TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

ישראל ממשיכה להוביל בחדשנות העולמית


משרד המשפטים
פורסם מדד החדשנות הגלובלי של האו"ם
ארגון WIPO (הארגון העולמי לקניין רוחני של האו"ם) פרסם את דו"ח מדד החדשנות העולמי (The Global Innovation Index - GII) לשנת 2017. הדו"ח מדרג את יכולות וביצועי מערכות החדשנות של 127 כלכלות, המהוות 92% מאוכלוסיית העולם וקרוב ל-98% מהתוצר המקומי הגולמי בעולם (בדולר אמריקאי).
ישראל דורגה זו השנה השביעית ברצף, במקום ה-1 באזורה (צפון אפריקה ומערב אסיה) ובמקום ה-17 בקבוצת המדינות בהן ההכנסה גבוהה (הקבוצה אליה משויכת ישראל), ובכך עלתה ב-4 מקומות לעומת השנה שעברה.
בדו"ח גם התייחסות למיקומה המוביל של ישראל בתחום ההון האנושי והמחקר (רמת ההשכלה והחינוך ורמת המחקר במדינה), בתחום ההוצאה הגולמית על מחקר ופיתוח (GERD) ובתחום עסקאות הון סיכון, בשלושת אלה היא מדורגת במקום ה-1 בעולם.
דירוג החדשנות של ישראל השנה משקף תוצאות גבוהות בארבעה תחומים: הון אנושי ומחקר, תחכום שוק, תחכום עסקי ותפוקה של ידע וטכנולוגיה. תוצאותיה של ישראל הן מעל הממוצע בהשוואה לקבוצת המדינות בהן ההכנסה גבוהה. כך, ישראל מדורגת מעל מדינות כגון קנדה, נורבגיה, אוסטריה, סין, אוסטרליה, ספרד ואיטליה.

פרמטר חשוב המשוקלל בחישוב הדירוג הוא שיעור בקשות הפטנט המוגשות ואופן הטיפול בהם. בשנת 2016 מוקמה ישראל במקום ה-13 ברשימת המדינות המובילות בעולם בהגשת בקשות בינלאומיות לרישום פטנטים, וזאת מתוך 152 המדינות החברות באמנה לשיתוף פעולה בענייני פטנטים. רשות הפטנטים במשרד המשפטים, האמונה על הקשר עם WIPO, שמה דגש רב על פרמטרים אלו, ובכך תורמת לקידום מעמדה של ישראל בדירוג חדשנות חשוב זה.

נתונים נוספים העולים מהדו"ח:
ü ישראל במקום ה- 4 בדירוג הכללי בתעסוקת נשים עם תארים מתקדמים.
ü ישראל במקום ה- 3 בדירוג הכללי בשיתופי פעולה מחקריים בין האוניברסיטאות והתעשייה.
ü ישראל במקום ה- 4 בהשקעה במחקר ופיתוח מקומיים ע"י משקיעים זרים.
ü ישראל במקום ה- 9 בתפוקות של ידע וטכנולוגיה, ובמקום ה -1 בייצוא שירותים בתחום טכנולוגיות המידע והתקשורת.
ü ישראל במקום ה- 3 בעריכות חודשיות באתר ויקיפדיה.

שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד: "דו"ח זה של הארגון העולמי לקניין רוחני של האו"ם, מציב את ישראל בשורה הראשונה של החדשנות הבינלאומית, עדות לעוצמת היזמות והפעילות הטכנולוגית הערה כאן. באמצעות רשות הפטנטים, והקשרים הענפים עם משרדי פטנטים בעולם, אנו תומכים ומתמרצים את הכלכלה המקומית, במטרה לשמר את מעמדנו ואף לשכללו. בטוחה אני שהישגים אלה יימשכו גם בשנים הבאות ואף ישתפרו".
מנכל"ית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור: "משרד המשפטים משקיע משאבים רבים בחיזוק רשות הפטנטים ושיפור תפוקותיה לצד פיתוח כלים משפטיים לעידוד יזמות, חדשנות ופעילות עסקית. הדו"ח של ארגון הקניין הרוחני הבינלאומי מוכיח כי ההשקעה בתחום נושאת פירות של ממש".

ראש רשות הפטנטים, עו"ד אופיר אלון: "דו"ח זה נותן גיבוי נוסף למעמדה המוביל של ישראל בזירת החדשנות הבינלאומית, ואנו עדים לכך בפעילותנו היום-יומית עם גופים כגון הארגון העולמי לקניין רוחני של האו"ם ומשרדי פטנטים מרחבי העולם. אני שמח וגאה שרשות הפטנטים לוקחת חלק פעיל ואף מוביל בתחום, פעילות אשר משתקפת היטב בדו"ח השנתי של הרשות לשנת 2016 אשר פורסם לאחרונה".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il