TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

הפדרל רזרב יותיר את הריבית ללא שינוי


הלמן-אלדובי בסקירה שבועית
1. בארה"ב, אנו צופים כי בהחלטתו ביום רביעי יותיר הפדרל ריזרב את הריבית ללא שינוי, ברמה של 0.5%, זאת לאור חולשה מסוימת בנתוני הנדל"ן, האינפלציה והצריכה שהתפרסמו לאחרונה.
2. מבחינת אלוקציה בתיק ההשקעות- אנו ממשיכים להעדיף את השוק האמריקאי וממליצים להגדיל חשיפה לשוק זה על חשבון אירופה, זאת מאחר ואנו מעריכים כי צעדי הבנק המרכזי לא ירימו את השוק האירופאי בט"ק. בנוסף ניתן להגדיל מעט את החשיפה לשווקים המתעוררים במידה והדולר יוסיף להיחלש מול המטבעות באותן מדינות.
3. באפיק האג"חי, אנו מחזיקים בהמלצתנו על העדפה לאפיק הצמוד על חשבון האפיק השקלי, כאשר בשלב זה מומלץ להיצמד לאפיק הממשלתי הצמוד ע"ח האפיק הקונצרני, זאת לאור מדדים חיוביים הצפויים בחודשים הקרובים ועלייה במחירי הסחורות בעולם וכתוצאה מכך גם בסביבת האינפלציה המקומית.
4. בארץ, בנק ישראל הותיר את הריבית המוניטרית ללא שינוי, בפעם ה-13 ברציפות. להערכתנו, במידה והשקל יוסיף להתחזק מול הדולר ונתוני המאקרו יפתיעו לשלילה, יתכן והרחבה מוניטרית תחזור לשיח הציבורי בחודשים הבאים.
התפתחויות כלכליות ואינדיקאטורים מרכזיים שפורסמו לאחרונה
בארה"ב, פורסמו במהלך השבוע מס' נתונים כלכליים אודות שוק הנדל"ן אשר הצביעו על חולשה מסוימת בשוק זה. היתרי בנייה ירדו בחודש מרץ ב-7.7% כשבמקביל התחלות בניית בתים ירדו גם כן בכ-8.8%. מנגד, מכירות בתים קיימים איזנו מעט את הנתונים החלשים עם עלייה של 5.1% בחודש מרץ.
באירופה, הבנק המרכזי האירופאי הותיר השבוע את הריבית המוניטרית ללא שינוי, ברמה אפסית. הריבית על הפיקדונות נותרה שלילית בשיעור של 0.4%. הבנק המרכזי לא הודיע על צעדים חדשים לתמיכה בכלכלה ובהודעתו נמסר כי הבנק מתמקד כעת ביישום המדיניות עליה הודיע בהחלטת הריבית האחרונה בחודש מרץ, הרחבת רכישות נכסים ל-80 מיליארד יורו לצד אספקת אשראי למערכת הבנקאית.
בישראל- בנק ישראל הותיר את הריבית במשק ללא שינוי ברמה של 0.1%, זאת הפעם ה-13 ברציפות. לפי הודעת הבנק מדובר בהחלטה שממשיכה את המדיניות שנועדה להחזיר את האינפלציה לתחום היעד- 1%-3%. גם החודש ציינו בבנק ישראל כי המדיניות המוניטרית תיוותר מרחיבה למשך זמן רב ומסבירים זאת על רקע הפחתות המחירים היזומות ומחירי האנרגיה הנמוכים.
שווקי ההון
מניות- שווקי המניות בארץ ובעולם נסחרו השבוע במגמה חיובית וסגרו את שבוע המסחר עם נטייה לעליות שערים. בסיכום שבועי, מדד המעו"ף ומדד ת"א 100 עלו בשיעור דומה של כ-1.5%. מבחינה סקטוריאלית בלט לחיוב מדד מניות הגז והנפט אשר הציג עליה שבועית של כ-3.6%, כאשר לעומתו, בלט לשלילה מדד מניות התקשורת אשר השיל מערכו כ-1.5% בלבד בסיכום שבועי. בארה"ב, מדד ה-S&P500 סגר את השבוע בירידות שערים של 1.2% ומדד הנאסד"ק נחלש בכ-1.3%. באירופה, המדדים נסחרו במגמה דומה כאשר מדד הדאקס הגרמני סגר את השבוע בירידה של כ-1.8% ומדד ה- Eurostoxx50 השיל מערכו כ-1.4%.
אג"ח- האפיק הסולידי נסחר השבוע בנטייה לעליות שערים כאשר האפיק הצמוד המשיך להוות השקעה מועדפת על פני האפיק השקלי. מדדי האג"ח הממשלתיות באפיק הצמוד בלטו לחיוב השבוע עם עלייה של 0.2%, כאשר האפיק השקלי סגר את השבוע עם ירידה של כ-0.1%. באפיק הקונצרני האג"ח והשקלי סגרו את השבוע בעלייה ממוצעת של 0.2%.
מט"ח- השקל התחזק השבוע אל מול המטבעות העיקריים, מול הדולר התחזק השקל בשיעור קל ועמד על 3.77 ₪ לדולר, כאשר אל מול האירו התחזק השקל בכ-0.6% וסגר על 4.23 ₪ לאירו.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il