TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

למשקיעים במניית אפל יהיו מספיק סיבות לשמור על אופטימיות בעתיד


במחלקת מחקר של יוטרייד סבורים כי יש מספיק גורמים שעלולים להחזיר את המגמה החיובית לאפל בקרוב כמו השקת סדרת האייפון החדשה ה-6S, שירות טלוויזיה מקוון וגרסה חדשה לאפל TV
במחלקת המחקר של בית השקעות יוטרייד סבורים כי מניית אפל ראויה לסיכוי נוסף, להראות כי השוק טעה ולהציג אסטרטגיה חדשה כבר בטווח הקרוב. לטענת כלכלני יוטרייד, המפולת האחרונה בשווקים סחפה איתה גם ובעיקר חברות גדולות ואף דפנסיביות כמו אפל. הענק הסיני התעטש וכולם כמובן מצטננים, להערכת יוטרייד מדובר בבריחה המונית של כסף על רקע היסטריה ולא על רקע בחינה רציונאלית של הנתונים. אפל לדוגמה, סבלה ממחיקת ערך חדה של 160 מיליארד דולר תוך ימים ספורים. לדעת כלכלני יוטרייד, הנפילה הזו אינה מוצדקת ולא מבטאת הרעה אמיתית במצבה של שחקנית שוק הסמארטפונים הדומיננטית בעולם.
גם אחרי הירידה היומית החדה בערכה של מניית אפל, ב-6.1%, החברה נותרה היקרה ביותר מבין החברות האמריקאיות וערכה עומד על מעל ל-600 מיליארד דולר. עוד לפני זמן קצר יחסית היו המעריכים בשוק כי החברה צפויה לחצות גם את הרף של טריליון דולר. זאת אחת הסיבות כי מניה זו מהווה השקעת עוגן בתיקים של משקיעים רבים ורבים, ולא רק פרטיים, אלא בעיקר המוסדיים וביניהם הפנסיוניים. עוד השנה מחיר המניה הגיע לשיא של 134 דולר וכיום נסחר באזור של 103 דולר בלבד, ירידה של מעל ל-23% בפחות מחצי שנה – פגיעה משמעותית מאוד במשקיעים גם סולידיים. זה אומר שהמניה שינתה את המגמה משורית לדובית ומחקה את כל רווחי ההון מתחילת השנה. קריסת מניית אפל מהווה לא רק סיפורה של השקעה בודדת אלא אסון של מגזר שלם. והאם האסון באמת כאן? לפי הדוחות הכספיים האחרונים, המצב לא עד כדי כך גרוע. גם המדדים והנתנונים הכלכליים מספרים סיפור שונה.
למרות שאפל לא עמדה בציפיות של השוק ברבעון המדווח האחרון, יותר נכון, בתיאבון הגובר של השוק, החברה הציגה בכל זאת שיפור של 33% ושל 45% במחזור ההכנסות ורווח רבעוני בהתאמה. מדובר במגמה תפעולית חיובית בהחלט – מזה 9 רבעונים ברצף.
אם כן, השוק חושש מאי עמידה בציפיות של מכשיר הדגל אייפון. מכירות האייפון לא עמדו בציפיות השוק ב-1.5% והחברה נענשה במחיקת ערך של עשרות מיליארדי דולרים (65 מיליארד דולר נמחקו מהשווי כתגובה לדוחות). כהסבר ל"חולשת האייפון" ביוטרייד מציעים מספר סיבות: שפע (עודף) שוק הסמארטפונים בעולם, בעיקר בחלקו המפותח כאשר צרכנים רבים מחזיקים יותר ממכשיר אחד בשימוש, שינוי מדיניות המחירים בקרב ספקי תקשורת הענקיים כגון וריזון, וכאמור, האטה של שוק הסיני שמהווה פוטנציאל לא מבוטל עבור אפל.
כמו כן, הוסיפו ביוטרייד כי לא מזמן אפל אכזבה את המשקיעים פעם נוספת כאשר הודיעה על דחיית מועד ההשקה של שירותי הטלוויזיה המקוונים העצמיים שלה מספטמבר הקרוב ככל הנראה לתחילת שנת 2016. הסיבה טמונה באי קבלת רישיונות מתאימים מחברות הכבלים כמו FOX ו-NBC. אך ככל הנראה, המוצר הסופי פשוט זקוק לשיפורים, וזה מה שעל ענקית הטכנולוגיה לעשות מהר ככל הניתן כדי להשפיע על מצב רוח השוק ולאותת על טעות הדובים. באפל מבינים זאת ומתכוננים להשיק בספטמבר את הדגם החדש של מכשיר ה-Apple TV. אך בעיקר בשוק ממתינים להשקה של מכשירי הסמארטפון החדשים ב-18 בספטמבר. מדובר כמובן בשני דגמים החדשים iPhone 6S ו-iPhone 6S Plus. הגל הראשון של המכירות צפוי תחילה במדינות ארה"ב, בריטניה, גרמניה ויפן.
נראה כי ישנם מספיק גורמים שעלולים בקרוב להחזיר חיוך לפנים של המשקיעים ואת המניה למגמה חיובית הקודמת. תגובות יתר של השוק הן ספונטאניות וגורפות, אך אחרי שמתחילים לקרוא מספרים ערכם של הנכסים מתחיל לחזור לרמות השפיות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il