TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

מיטב דש - סקירה שבועית


מיטב
המשך שיפור בשוק העבודה בישראל בא לידי ביטוי בירידה בשיעור האבטלה ועלייה במשקל העובדים במשרה מלאה

עיקרי הדברים

• המשך שיפור בשוק העבודה בישראל בא לידי ביטוי בירידה בשיעור האבטלה ועלייה במשקל העובדים במשרה מלאה.
• האינדיקאטורים השוטפים ממשיכים להצביע על האטה בצריכה הפרטית ושיפור ביצוא.
• במצב הכלכלי הנוכחי לבנק ישראל אין כלים למנוע המשך התחזקות השקל.
• השקל עשוי להיחלש רק במידה והתוכניות הכלכליות בארה"ב ועליית ריבית ה-FED יחזקו כצפוי את הדולר בהמשך השנה ובמידה והסיכונים הפוליטיים באירופה לא יפגעו בכלכלה ובשווקים, מה שיגרום להתחזקות האירו.
• הסיכונים הפוליטיים באירופה באים לידי ביטוי בצורה בולטת בשוק האג"ח, אך פחות בשוק המניות. להערכתנו, הסיכון הפוליטי מתומחר בצורה מוגזמת בשוק האג"ח האירופאי ובצורה סבירה במניות.
• עם בירור פרטי התוכניות הפיסקאליות, שוק האג"ח האמריקאי מתחיל להתייחס להערכות מציאותיות לגבי השפעת מדיניות הממשל החדש. בשוק המניות הפנמת המציאות איטית יותר. לכן, הסיכון לתיקון בו עולה בטווח הקרוב.


המלצות מרכזיות

אנו ממליצים על מח"מ התיק של 4-5 שנים.

אנו מעדיפים את האג"ח הצמודות בחלקים הקצרים-בינוניים של העקום.

אנו ממליצים על חשיפה בינונית ומטה לאפיקי הסיכון תוך העדפה של מניות הצמיחה בארה"ב, יפן וגרמניה.

מומלץ לשמור על חשיפה גבוהה לדולר האמריקאי.

אנו ממליצים על הקטנת החשיפה לאג"ח הקונצרניות בדירוגים נמוכים, במיוחד לאג"ח הנדל"ן.


מאקרו ישראל.
האבטלה ממשיכה לרדת תוך גידול במשקל המועסקים במשרה מלאה
נתונים מסקר כוח אדם לחודש ינואר מצביעים על המשך שיפור בשוק העבודה בישראל. שיעור המובטלים בקרב גילאי העבודה 24-65 שוב ירד לשפל חדש של 3.7% תוך יציבות בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה. השיפור אף משמעותי יותר ממה שמשתמע מנתוני סך המועסקים, כי משקל המועסקים במשרה מלאה עלה בחדות בחצי השנה האחרונה כאשר משקל המועסקים במשרה חלקית ירד בהתאם (תרשים 2).




היחלשות הצריכה הפרטית ושיפור ביצוא
שיעור העליה במדד המשולב התמתן בחודש ינואר ל- 0.2% בעיקר בגלל הירידה החדה ביבוא כלי רכב לאחר השינוי במיסוי בתחילת השנה. לפי הנתונים השוטפים, נמשכת המגמה של האטה בצריכה הפרטית, כפי שמתבטא במדד הפדיון במסחר הקמעונאי ובענפי השירותים (תרשים 4).
לעומת זאת, קצב הצמיחה השנתי של יצוא השירותים עלה לשיעור של כ-15%. גם ביצוא הסחורות ניכר שיפור אך צנוע הרבה יותר. (תרשים 3). הנתונים השוטפים מאוששים את נתוני התוצר שהציגו היחלשות הצריכה הפרטית ושיפור בהשקעות ויצוא.




לבנק ישראל אין כלים זמינים להחליש את השקל.

שיפור בסביבה הרגולטורית יכולה לסייע המשך התחזקות השקל, בעיקר מול האירו והדולר, שוב עורר דיון "מה לעשות?". חיפוש הפתרונות אצל בנק ישראל לא יועילו. במצב הכלכלי הנוכחי הסיכוי שבנק ישראל ילך להרפתקה של ריבית שלילית או רכישות האג"ח די זניח. השקל עשוי להיחלש במידה והתוכניות הכלכליות של הנשיא האמריקאי ועליות ריבית ה-FED יחזקו כצפוי את הדולר בהמשך השנה והסיכונים הפוליטיים באירופה לא יפגעו בכלכלה ובשווקים, מה שיגרום להתחזקות האירו.
הפתרונות לתמיכה במגזר היצואני נמצאים בכלים פחות מיידים הקשורים לשיפור בסביבה העסקית בישראל. ישראל נמצאת במקום 52 לא מחמיא בסקר "Doing Business" של הבנק העולמי ובמקום 24 במדד התחרותיות של הפורום הכלכלי העולמי. בנטרול הפרמטרים הקשורים למגזר הטכנולוגיה, המיקום היה גרוע בהרבה. שיפור במצבה של ישראל בקלות עשיית העסקים יכול לסייע מאוד ליצואנים הישראליים להתמודד עם מטבע חזק.
בנק ישראל לא צפוי לנקוט בצעדים כלשהם בישיבתו השבוע. ייסוף השקל מרחיק עוד יותר את המועד האפשרי של העלאת הריבית.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il