TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

הדו"חות הכספיים של אלקטרה צריכה לרבעון הרביעי של שנת 2014


ההכנסות בשנת 2014 הסתכמו בכ- 2.67 מיליארד שקל
בחודש דצמבר הכריזה אלקטרה צריכה על תכנית ארגון מחדש הכוללת שינוי מבני, צעדי התייעלות ושיפור תהליכים, ופיתוח מנועי צמיחה לשנים הבאות

החברה רשמה הוצאות חד פעמיות של כ-42 מיליון שקל בגין תכנית הארגון מחדש, וסיימה את השנה עם הפסד של כ- 65.6 מיליון שקל

זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה צריכה: "תוצאות שנת 2014 משקפות את המגמה השלילית שפקדה את תחומי המסחר בישראל במהלך השנה, בעיקר בעקבות התחרות המחריפה בתחומי הליבה של החברה, והשלכותיו הכלכליות של מבצע 'צוק איתן' . לאחרונה פרסמנו תכנית ארגון מחדש, הכוללת מספר מרכיבים, שמטרתם להתאים את פעילות החברה לשינויים שעברו השווקים בהם היא פועלת ולייעול התהליכים בראיה כלל ארגונית. התכנית מתייחסת, בין היתר, לפיתוח מנועי צמיחה משמעותיים, הגברה של הסינרגיה בין הפעילויות השונות של החברה כדי לשפר את כוח הקניה שלה ואת השירות הכולל ללקוחותיה. נכון להיום, השלמנו את ביצועם של מרבית מרכיבי התכנית, ואנו פועלים כדי להשלימה באופן מלא בתקופה הקרובה. צעדים אלה עשויים להביא לחסכון בסדר גודל של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה פרסמה את דוחותיה הכספיים לסיכום הרבעון הרביעי ושנת 2014. החברה סיימה את השנה עם הכנסות של כ-2.67 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-2.78 מיליארד שקל בשנת 2013. הירידה בהכנסות נבעה בעיקר מתוצאות מגזר מוצרי הצריכה, שהושפע לרעה מארועי מבצע "צוק איתן" שחלו בקיץ, תקופה המאופיינת לרוב במכירות גבוהות של חטיבת מיזוג האוויר. במקביל, קיזזה עלייה בהכנסות מחסני חשמל חלק מהפגיעה האמורה.

הרווח הגולמי של החברה בשנת 2014 הסתכם בכ-705 מיליון שקל (26.4% מההכנסות), בהשוואה לכ-762 מיליון שקל (27.4% מההכנסות) בשנת 2013. הירידה נובעת משחיקה ברווחיות מגזר מוצרי הצריכה בשל הגברת התחרות, ומשחיקה ברווחיות פעילות החברה בחו"ל.

בשורה התחתונה סיימה החברה את השנה עם הפסד של כ-65.7 מיליון שקל, לעומת רווח של כ- 35.2 מיליון שקל בשנת 2013. ההפסד נבע בעיקרו מהפרשה חד פעמית ,כאמור ,בהיקף של כ-42 מיליון שקל בגין תכנית הארגון מחדש עליה הכריזה החברה – והמיוחסות לפרישת עובדים, סגירת סניפים, שינוי מבני בקבוצה ובמודל העסקי בחו"ל ועוד - וכן מהירידה האמורה בהכנסות וברווחיות החברה בעקבות התחרות בשוק. הגידול בהוצאות המימון כתוצאה מהחלשות השקל מול הדולר ברבעון האחרון של השנה אף הוא פגע ברווחיות החברה.

ברבעון הרביעי של 2014 הסתכמו הכנסות החברה בכ- 585.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 595.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2013. עיקר הירידה נובעת ממגזר הצריכה, והיא קוזזה בחלקה על ידי עליה של כ- 10% בהכנסות מגזר הקמעונאות.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון הרביעי של שנת 2014 עלה לכ-153.3 מיליון שקל (26.2% מההכנסות), בהשוואה לכ-136 מיליון שקל (22.8% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2013. העלייה ברווח נובעת מהפחתה שרשמה החברה ברבעון המקביל אשתקד בגין בונוסים לקבל מספקים כתוצאה ממעבר לספק חדש ומגידול בשיעור הרווחיות הגולמית במגזר הקמעונאות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

---המשך בעמוד הבא---



בשורה התחתונה סיימה החברה את הרבעון הרביעי של השנה עם הפסד של כ- 48.9 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ- 29.1 מיליון שקל ברבעון הרביעי בשנת 2013. ההפסד נבע בעיקרו מהוצאה חד פעמית בסך של כ-36.1 מיליון שקל שבוצעה בגין תכנית הארגון מחדש עליה הכריזה החברה כאמור , וכן מירידה בהכנסות החברה בעקבות התחרות הגוברת בשוק.

ממאזנה של אלקטרה מוצרי צריכה עולה, כי ההון העצמי של הקבוצה מסתכם בכ-405.1 מיליון שקל המהווה כ-30% מסך הנכסים..

אלקטרה מוצרי צריכה, בשליטת קבוצת אלקו בע"מ פועלת בשלושה תחומים:
תחום ראשון- ייצור,יבוא ,יצוא, שיווק, מכירה והפצה בישראל של מוצרי צריכה חשמליים, לרבות מזגנים (בארץ ובחו"ל), מוצרים "לבנים", מוצרי אלקטרוניקה ברי מים ועוד. בין המותגים שהחברה משווקת: "אירוול" "אלקטרה", "אלקו" ,"אלקטרה בר", "פיליפס", "מילה", "ווירלפול" "סאוטר" "ליבהר" "ביסל" ו"דייקין"
תחום שני- רשתות שיווק למוצרי חשמל, באמצעות הפעלת הרשתות "מחסני חשמל","שקם אלקטריק", ו"סנסור";
תחום שלישי- "עשה זאת בעצמך", באמצעות הפעילות של רשת "אייס אוטו דיפו".
צלם:יוני רייף


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il