TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

סקירה שבועית מבית תמיר פישמן


עלייה בהסתברות להעלאת הריבית
ארה"ב
עלייה בהסתברות להעלאת הריבית
בשבוע החולף נראה כי האירוע הכלכלי המרכזי היה טמון בדבריה של יו"ר הפד, ג'נט יילן, אשר טענה כי ראוי שהבנק הפדראלי יעלה את הריבית בהדרגה ובזהירות לאורך זמן. דבריה נאמרו לאחר שבשבוע שעבר פורסם פרוטוקול הפד ולפיו רוב בכירי הבנק העריכו כי בחודש אפריל יש מקום להעלות את הריבית כבר בחודש יוני. בעקבות כך, חלה התחזקות של הדולר בעולם ועלייה בהסתברות להעלאת הריבית בחודש יולי לרמה של 54%. לצד דבריה של יו"ר הפד, התפרסמו נתונים כלכליים מעורבים; מדד מנהלי הרכש המשוקלל של Markit לחודש מאי ירד ב-1.6 נקודות לרמה נמוכה במיוחד של 50.8 נקודות. כפי שניתן לראות מהגרף, מדד זה משמש כאומדן לנתון צמיחת התוצר. הצפי הוא לצמיחה בשיעור שנתי של 0.9% ברבעון השני וזאת בהמשך לצמיחה של 0.8% בלבד שנרשמה ברבעון הראשון.


גידול בפעילות ענף הבנייה
לחיוב ניתן לציין את הגידול בפעילות ענף הבנייה בארה"ב. בתוך כך, מכירות של בתים חדשים עלו בחודש אפריל בשיעור של 16.6%, וזאת לעומת חודש פברואר. בנוסף, המכירות של בתים הנמצאים בתהליך בנייה עלו ב-5.1%.


גוש האירו
רמת שפל במדד מנהלי הרכש
מדד מנהלי הרכש המשוקלל של Markit בגוש האירו ירד בחודש מאי ב-0.1 נקודות לרמה של 52.9-רמת שפל של 16 החודשים האחרונים. נראה שלהתחזקות האירו הייתה השפעה על היחלשות המדד, שכן הוא הושפע בעיקר מירידה ברכיב הביקושים לייצוא. בסוכנות המחקר Markit כותבים שתוצאות הסקר רק מחזקות את התחושה של צמיחה מוחלשת בגוש האירו ברבעון השני וללא כל סימן לשיפור נראה לעין. בחלוקה למדינות היתה זו גרמניה שהציגה נתונים יחסית טובים שקוזזו על ידי נתונים חלשים באיטליה ובספרד.






יפן
נתוני סחר חוץ חלשים במיוחד
ביפן התפרסמו השבוע נתוני סחר חוץ חלשים במיוחד שמעידים ככל הנראה על חולשה כללית בסחר העולמי. יצוא הסחורות מיפן ירד בחודש אפריל בשיעור שנתי של 10.1% ויבוא הסחורות ירד ב-23.3%. בנוסף, מדד מנהלי הרכש של מגזר התעשייה ירד בחודש אפריל ב-0.6 נקודות לרמה של 47.6 נקודות, המשקפת התכווצות כאשר נמצאת מתחת ל-50 נקודות. יש לציין כי זוהי הרמה הנמוכה ביותר מאז דצמבר 2012. נראה כי להתחזקות המשמעותית של היין בתקופה האחרונה יש השפעה מהותית על ביצועי התעשייה היפנית.

ישראל
גידול בנתוני הפדיון של רשתות השיווק
השבוע פורסמו נתוני הפדיון של רשתות השיווק בין החודשים פברואר – אפריל 2016 ולפיהם נרשם גידול במחירים קבועים של 0.3% בסך פדיון הרשתות. זאת, לאחר גידול של 1.9% שנרשם בין החודשים נובמבר 2015 – ינואר 2016. עיקר הגידול התמקד ברשתות שיווק המזון עם עלייה של 1.1% בפדיון, וזאת לאחר עלייה של 1.7% בין החודשים נובמבר 2015 – ינואר 2016.

