TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

תחזית ביצועי קופות הגמל באוגוסט 2014


אבי ברקוביץ, מנהל מערך אשראי
עם הרוח הגבית של הפחתת הריבית ע"י בנק ישראל תשואה חיובית של 1.8% לקופות הגמל כתוצאה מעליות השערים שנרשמו בשוקי המניות בארץ ובעולם, ובשוק האג"ח בארץ, הממשלתי והקונצרני.

התשואה הנומינלית המשוקללת של קופות הגמל באוגוסט 2014 צפויה לעמוד על תשואה חיובית של 1.8%, כאשר הבולטות מביניהן לחיוב הן אלו שהשקיעו רכיב גדול בשוקי המניות בארץ ובחו"ל, ובשוק האג"ח בארץ, הממשלתי (בדגש על הארוכים) והקונצרני.
התשואה הנומינלית של קופות הגמל הגדולות באוגוסט 2014, צפויה לנוע בין תשואה חיובית של 1.6% לבין תשואה של 2.0%.
תשואות קופות הגמל בתעשייה כולה באוגוסט 2014 צפויות לנוע בטווח רחב יותר שבין תשואה חיובית של 1.4% לבין תשואה של 2.2%.
מתחילת השנה השיגו קופות הגמל תשואה ממוצעת חיובית של כ-5.0%.

סיכום חודש אוגוסט 2014
בית ההשקעות מיטב דש ממשיך בסיקור החודשי של תשואות תעשיית קופות הגמל על בסיס מודל שפיתח. מודל זה מסוגל לתת אומדן מקורב מאוד לתשואות שהשיגו בממוצע קופות הגמל בשוק מיד עם סיום החודש החולף בלא שיהיה צורך להמתין לנתונים המתפרסמים ע"י קופות הגמל עצמן, מאוחר יותר, בדרך כלל באמצע החודש.

הערכת מיטב דש היא, שקופות הגמל וקרנות ההשתלמות הגדולות (כמו גדיש, עוצמה, תמר, קה"ל, כנרת), יציגו באוגוסט 2014 תשואה נומינלית (ברוטו) משוקללת חיובית של 1.8%. תשואה צפויה זו מייצגת גם את התמונה בתעשייה כולה, כאשר טווח התשואות של כלל הקופות אמור לנוע בין תשואה חיובית של 1.4% לבין תשואה של 2.2%.

עליות השערים באפיק המנייתי בארץ ובחו"ל, עליות השערים בישראל באפיק הקונצרני ובאג"ח הממשלתי (בדגש על הארוכים) והתחזקות המט"ח (הדולר והאירו) פעלו כגורם חיובי לתשואות הקופות החודש.
בשוקי המניות בעולם נרשמה מגמה חיובית במרבית המדדים: בארה"ב מדד ה-S&P עלה ב-3.8%, מדד הדאו ג'ונס עלה ב-3.2%, ומדד הנאסד"ק עלה ב-4.8%. גם באירופה נרשמה מגמה חיובית: ה-DAX הגרמני עלה ב-0.7%, ה-Eurostoxx 50 עלה ב-1.8% וה-CAC הצרפתי עלה ב-3.2%. ביפן נרשמה מגמה שלילית והניקיי ירד בשיעור של 1.3%. כל אלו במונחי מטבע של אותן מדינות.

גם בשוק המניות בארץ נרשמה מגמה חיובית: מדד ת"א 25 עלה בשיעור של 0.6%, מדד ת"א 100 עלה ב-1.5%, מדד ת"א 75 עלה ב-4.1% ומדד יתר 50 עלה ב-2.0%.
באג"ח הקונצרני המקומי נרשמו עליות שערים. מדדי התל בונד רשמו עליות שערים: מדד התל בונד 20 עלה ב-1.5%, מדד התל בונד 40 עלה ב-1.1% ומדד התל בונד 60 עלה ב-1.3%. אגרות החוב הלא מדורגות עלו ב-0.7%.

מדד אגרות החוב הממשלתיות הצמודות למדד עלה בשיעור של 1.6%. בחינת תשואותיהן על פי התפלגות טווחי הפדיון שלהן מראה על עליות שערים, כאשר האג"חים לטווח של 2–0 שנים עלו ב-0.2%, האג"חים לטווח של 2-5 שנים עלו ב-0.9% ואילו האג"חים לטווח של 10–5 שנים עלו ב-1.4%.

גם מדד אגרות החוב הממשלתיות השקליות הלא צמודות (שחרים) עלה בחוזקה :1.9%. השחרים הקצרים לטווח של 2–0 שנים עלו ב-0.4%, השחרים הבינוניים לטווח 2-5 שנים עלו ב-1.3% והשחרים הארוכים לטווח של 5 שנים ומעלה עלו בשיעור חד של ב-3.2%. המק"מים עלו ב-0.2% והגילונים עלו ב-0.3%.


סיכום מתחילת השנה:
ינואר-אוגוסט 2014
תשואה חיובית לקופות הגמל: 5.0%

מתחילת השנה, נרשמה תשואה משוקללת חיובית של כ-5.0% בקופות הגמל. לתשואות החיוביות תרמו בעיקר עליות השערים שנרשמו בשוקי המניות בעולם (בארה"ב ובאירופה) ובארץ, ובאגרות החוב הקונצרניות והממשלתיות בארץ.

