TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

אופנהיימר: ממשיכים לדרג את מניית CSCO בהמלצת Outperform עם מחיר יעד של 36$


אופנהיימר
גבוה בכ-16% ממחירה הנוכחי לאחר הנפילה אתמול

מובילת ציוד התקשורת סיסקו (CSCO), המדורגת Outperform עם מחיר יעד של 36$, פרסמה אתמול בלילה את דוחותיה לרבעון השלישי הפיסקלי של 2017, וסיפקה תחזית נמוכה מהצפוי לרבעון הבא. התחזית הזהירה, באה בניגוד למגמות התאוששות בכלכלה העולמית ובכך מעוררת חשש מאבדן נתח שוק בתחומי פעילותה. בתגובה על פרסום הדוחות, צנחה מניית CSCO בשיעור חד של כ-8%, כאשר לאכזבה מהתוצאות התווספו כמובן גם לחצי השוק הכללי, על רקע חוסר וודאות בפן הפוליטי, שטירפדו אתמול את הראלי במניות הטכנולוגיה.

הירידות בשווקים, במיוחד בליווי החששות הגיאופוליטיים, נוהגים לעתים קרובות לסמן הזדמנות השקעה, והדבר נכון במיוחד במקרה של CSCO. חברת סיסקו כבר אינה נתפסת בתור חברת צמיחה, כאשר הכנסותיה עומדות במקום מזה מספר שנים והשיפור ברווחיות מגיע בעיקר מצעדי התייעלות בהוצאות, לצד פעילות ענפה של רכישת מניות עצמית. ואולם, גם החששות מקריסת עסקיה של סיסקו על רקע לחצי התחרות, הן מהשחקנים הסיניים כגון Huawei והן משחקני הצמיחה האמריקאיים, התבררו כמוגזמים ובסופו של דבר לא באו לידי ביטוי בתוצאות החברה לאורך זמן.

בפרסום תוצאותיה אתמול, רשמה סיסקו הכנסות של 11.9 מיליארד דולר (ירידה שנתית של 0.5%), בדומה לתחזית הקונצנזוס, עם רווח של 0.60$ למניה, שני סנטים מעל הצפי. הרווח הגולמי נשמר על רמתו הגבוהה של 64.4%, מעל רמת הרבעון הקודם וירידה של 80 נ"ב לעומת הרבעון המקביל, שהגיעה מתחום המוצרים (בעת שהרווח הגולמי מתחום השירותים השתפר לעומת התקופה המקבילה אשתקד). יתרה מזו, גם שיעור הרווח התפעולי הפגין שיפור, הן רבעונית והן לעומת הרבעון המקביל, לאור שליטה חזקה על הוצאות, והשתפר לרמה של 32.3%, כך שהרווח התפעולי הכולל צמח בשיעור שנתי של 7%, והרווח הנקי – בשיעור שנתית של 5%.

סיסקו הציגה הרבעון תזרים מזומנים חזק מפעילות שוטפת של 3.4 מיליארד דולר, והשתמשה בו לצורך רכישת מניות עצמית בסך של כ-500 מיליון דולר, בנוסף לתשלום דיווידנד רבעוני של כ-1.5 מיליארד דולר, או 0.29$ למניה (משקף תשואה שנתית נאה של 3.7%, בין הגבוהות בסקטור הטכנולוגיה). מצבת המזומנים של סיסקו עמדה בסוף הרבעון על כ-68 מיליארד דולר, כנגד חוב של כ-32.4 מיליארד דולר – מזומנים נטו של 35.6 מיליארד דולר, או כ-7$ למניה (כ-23% משווי שוק).

תמהיל המכירות של סיסקו: תחום המתגים (switching) העיקרי, האחראי על 29% מסך ההכנסות, הציג צמיחה שנתית של 2%, כאשר תחום הנתבים (routers) רשם ירידה של 2%. בשאר קווי המוצרים, בלטו לטובה פעילות ה-wireless (בעיקר WLAN הארגוני, שוק בו מחזיקה סיסקו במעמד מוביל, והציגה צמיחה שנתית של 13%) ופעילות אבטחת מידע (security) שצמחה בקצב שנתי של 9%, מעל הממוצע הענפי. נמשכה חולשה בתחום הוידאו, מוקד החולשה המסורתי בתמהיל המכירות של סיסקו, עם ירידה של 30% בוידאו למגזר הטלקום (service provider video) ושל 4% בוידאו למגזר הארגוני (collaboration, כולל פתרון Webex לשיחות ועידה דרך האינטרנט). במהלך מאכזב במיוחד, הכנסות מתחום דאטה סנטר הפגינו ירידה שנתית של 5%, זאת בניגוד למגמות צמיחה חזקות בשוק זה, כאשר הדבר משקף את החולשה היחסית של סיסקו בתחום זה, בו משתמשות חברות הענן בפתרונות ייחודיים (להבדיל מפתרונות סטנדרטיים, וגם יקרים יותר, של סיסקו), והחברה מאבדת נתח שוק לטובת שחקני צמיחה כמו חברת Arista (סימול: ANET), חברה המדורגת גם היא בהמלצת Outperform באופנהיימר, שמנייתה הציגה מהלך עליה חזק על רקע צמיחה מואצת בשוק הדאטה סנטר.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il