מדדי אג"ח – ביצועים:

מדדי אג"ח קונצרני – תשואות ומרווחי תשואה






מניות:
ישראל
שבוע המסחר בת"א הסתיים במגמה חיובית מובהקת וזאת כאשר מדדי הנדל"ן והנפט- גז בלטו לחיוב עם עליות שבועיות של 3.9% ו-4.6% בהתאמה . יש לציין כי מניות מגזר הגז בלטו לחיוב עם אישור סופי של מתווה הגז ואילו מגזר הנדל"ן בלט לחיוב על רקע דוחות כספיים מוצלחים של מספר חברות שכללו רווחים בגין ירידת מס חברות מ-26.5% ל-25% ורווחי מימון עקב ירידת מדד המחירים לצרכן בתקופת הדו"ח.
מדד שער בנקודות תשואה שבוע תשואה חודש תשואה תחילת שנה תשואה שנה
ת"א-25 1431 2.3% -0.6% -6.4% -14.7%
ת"א-100 1241 2.3% -0.4% -5.6% -14.6%
ת"א-75 793 2.8% 0.9% 3.4% -8.8%
ת"א יתר-מאגר 1084 1.4% 0.7% 1.5% 2.9%
ת"א נדל"ן-15 443 3.9% 3.5% 13.1% -4.4%
ת"א-בנקים 1313 1.5% 0.9% -2.0% -5.4%

מבני תעשיה- החברה ביצעה לאחרונה מהלכים פיננסים משמעותיים ובהם הנפקת מניות בגובה 200 מיליון ש"ח והנפקת אג"ח מגובה בשעבודים בגובה 700 מיליון ש"ח. מהלכים אלו הגיעו על מנת לחזק את המאזן ולייצר מעיין כרית ביטחון לתשלומי החוב לשנתיים הקרובות. לאחר מכן, התפרסמו דוחות החברה לרבעון הראשון. בתוך כך, שיעור התפוסה הכללי בחברה עמד ברבעון זה על כ-84%. ה-NOI מנכסים מניבים ירד ביחס לרבעון המקביל בכ-3 מיליון ש"ח ורשם 110 מיליון ש"ח. אולם, ה –FFO עלה לרמה של 74 מיליון ש"ח, ביחס ל-70 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה.
שופרסל- נראה כי רשת "יינות ביתן" עשוייה כעת להפוך למתחרה ישירה של רשת "שופרסל". "יינות ביתן" הנה רשת פרטית המונה נכון להיום 71 סניפים. לאחר המיזוג של "יינות ביתן" עם סניפי "מגה", תיווצר רשת של כ-200 סניפים שתמורתה תשולם לנושי החברה סכום של כ-455 מיליון ש"ח, כולל המלאי. אם וכאשר תושלם הרכישה הסופית, לרשת "שופרסל" תיווצר תחרות ישירה מול המתחרה החדשה בכ-75% מהחנויות הקיימות. מניית "שופרסל" סיימה את השבוע החולף בעלייה של כ-3%.
מליסרון - חברת "מליסרון" גיייסה חוב אג"חי בגובה של כ-1.2 מיליארד ש"ח, תוך ניצול רמת ריביות הגיוס הנמוכות השוררות בשוק הקונצרני, וזאת על מנת למחזר חובות ישנים ויקרים. במקביל, הוחלפו אג"ח בריטיש בסדרות מקבילות של "מליסרון" על מנת ליצור חיסכון מימוני נוסף. החברה פירסמה דוחות כספיים חיוביים השבוע כאשר שיעור התפוסה בנכסים עלה במעט ל-98% וה-NOI עלה ל-264 מיליון. בנוסף, ה-FFO עלה ל-133 מיליון והרווח הנקי זינק ל-255 מיליון ש"ח. כמו כן, הוכרז דיבידנד רבעוני בגובה של 1.24 ש"ח למניה. בתוך כך, החברה סיימה את שבוע המסחר בעלייה של כ-9%.
חו"ל:
מדדי המניות נסחרו השבוע ברקע לנתונים כלכליים בארה"ב ובעולם ועדיין סביב שאלת מועד המשך העלאות הריבית בארה"ב. מרבית שווקי המניות בעולם סיימו שבוע חיובי במיוחד. בתוך כך, השבוע בלט לחיוב שוק המניות ההודי אשר הציג עלייה שבועית של כ-5%. כמו כן, שווקי המניות באירופה הציגו עליות חדות, כאשר מדד היורוסטוקס 50, הדאקס הגרמני והקאק הצרפתי הציגו עליות של 3.9% ו-3.7% בהתאמה. בנוסף, מדד הבנקים האזוריים בארה"ב נסחר בעליות נאות של כ-3.7% וזאת לאור עלייה בהסתברות לעליית ריבית בארה"ב בחודש יוני. שווקי המניות ביפן עלו השבוע בכ-0.5%, אולם מתחילת השנה עדיין מפגרים מאחור עם תשואה שלילית של כ-12%.

