TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

אקסלנס: כל עוד אין סיכוני אינפלציה, בנק ישראל לא יעלה את הריבית לפחות לא בשנתיים הקרובות


אקסלנס
אביתר בן-דוד, כלכלן מאקרו במחלקת המחקר והאסטרטגיה של בית ההשקעות אקסלנס, ויניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, מתייחסים להחלטת בנק ישראל להותיר את הריבית על כנה, בשיעור של 0.1%.
בנק ישראל מותיר את הריבית לחודש ינואר ברמה של 0.1%, בהתאם לתחזית שלנו ולתחזיות הקונצנזוס.

הכי מעניין שהיה השנה. אין ספק שבחודשים האחרונים, ואולי אף בשנה האחרונה, איבדו משקיעים רבים את העניין בהחלטות הריבית של בנק ישראל. למרות רמת הריבית הנמוכה ופער הריביות העולה בינינו לבין ארה"ב, אין באמת מישהו שחושב/חשב שבבנק ישראל החלו לדון באפשרות לרמת ריבית גבוהה יותר. עם זאת, החלטת הריבית האחרונה ריכזה עניין רב מעט יותר מהרגיל. הסיבה: השילוב שבין הרצון לשמוע את דברי הנגידה (בייחוד לאור תמחור השוק לרמת ריבית גבוהה יותר בעוד מספר חודשים) לבין פרסום התחזיות הכלכליות של חטיבת המחקר (לאור השיפור הניכר בנתוני הצמיחה מאז התחזית הקודמת).

בנוגע לציפיות הצמיחה בנק ישראל סיפק את הסחורה. בחטיבת המחקר החליטו, שלא במפתיע, לעדכן את תחזיות הצמיחה בחדות יחסית כלפי מעלה. נתוני הצמיחה המעודדים ברבעונים הראשון והשני של השנה הביאו את כלכלני הבנק להעלות את תחזיתם לשיעור הצמיחה לשנת 2016 לעלייה של 3.5%, מרמה של 2.8% אותה חזו בתחזית הקודמת. גם התחזית לשנת 2017 עודכנה כלפי מעלה, אם כי בצורה חדה הרבה פחות (3.2% לעומת 3.1% בספטמבר).
גם הנגידה הביעה שביעות רצון מהעדכון החיובי. ובין היתר, תלתה את הביצועים בשוק העבודה המקומי שנראה קרוב לרמת תעסוקה מלאה.

אבל את העניין האמיתי ריכז נושא המטבע והשאלה: עד כמה פער הריביות יכול להיפתח? השאלה אולי המעניינת ביותר שעלתה טרם החלטת הריבית היתה כיצד מתייחסים בבנק ישראל לעוצמתו של השקל בעולם. הנגידה כמובן שלא היתה יכולה שלא להתעכב על הנושא. הדגישה את הייסוף החד בשערו של השקל מול הסל ("למעלה מ-5%...") ואת הפגיעה שהוא ממשיך ליצור עבור היצואנים המקומיים. עוד טענה הנגידה כי: "...ניתן להעריך שפער הריביות שצפוי להיפתח בין הדולר לשקל צפוי לפעול להיחלשות השקל מול הדולר". בנקודה זו מבהירה הנגידה את מה שהדגשנו בסקירתנו השנתית- בבנק ישראל יאפשרו לפער הריביות בין ישראל לארה"ב להיפתח כמה שיותר, וזאת במטרה להביא להיחלשות משמעותית יותר בשערו של השקל. כל עוד אין סיכוני אינפלציה וציפיות האינפלציה נמוכות משמעותית בנק ישראל לא יעלה את הריבית. להערכתנו לפחות לא בשנתיים הקרובות.
עוד אומרת הנגידה כי רכישות המט"ח אותן מבצע בנק ישראל "קונה זמן ליצואנים לבצע את ההתאמות לשינויים ארוכי הטווח ביצוא". באמרה זו היא בעצם מאותתת שתהליך היפתחות הריביות הולך להיות ארוך עד שישפיע בצורה משמעותית מספיק על החולשה של השקל ושיפור כח התחרות של היצואנים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il