בהיקף של כ- 3 מיליארד שקלים כחלק מתוצאות הנפקת תמר פטרוליום ולדיווח על מהלכי הגידור בהיקף של כ- 1.5 מיליארד דולר בחודש שמבצע משרד האוצר".


באגוד מעריכים כי "הדולר צפוי להתחזק אל מול המטבעות העיקריים בעולם בטווח הבינוני- הארוך. זאת בשל פערי הריביות בין ארה"ב לעולם, צפי להמשך העלאות ריבית בארה"ב בקצב מתון ומדוד, וחוזקה היחסי של הכלכלה האמריקאית מול רוב המדינות בעולם ומנגד, הערכות כי בנק ישראל לא יפעל להעלאת ריבית בישראל עד סוף שנת 2018. נקודת תמיכה קרובה לדולר עומדת על 3.5 שקלים לדולר ורחוקה על 3 שקלים לדולר, ונקודת ההתנגדות הקרובה לדולר עומדת על 3.65 שקלים לדולר והרחוקה על 3.9 שקלים לדולר".


ביחס לשער הדולר-אירו מציינים באגוד כי "הדולר נחלש בכ-1% מול האירו מאז הסקירה הקודמת והשער כעת עומד על 1.151 דולר - אירו (כאשר בשבוע שעבר סגר סביב 1.14) כשברקע ירידת תשואות גבוהה יותר באג"ח הממשלתי הארוך של ארה"ב אל מול גרמניה".
באגוד מציינים כי "אתמול הותיר הבנק המרכזי של אירופה (ECB) את הריבית בגוש האירו ללא שינוי, כצפוי. בהודעה שמסר הבנק המרכזי צמצום הרכישות לא יחל לפני חודש דצמבר השנה או מעבר לכך. בנוסף, נכתב גם כי מדיניות הרכישות אף תגדל באם יהיה צורך בכך. דבר העשוי להחליש השבוע את שער האירו".


באגוד מעריכים עוד כי "הדולר צפוי להתחזק מול האירו בשלוש השנים הקרובות בשל פערי הריביות וצפי להמשך עליית הריבית בארה"ב על-פי הפד. נציין כי השוק צופה העלאה ראשונה בגוש האירו רק במהלך חודש יולי 2018 (לריבית של 0.1%) אל מול צפי לעוד העלאה אחת בארה"ב בחודש מרץ 2018 (לטווח של 1.25%-1.5%). נקודת תמיכה קרובה לדולר עומדת על 1.08 דולר לאירו ורחוקה על 1.04 דולר לאירו, ונקודת התנגדות לדולר עומדת על 1.16 דולר לאירו".


באגוד מעדכנים את תחזית האינפלציה שלהם בעקבות מדד יוני המפתיע שירד ב-0.7% ומעריכים כי "הצפי שלנו לשנה קדימה עלה השבוע מ-0.3% ל-0.5% אך על שנת 2017 הצפי עודכן מטה מ-0.5% ל-0.2%".
באגוד מתייחסים גם לשוק המניות ואומרים כי "בסיכום שבועי נרשמו עליות שערים במדדי המניות העיקרים בעולם (בהובלת הנאסד"ק שעלה ב- 2%), למעט מדד הדאקס שירד בכ- 1%. במגזר הסחורות מחירי הנפט והזהב עלו. העליות בשווקים נתמכו בדו"חות טובים שפורסמו השבוע בארה"ב ובעולם ובירידת התשואות הארוכות בארה"ב במקביל להתמתנות צפי השוק בכל הנוגע לקצב העלאות הריבית, וזאת לאחר שהנגידה ג'נט ילן העידה בשבוע שעבר בפני הקונגרס האמריקאי ורמזה על המשך העלאות הריבית אך בקצב מתון יותר".


באגוד מציינים כי "ילן אמרה כי הכלכלה האמריקאית בריאה מספיק עבור העלאת שיעורי הריבית וצמצום מאזן האג"ח של הפד, למרות שקצב האינפלציה הנמוך עלול להותיר את הבנק המרכזי עם מרחב תמרון מצומצם. למעשה, השוק הבין מעדותה של ילן כי לנתון האינפלציה יש משקל בהחלטה על עליית ריבית. ניתן לראות שלאחר שהאינפלציה בארה"ב החלה "להרים ראש" מאמצע שנת 2015, מגמה זו השתנתה מפברואר 2017 כשנכון ליוני קצב האינפלציה עומד על 1.6% בלבד, נמוך מיעד האינפלציה ל- 2%. לפיכך, עקב החשיבות הרבה שמייחסת כעת יילן לנתון האינפלציה, כל היחלשות בנתוני האינפלציה בארה"ב עשויים לאותת לשוק על דחייה בקצב העלאות ריבית".


באשר לתיק המניות ממליצים באגוד על "החשיפה המנייתית המומלצת בתיק המייצג נמצאת על 18% ובתיק הספקולטיבי על 36%. בתמהיל המנייתי אנו ממליצים על חלוקה שווה בין ישראל לחו"ל. בהתייחס לחשיפה בארה"ב, אנו ממליצים לתת דגש על הסקטורים העשויים להמשיך וליהנות מחוזקה היחסי של הכלכלה האמריקאית: סקטור התעשייה, הפיננסים, הבריאות, הצריכה המחזורית והטכנולוגיה. החלוקה הגיאוגרפית המומלצת בחו"ל היא: ארה"ב- 55%, אירופה- 25% יפן-9%, אסיה ללא יפן-11%".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il