TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


הראל פיננסים
להערכתנו הסיכוי בארה"ב ל-2 העלאות ריבית במחצית השנייה של השנה גבוה יותר ממה שמגולם בשווקים

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:

בארה"ב – להערכתנו הסיכוי ל-2 העלאות ריבית במחצית השנייה של השנה גבוה יותר ממה שמגולם בשווקים דבר שיתמוך בדולר מול סל המטבעות בהמשך השנה, במיוחד לאחר החולשה בחודש האחרון.

האינדיקטורים הכלכליים שפורסמו בשבוע האחרון מארה"ב, המשיכו להצביע על שיפור בתחילת הרבעון השני.

בפוליטיקה - להערכתנו, על רקע הרוב שיש לרפובליקנים בבית הנבחרים, הסיכוי להדחה של הנשיא נמוך (הדחה מתאפשרת רק ברוב של שני שליש מחברי בית הנבחרים) וגם במקרה קיצוני כזה, העמדות של סגן הנשיא, מייקל פנס, שאמור להחליף את הנשיא, בנושא הפחתות מיסים ורגולציה מאוד דומות לעמדות הנשיא (למרות שאיננו כה צבעוני). כך, לדעתנו, אם הפרשה לא תסתעף לכיוונים מפתיעים, אנו מאמינים שהנחישות של הנשיא וצוותו להעביר רפורמת מסים (לפחות חלקית) עוד השנה בעלת סיכוי טוב להצליח. לכן, אנו סבורים, שהסיכוי ל-2 העלאות ריבית במחצית השנייה של השנה גבוה יותר ממה שמגולם בשווקים – דבר שיתמוך בדולר מול סל המטבעות בהמשך השנה, במיוחד לאחר החולשה בחודש האחרון.
ביפן – פול גז בניוטרל
ביפן הצמיחה הריאלית המשיכה להאיץ ברבעון הראשון של השנה, כאשר עלתה ל-2.2 אחוזים בשיעור שנתי (על פי האומדן הראשוני), מעל לצפי ורבעון חמישי ברציפות של צמיחה חיובית. שיפור נרשם בצריכה הפרטית שעלתה ב-1.6 אחוזים, וביצוא שעלה ב-8.9 אחוזים. יחד עם זאת, בדיקה מקרוב מגלה שהצמיחה נבעה משינוי טכני הנובע מירידת מחירים, כאשר התוצר הנומינלי נותר ללא שינוי. דבר שממשיך להצביע על כך שהמדיניות המרחיבה של הבנק המרכזי תימשך עוד זמן רב.


בבריטניה – האינפלציה מרימה ראש
האינפלציה בבריטניה עלתה מעל לצפי ל-2.7 אחוזים באפריל, בעיקר בשל הפיחות החד בפאונד, כאשר אינפלציית הליבה עלתה ל-2.4 אחוזים – מעל יעד הבנק המרכזי. על פי התחזית האחרונה המעודכנת של הבנק, האינפלציה תמשיך לעלות עד לשיא של כ-3 אחוזים במהלך הרבעון האחרון של 2017.

אצלנו. הכל עניין של טיימינג
בחינה של הנתונים מלמדת כי הנתון החלש לצמיחה ברבעון הראשון נובע ברובו מירידה חדה ביבוא רכבים ברבעון הראשון, בהשוואה לרבעון הקודם (כמו בנתוני התוצר בארה"ב) -היות והלמ"ס מחשבת את הצריכה הפרטית וההשקעות על פי מועד היבוא ולא מועד המסירה. ממצאים אלו עקביים עם המשך השיפור בשוק העבודה (שיא בתעסוקה 4.2% אבטלה בלבד ברבעון הראשון) ועם הנתונים החודשיים שפורסמו במהלך הרבעון. על פי חישובינו, בניכוי השינויים ברכבים, הצמיחה בכל אחד שני הרבעונים האחרונים הייתה כ-3.5 אחוזים בשיעור שנתי.

נקודות מרכזיות

ישראל
הצמיחה ברבעון הראשון הייתה חלשה מהצפי - אינה משקפת שינוי מגמה בצמיחה.
נתוני שוק העבודה לאפריל המשיכו להיות חיוביים.
הציפיות לאינפלציה ירדו קלות בטווחים הקצרים, אך עלו קלות בטווחים הארוכים יותר.

עוד בעולם
להערכתנו הסיכוי להדחת נשיא ארה"ב נמוכים - עדיין מעריכים תוואי ריבית גבוה מהגלום בשווקים.
שיפור בענף התעשייה בארה"ב בתחילת הרבעון השני.
גוש האירו ממשיך להתאושש והאינפלציה לעלות – המדיניות המוניטרית צפויה להיוותר בעינה.
ביפן הצמיחה טובה מהצפי - אך נובעת בעיקר מירידת מחירים.
בבריטניה הפיחות מעלה את האינפלציה – הכיוון מעלה סבירות להעלאת ריבית.
בברזיל פרסומים חדשים על שחיתות תרמו לפיחות במטבע.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il