TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

כך הופכים את המחשב לפח זבל


כל הדרכים להפוך את המחשב לפח זבל שאפילו מוישה אופניק לא היה רוצה לגור בו
בואו נמחק קבצים של מערכת ההפעלה, נתעלם מנחיצותו של אנטי וירוס, נשמור הכול על שולחן העבודה, נתקין את כל התוספים האפשריים לדפדפן ומקסימום אם המחשב יפסיק לסחוב ולא נצליח למצוא בו כלום נקנה חדש ב-12 תשלומים ללא ריבית.

אנחנו לא יודעים איך להתנהג עם מי שבאמת יקר לנו, כמו המחשב שלנו, למשל. הוא חיוני לנו בערך כמו מכונת חמצן, אנחנו יושבים מולו שעות ארוכות והוא גם עלה לנו טבין ותקילין, אבל העצלנות, חוסר המודעות או התמימות גורמות לנו להפוך אותו לפח זבל במקרה הטוב וממש לפגוע בו במקרה הרע. טעות קטנה פה וטעות קטנה שם, ובסופו של דבר אנחנו מסגלים לעצמנו הרגלים סוררים בכל הנוגע לשימוש במחשב. אולי לקראת פסח נצליח להציל קצת את המצב? חברת אבטחת המידע ESET ליקטה עבורנו את כל הטעויות שלנו, חוטאים גמורים ומבולגנים:
דסקטופ שנראה כמו חדר של בן טיפשה עשרה – כל התמונות, הסרטונים, הקבצים, קבצי ההורדות, כולם נמצאים במקום אחד בערבוביה מוחלטת. אז מה אם אי אפשר למצוא כלום במבט ראשון? הרי אפשר פשוט ללחוץ במקלדת על האות הראשונה של שם הקובץ ולהתחיל לחפש בין כל הקבצים שמתחילים בה, יש רק 30 כאלו. ואם עדיין לא מצאנו אז לחפש תחת אות אחרת. יש לנו את כל הזמן המיותר שבעולם. ומה עושים אם נגמר המקום בשולחן העבודה? אה, נו, זאת בכלל לא בעיה, קונים מסך מחשב גדול יותר או מקטינים את גודל האייקונים, והופ נוסף עוד מלא מקום לשמור עוד ועוד דברים על השולחן. אז מה אם לוקח למחשב שעה לעלות בכל פעם? אנחנו לא ממהרים לשום מקום. נלך לעשות קפה ולתלות כביסה בינתיים.
תגדיל עם תוסף בשקל 90 – אנחנו ישראלים לא פראיירים, כל תוסף שנותנים לנו במתנה מורידים. תוסף שעושה גיפים, תוסף של חדשות של כל הערוצים והאתרים, תוסף תרגום מעברית ליפנית, מעברית לערבית, מעברית לתורכית, תוסף של תחנות רדיו ואם אפשר אז גם תוספים לא בטוחים שמורידים ביחד אתם adware (תוכנות פרסומיות) ותוכנות מעקב אחרי פעולת המחשב שלנו. זה באמת קצת מוזר שהדפדפן עובד נורא לאט ושלוקח שנה לעבור בין אתרים. ומה זה כל הפרסומות הקופצות האלה? אז המאה מגה גלישה שמכרו לנו לא שווים כלום, מה? מתישהו כשיהיה זמן נתקשר לספק ונאיים להתנתק. הרי אין מצב שיש לזה קשר לעובדה שיש לנו כל תוסף אפשרי.
מה זה כבר משנה מה מוחקים? העיקר שמפנים מקום – אחרי שהורדנו כל דבר אפשרי בערך למחשב הכונן הפנימי התמלא עד אפס מקום. זה זמן מעולה למחוק דברים שלא צריכים. השאלה אם אנחנו בכלל יודעים מה חיוני לנו ומה לא... אולי פשוט נמחק כל מה שאנחנו לא מזהים וזהו? הכי פשוט. נתחיל בתיקיית ה-Program Files ונמחק כמה שיותר קבצים שמסתיימים ב-EXE או SYS. כן, זה יהיה אדיר. אפשר לחשוב כבר בשביל מה צריך את הקבצים של מערכת ההפעלה. זה לא יהרוס את המחשב או משהו. העיקר שיתפנה קצת מקום בשביל להוריד עוד כמה סרטים.
יש לנו סיסמה אחת והיא תנצח – למי יש כוח לשים סיסמה שונה לג'ימייל, לפייסבוק, לחשבון בנק, לאתר של קופת חולים ולמערכת סטודנט של המכללה? רק גאון יוכל לזכור את כל הסיסמאות האלה. הכי נוח להשתמש באותה סיסמה לכל החשבונות האינטרנטיים באשר הם. למה שאיזה האקר יפרוץ דווקא למחשב שלנו ואז לכל המידע הרגיש והסודי שלנו? את מי אנחנו בכלל מעניינים?
נו מה ריסטרט עכשיו? – התקנו עוד תוכנה חדשה על המחשב, אחת מבין רבות, ומשום מה המחשב שואל אם אנחנו רוצים לעשות הפעלה מחדש. מה נסגר אתו? מה קשור ריסטרט עכשיו? ברור שלא. בשביל מה להפעיל מחדש אם הוא כבר דלוק? יש לנו משהו הרבה יותר חשוב עכשיו לעשות בפייסבוק, נפעיל מחדש אחר כך, או שבכלל לא.
נו מה אנטי וירוס עכשיו? – אין לנו שמץ של מושג אם מותקן על המחשב אנטי וירוס או אם הוא בכלל מעודכן. זה בסדר, זה לא המחשב של ראש הממשלה, מי ירצה להתקיף אותנו? וגם אם יבוא וירוס אנחנו כבר נטפל בו בעצמנו, למדנו קרב מגע פעם בטירונות. האמת שלפעמים קופץ חלון מעצבן שמודיע על איזה עדכון חדש לתוכנת אנטי וירוס אבל אנחנו תמיד מנפנפים אותו, סתם כי אין לנו כוח לשטויות האלה.
אני ממקבל עם כמה אנטי וירוסים – אם כבר אנטי וירוס, אז למה רק אחד? התקנו גם נורטון, גם ESET, גם מקאפי וגם AVG על המחשב, שיהיה הכי מוגן שרק אפשר. מוזר שמאז שעשינו את זה המחשב בקושי זז וכל הזמן נתקע. אולי זה קשור לזה איכשהו? נעעע...
בשבילי? רק התקנה באופן אוטומטי – תמיד כשאנחנו מתקינים תוכנה אנחנו בוחרים להתקין אותה בצורה אוטומטית, כי למי יש כוח לבחור לבד את הפרמטרים שרוצים להתקין מהתוכנה ולהסתבך עם זה? ככה אנחנו גם תמיד מקבלים על הדרך התקנה של צ'ופרים – כל מיני סרגלי כלים ותוכנות נוספות. נותנים לך מתנה, לא תיקח?
כל הקלפים על השולחן – אם אימא הייתה מציצה במחשב שלנו היא בטוח הייתה גאה בנו – גם חשבון האי מייל פתוח, גם מאמר שבדיוק קראנו, גם דף תוצאות חיפוש בגוגל, גם עמוד הפייסבוק, גם קליפ ביוטיוב ועוד מלא דפים, לפחות 15 אם לא יותר. זה מה זה נוח שהכול פתוח לנו מול העיניים. אז מה אם המחשב קצת מתקשה לעמוד בקצב שלנו, שיתמודד!


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il