TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

ירידה חדה של 20% בהתחלות בנייה ברבעון הראשון – שפל של שנתיים


ברבעון השני של 2014 הוחל בבניית 9,311 יח"ד לעומת 11,539 יח"ד ברבעון הראשון
ההמתנה לתוכנית מע"מ 0 הושיבה על הגדר גם את היזמים. מהנתונים עולה כי ברבעון השני של 2014 הייתה ירידה חדה של 20% בהתחלות בנייה לעומת הרבעון הקודם. על פי הנתונים, ברבעון השני של 2014 הוחל בבניית 9,311 יח"ד לעומת 11,539 יח"ד ברבעון הראשון. מדובר ברמה הנמוכה ביותר של התחלות בנייה בשנתיים האחרונות.

לדברי רוני כהן, מנכ"ל חברת אלדר "נתוני התחלות בנייה של הלמ"ס בודקים בעצם כמה פרויקטים קיבלו היתר. אך בפועל הירידה בהתחלות בנייה גדולה יותר. בשנים האחרונות 95% מהפרויקטים שיצאו לשיווק שווקו לפני קבלת ההיתר. ברבעון השני וברבעון האחרון היו עיכובים בהתחלת השיווק של עשרות פרויקטים, חלקם בהיקפים גדולים של מאות יח"ד כל אחד, באזורי הביקוש".

כהן מוסיף כי "ירידה בהתחלות בנייה בעייתית לטווח הארוך. שוק הנדל"ן שונה ממוצרי צריכה אחרים ולוקח זמן להתניע אותו מחדש. ראינו את זה בכל תקופה של אי ודאות. כך למשל בסוף 2011, בזמן המחאה החברתית הממשלה דיברה על רפורמות מרחיקות לכת ומיסוי של ענף הנדל"ן. התוצאה הייתה קיפאון מוחלט בשוק. יזמים חששו מהנחתות שיגיעו מהממשלה ופשוט סירבו להתמודד במכרזים. בפועל בסופו של דבר הממשלה לא יצאה בפעולה אקטיבית ולאחר שהקיפאון הסתיים לקח קצת יותר מרבעון לחזור להתחלות בנייה של שוק בריא. זה גרם לעליות מחירים של כ-10%.

רוני צברי בעלי חברת צברים אמר " על פי נתוני הלמ"ס יש ירידה חדה של 20% בהתחלות בנייה במחוז תל אביב ובמחוז מרכז. מדובר במחוז החשוב עם המחסור הגדול ביותר בהיצע הדירות. הדרך היחידה להגדיל את היצע הדירות בצורה מהירה, היא הסרת חסמים בפרויקטי התחדשות עירונית. מדובר בפרויקטים המוקמים לרוב במרכזי הערים על הקרקעות המבוקשות ביותר ובלי מלאי קרקעות זמין לבניה, לעיתים מדובר בפרויקטים שיכולים להכפיל את עצמם מבחינת כמות יח"ד.

כולם מוכרים חלומות שווא
ליאור ברדוגו מנכ"ל חברת פרי נדל"ן מקבוצת אלדד פרי אמר "שר האוצר בא לברך ויצא מקלל. המשימה המרכזית של הממשלה החדשה היתה הגדלת היצע הדיור אבל ההכרזה על תוכניות מע"מ אפס ומכרזי מחיר מטרה שפורסמו חודשים לפני שניתן היה ליישם אותם בפועל יצרו את האפקט ההפוך והביאו לכך שברבעון השני החלה בנייתן של פחות מ – 10,000 יח"ד. שוק הנדל"ן זקוק ליציבות ולוודאות ללא ודאות הקבלנים לא בונים
הבעיה המרכזית היא שבניגוד להצהרות שיוצרות אפקט מיידי על השוק את התחלות הבנייה קשה מאוד יהיה להתניע מחדש וכאשר הטבת מע"מ אפס תאושר או תבוטל הביקושים המתפרצים יפגשו היצע נמוך של דירות"

דדי ריזל, מנכ"ל קבוצת שכטר, מוסר כי " כולם מוכרים חלומות שווא – אין סיכוי שמחירי הדירות ירדו באופן דרמטי כפי שרוצה הממשלה. נראה כי הציבור ימשיך לשלם על ההססנות של הממשלה ומשרד האוצר בכל הנוגע לענף הנדל"ן, כאשר אין הגדלה משמעותית של היצע הדיור, ומכרזי המינהל נדחו או בוטלו בגלל חוק מע"מ 0. כאשר יש קצב של פחות מ-40 אלף יחידות דיור בשנה, ומחסור של יותר מ-120 אלף דירות בשנה, אז איך בדיוק ירדו המחירים? גם אם יהיו 60 אלף התחלות בניה בשנה, יקח לענף הנדל"ן עוד שנים רק להדביק את עודף הביקוש שנוצר עד כה".

היזמים כבר לא מעוניינים במע"מ 0
יש לציין כי בסקר שערכו בשבוע שעבר כלכלני BDI בקרב 20 מנכ"לי חברות הבניה למגורים המובילות במשק נשאלו המנכ"לים האם לאור העיכובים באישור התוכנית היו מעדיפים כי שר האוצר יכריז על ביטולה. 17 מהנשאלים ענו כן, ומנכ"ל אחד בלבד ענה לא. ( 2 לא ענו/ חו"ל)




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il