TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

ביקושי יתר של למעלה מ-1.8 מיליארד שקל בהנפקת מליסרון; גייסה כ-1.2 מיליארד שקל בשלוש סדרות אג"ח


החברה הנפיקה שתי סדרות אג"ח חדשות (יד' ו-טו') והרחיבה סדרה קיימת (יא')
חברת מליסרון השלימה בהצלחה רבה גיוס בסך של כ-1.2 מיליארד שקל בהנפקה של שתי סדרות איגרות חוב חדשות והרחבת סדרה קיימת. בהנפקה נרשמו ביקושי יתר של למעלה מ-1.8 מיליארד שקל. ההנפקה תאפשר למליסרון למחזר חובות תוך הארכת המח"מ הממוצע של התחייבויותיה, ולהקטין את עלויות המימון שלה וכן לצורך הגדלת פעילותה השוטפת.

את ההנפקה הוביל קונסורציום חתמים בראשות פועלים אי.בי.אי, אקסלנס נשואה חיתום, ברק קפיטל חיתום, דיסקונט חיתום, לידר הנפקות, מנורה מבטחים חיתום וניהול, רוסאריו שירותי חיתום, ענבר הנפקות ופיננסים וווליו בייס חיתום וניהול הנפקות.

אופיר שריד, סמנכ"ל הכספים של מליסרון, אמר היום בהתייחסו לתוצאות ההנפקה: "אנו מודים למשקיעים על הבעת אמון נוספת מצידם ביכולותיה הפיננסיות של מליסרון ובפעילותה. החברה תנצל את כספי ההנפקה להמשך התהליך של הפחתת עלויות המימון שלה בטווח הארוך, ולצורך המשך הרחבת פעילותה העסקית".

במסגרת ההנפקה הנוכחית, ביצעה מליסרון הנפקה ראשונית של סדרות אג"ח יד' ו-טו', ובנוסף ביצעה הרחבה של סדרת אגרות חוב יא'. אגרות החוב המונפקות מדורגות בדירוג AA-/Stable ע"י מעלות. להלן תוצאות ההנפקה, לפי סדרה:

• אג"ח סדרה יד' – סדרה חדשה – אגרת חוב צמודה למדד, מובטחת בשעבוד שלישי ("קניון עופר פתח תקווה"), במח"מ של כ-8.2 שנים. התקבלו בקשות לרכישת כ-918.3 מיליון שקל, מתוכן בחרה החברה לקבל כ-544.6 מיליון שקל, בריבית של 2.15%.
• אג"ח סדרה טו' – סדרה חדשה – אגרת חוב שקלית לא צמודה. במח"מ של כ-6.8 שנים. התקבלו בקשות לרכישת כ-602.2 מיליון שקל, מתוכן בחרה החברה לקבל כ-378 מיליון שקל, בריבית של 3.5%.
• הרחבת אג"ח סדרה יא' - הרחבת סידרה - אגרת חוב צמודה למדד, במח"מ של כ-7.55 שנים. התקבלו בקשות לרכישת כ-309 מיליון שקל, מתוכן בחרה החברה לקבל כ-258.6 מיליון שקל במחיר של 979 אג' המייצג תשואה של 2.75% (כולל עמלת הפצה).

חברת מליסרון השלימה במהלך חודש מרץ האחרון את השלב האחרון במיזוג שלה עם חברת הבת, בריטיש ישראל. בעלי איגרות החוב, מסדרות א' וג' של בריטיש ישראל, אישרו ברוב גורף של כ-99.82% את המהלך של החלפת סדרות האג"ח שברשותם לשתי סדרות אג"ח חדשות (יב' ו-יג') של מליסרון. עם השלמת המהלך, תחדל בריטיש ישראל מלהיות תאגיד מדווח, דבר שיחסוך בעלויות כספיות ובתשומות ניהוליות לקבוצת מליסרון. היקפן הכספי של הסדרות המוחלפות הוא כ-1.85 מיליארד שקל, וסדרות האג"ח שיקבלו בעלי האג"חים בתמורה תהיינה בתנאים זהים לסדרות הנמחקות. הסדרות החדשות, בדומה לסדרות המוחלפות, מדורגות על ידי מעלות בדירוג של -AA .
כמו-כן, דיווחה מליסרון בחודש מרץ על תוצאותיה הכספיות לסיכום שנת 2015. החברה סיימה את שנת 2015 עם הכנסות בסך של כ-1.27 מיליארד שקל, ועם גידול של כ-27% ברווח הנקי של הקבוצה לכ-685 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-531 מיליון שקל ב-2014. בנוסף, דיווחה הקבוצה, כי ה-FFO שלה בשנת 2015 עלה בכ-9.7% לכ-521 מיליון שקל, בהשוואה לכ-475 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

מליסרון, בשליטת קבוצת עופר השקעות ובניהולם של גב' ליאורה עופר (יו"ר) ומר אבי לוי (מנכ"ל), הינה חברה המתמחה בהקמה, החזקה וניהול של קניונים, הממותגים כ"קניוני עופר", והינה מהחברות המובילות בישראל בתחום זה. נכון ליום 31 בדצמבר 2015, בבעלות החברה ובניהולה 25 נכסים מניבים בשטח כולל של כ-665 אלף מ"ר שטחי השכרה המאוכלסים בשיעורי תפוסה גבוהים של כ-97%. בין הנכסים המרכזיים של מליסרון: עופר הקריון, עופר רמת אביב, עופר גרנד קניון באר-שבע, עופר גרנד קניון חיפה, עופר רחובות, עופר גרנד קניון פתח-תקוה, עופר בילו סנטר אאוטלט, פארק עופר פתח תקוה ועוד. ח

קרדיט צילום: סיון פרג'.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il