Monsanto- חברת " Bayer" הגרמנית הגישה בשבוע שעבר הצעת רכש במזומן למניות חברת הזרעים "Monsanto". חברת " Bayer" נתנה הצעה בסך של 122 דולר למניה או 62 מיליארד דולר במזומן, כאשר הצעה זו הינה ההצעה הגבוהה ביותר שניתנה לחברה מאז החלו שיחות בנושא לפני כחודשיים.יחד עם זאת, חברת "Monsanto" דחתה את ההצעה וזאת בהתאם לצפי המשקיעים. הראציונל שבהצעת " Bayer" טמון ביצירת סינרגיה בין החברות שיוכלו להציע מוצרים עמידים יותר בפני מחלות ונזקים עבור תעשיית החקלאות. מעבר לכך, התעשייה עצמה "עשירה" במיזוגים ורכישות, כך לדוגמא, חברת " Dow Chemical" מתאחדת עם "DuPont", ליצירת מגה חברה בתחום ולכן גם " Bayer" לא רוצה להישאר מאחור. באם "Monsanto" תקבל את ההצעה, חברת " Bayer" תממן חלק מהרכישה באמצעות הנפקת חוב והגדלת המינוף. כמצופה ולאור ציפיות המשקיעים שההצעה לא תתקבל, מניות החברה לא הגיבו בצורה חריפה.
Marks & Spencer – מניות חברת הקמעונאות הבריטית ירדו השבוע בחדות והגיעו לשפל של 18 חודשים, וזאת לאחר שמשקיעים מטילים בספק את סיכויי הצלחתו של המנכ"ל החדש לאושש את החברה. המנכ"ל החדש, סטיב רואו, החל את הקריירה שלו בחברה לפני יותר מ-25 שנים ונבחר למנכ"ל לפני כחודש. הוא מתכנן לבצע שינוי בתחום ההלבשה בחברה וזאת לאחר שהחברה דיווחה על ירידה של 18.5% ברווח. בנוסף, הוא מסר למשקיעים כי החברה תתמקד בהורדת מחירים קבועה, בהפחתה של כמות המבצעים ושיפור איכות המוצרים לשביעות רצונם של הלקוחות.
AT&T - חברת התקשורת AT&T הגישה הצעת רכש עבור עסקי האינטרנט של חברת "Yahoo", כך נמסר באתר בלומברג השבוע. ענקית הטלקום התנגדה בעבר לעסקה זו, כאשר ניסתה לבצע כניסה לתחום באמצעות חברה אחרת, בשם "YP" אחזקות, אולם מרגע שעסקת "YP" ירדה מהפרק, חזרה החברה לעסקת "Yahoo". יש לציין כי יריבתה הגדולה בתחום זה הינה חברת "Verizon". משתי החברות לא נמסרה תגובה הנוגע לידיעות הנ"ל.
הכל בדולר- מניות חברות “הכול בדולר” זינקו השבוע לאחר שפרסמו דוחות טובים מאוד ומעל הצפי ואף גרמו לאופטימיות בשוק וזאת לאחר זעזועים וחששות בסקטור הקמעונאות בארה"ב בשבוע שעבר. חברת Dollar Tree”" פרסמה דוחות לרבעון הראשון עם רווח של 89 סנט למניה, לעומת צפי של 81 סנט למניה. כמו כן, פרסמה החברה תחזית של 3.8 דולר למניה וזאת לעומת תחזית קודמת של 3.65 דולר למניה בחודש מרץ. חברת " “Dollar Generalדיווחה על רבעון ראשון של 1.03 דולר למניה, מעל צפי של 93 סנט למניה. שתי החברות דיווח על עלייה של מספר הקונים ועלייה של מספר הפריטים ללקוח, תוך הפחתה של עלויות השכר והוצאות קבועות.










טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il