שוקי המניות בעולם הציגו עליות שערים במרבית המדדים:
בארה"ב: מגמה חיובית כאשר מדד ה-S&P עלה ב-8.4%, מדד הדאו ג'ונס עלה ב-3.1% בעוד שהנאסד"ק עלה ב-9.7%.
באירופה נרשמה מגמה מעורבת: ה-DAX הגרמני ירד ב-0.9%, ה-CAC הצרפתי וה-Eurostoxx 50 עלו בשיעור של 2.0% כ"א.
באסיה: נרשמה מגמה שלילית: הניקיי ירד בשיעור חד של 5.3%. כל אלו במונחי מטבע של אותן מדינות.

גם שוק המניות בארץ הציג עליות שערים במרבית המדדים, כאשר מדד ת"א 25 עלה מאז ראשית השנה בשיעור של 5.3%, מדד ת"א 100 עלה בשיעור של 4.7%, מדד ת"א 75 עלה בשיעור של 0.1% בלבד ומדד יתר 50 ירד בשיעור של 3.0%.
באגרות החוב הקונצרניות נרשמה מגמה חיובית מתחילת השנה: מדדי תל בונד 20, 40 ו-60 עלו בין 3.4% ל-4.4% כ"א. אגרות החוב הקונצרניות שאינן מדורגות (ואין להן מדד) עלו בממוצע בשיעור תלול של 5.1%.

גם באגרות החוב הממשלתיות נרשמה תשואה חיובית בשיעור של 6.7% כאשר אגרות החוב הצמודות למדד (גלילים) עלו ב-6.8% ואילו אגרות החוב השקליות (שחרים) עלו ב-7.6%.

באגרות החוב הממשלתיות הצמודות למדד נרשמה מגמה מעורבת. בחינת תשואותיהן על פי התפלגות טווחי הפדיון שלהן מראה, שהאג"חים לטווח של 0-2 שנים ירדו ב-0.7%, האג"חים לטווח של 2-5 שנים עלו ב-1.4% והאג"חים לטווח של 5-10 שנים עלו בשיעור חד של 6.8%.

בחינת תשואותיהן של אגרות החוב השקליות על פי התפלגות טווחי הפדיון שלהן מראה מגמה של עליות שערים, כאשר השחרים הקצרים לטווח של 0-2 שנים עלו ב-1.2%, השחרים לטווח של 2-5 שנים עלו ב-4.3%, ואילו השחרים לטווח של 5 שנים ומעלה עלו בשיעור גבוה מאוד של 13.5%. המק"מים עלו ב-0.8% והגילונים עלו ב-0.9%.


תעשיית קופות הגמל צפויה להצביע על תשואה משוקללת חיובית של 5.0% מתחילת השנה.

כתבה זו ואינפורמציה נוספת על תעשיית קופות הגמל ועל שוק ההון
ניתן למצוא באתר האינטרנט של מיטב בית השקעות.
למעבר לאתר לחץ כאן: מיטב קופות גמל


מסמך זה הוכן על-ידי מיטב דש השקעות בע"מ ו/או על-ידי אחת או יותר מהחברות שבשליטתה. מסמך זה אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ועל כל אדם להתייעץ עם יועץ ו/או משווק השקעות בכל הנוגע לביצוע פעולה במוצרים פיננסיים ועם יועץ פנסיוני ו/או סוכן שיווק פנסיוני בכל הנוגע להצטרפות או עזיבת מוצרים פנסיוניים. כמו כן, מסמך זה אינו מהווה הצעה או המלצה לרכישת או מכירת מוצר פיננסי, לרבות קרן השתלמות, אופציות, יחידות השתתפות בקרן נאמנות או כל נייר ערך או מוצר פיננסי אחר, ואינו מהווה הצעה להצטרפות או עזיבת מוצר פנסיוני, לרבות קופת גמל, קרן השתלמות, קרן פנסיה או תכנית ביטוח. רכישת מוצר פיננסי בגינו נדרש פרסום תשקיף ודיווחים מיידיים, לרבות יחידות בקרנות נאמנות, תעשה על פי התשקיף והדיווחים המיידיים שבתוקף. כמו כן, מיטב דש השקעות בע"מ, וכן חברות שבשליטתה עוסקות, בין היתר, בניהול תיקי לקוחות, ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל, ניהול קרנות השתלמות, ניהול קרנות פנסיה וחיתום, ועשוי להיות למי מהן עניין אישי במסמך זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמן ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. האמור במסמך זה נאסף ו/או מתבסס על מידע ממקורות שונים ולא בוצעה על-ידי מיטב דש השקעות בע"מ ו/או כל חברה שבשליטתה בדיקה עצמאית של המידע האמור. האמור במסמך זה כולל הערכות, אומדנים ו/או תחזיות. מיטב דש השקעות בע"מ וכן כל חברה בשליטתה אינן אחריות לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ועקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו. אין בתשואות העבר של המוצרים הפיננסיים כדי להעיד על תשואותיהם בעתיד. כל הזכויות, לרבות זכויות הקניין הרוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות למיטב דש השקעות בע"מ ו/או לאחת או יותר מהחברות אשר בשליטתה, ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות להפיצו ולהעתיקו, ללא קבלת אישורן מראש ובכתב.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il