TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

"בנקים לא מודיעים ללווי משכנתאות כי הם יכולים לפנות לוועדה הבין-משרדית להקלה על לווים שנקלעו למצוקה"


חכ משה גפני
יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב גפני: "באינספור מקרים פרטניים שפניתי לבנק המזרחי במקרים של אנשים במצוקה, תמיד התשובות היו שליליות. לא יכול להיות שבבנק אחד מצטברים תמיד המקרים הקשים האלו"
ועדת הכספים דנה בנושא פעילות הוועדה הבין-משרדית בעניין ההקלה על לווי משכנתאות אשר נקלעו למצוקה. בדיון נאמר כי על פי החוק, לווה שנטל משכנתא ומתקשה בהחזרתה, רשאי לפנות לוועדה הבין משרדית ולבקש להקל בפירעון החזרי ההלוואה שנטל, וזאת בהתבסס על מצבו הכלכלי. יו"ר הועדה ח"כ הרב משה גפני אמר כי התקבלו פניות רבות של אזרחים שנקלעו למצוקה והבנקים לא הודיעו להם על האפשרות לגשת לוועדה זו, וגם כשניגשו לא ראו פיתרון בוועדה הבין- משרדית שנועדה לשם כך.

חיים בר יעקב מהתנועה לחיים בכבוד אמר כי יש בעיה קשה מאד כיום לרבבות לווים שמתקשים בהחזרת המשכנתאות. "הוועדה נשלטת על ידי הבנקים, ניתן לגשת אליה רק על ידי הבנק, התשובה ניתנת על ידם, כך שהחייבים נתונים לגחמותיהם של פקידי הבנק".

אחד הנוכחים בדיון, עולה חדש המתגורר באופקים אמר כי הוא בפיגור בהחזר המשכנתא "הבנק לא אמר לי שיש ועדה בין משרדית, שמעתי מחבר והגשתי בקשה. כמות הדרישות שהציגו בפניי אינה רלוונטית. מבקשים שהבן החייל שלי יצטרף כלווה, דורשים תשלום מיידי של 12 אלף ₪ אחרת יפנו אותי מהבית, מאיפה יש לי לשלם כזה סכום? אני חולה ולא עובד, אם לא למקרה כמו שלי קמה הוועדה הבין משרדית, למה היא פועלת? איך היא מאפשרת לדרוש שהבן החייל שלי יהיה לווה וכל העתיד שלו יהיה משועבד על הבית שלי".

ישראל שוורץ ממשרד השיכון אמר כי ראוי שיהיה מנגנון סבסוד לממן את מי שלא יוכל להחזיר את ההלוואות, "בערך 5000 איש מגיעים לוועדה הבין משרדית מידי שנה. החוק מחייב את הבנקים להודיע על הוועדה. יש ניסיון אמיתי שלנו לעזור לכל הפונים".

גם איתי חוטר ממשרד האוצר אמר כי הוועדה מטפלת בכל פניה של לווה שפונה אליהם למרות שלא מדובר בפינויו מהדירה, "אם יש בנקים שמסננים ולא מביאים את הבקשה של הלווה אלינו לוועדה, אנו רואים זאת כפעולה לא תקינה ונשמח לקבל מקרים כאלו ונטפל בהם. מניסיון שלנו, מתוך 5000 מקרים שפונים בשנה, 70 אחוז נענים בחיוב".

ח"כ חיים אורון אמר כי "השאלה מי מחזיק את המפתח לוועדה הזאת, הבנקים או המדינה. השאלה היא אם יש לוועדה הזו כסף לסייע לאלו שפשוט אין להם. אם לא, זאת וועדה של 'רצון טוב' והיא לא רלוונטית. תפקידנו להוציא את הוועדה מהפינה הזאת".

יו"ר הוועדה ח"כ הרב משה גפני שאל את נציגי הוועדה הבין- משרדית מדוע אין שקיפות בדיונים? אין נימוקים מה היה וכו', "ממדינה חברתית שהכירה בערך של הסיוע ברכישת דירה, הפכנו למדינה של הפקרות מוחלטת, בה פשוט דורכים על אנשים שבמצוקה".

אזרח נוסף שנכח בדיון, המתגורר בבאר שבע אמר כי פינו אותו מהבית לפני שמונה חודשים בניגוד לחוק, "אני עם שלושה ילדים מסתובב ומחפש איפה לגור, הוועדה הזאת דחתה את בקשתי, איפה אני אגור? עבדתי כל חיי, כעת אין לי ממה להתפרנס?"....

מקרה נוסף הוצג בפני החכי"ם בדיון ע"י בתו של אזרח שעבד שנים רבות, "אני בת 26 ועובדת חצי משרה, הבנק רוצה לפנות אותנו מהבית או שגם אני אכנס כשותפה להלוואה, מאיפה יש לי עכשיו לשלם 18,000 ₪ דמי פיגור והוצאות משפטיות שהבנק דורש ממנו לשלם?".

ח"כ ציון פניאן אמר כי יש לדרוש מהבנקים לפרסם בכל שנה כמה אנשים הם הוציאו מבתיהם. "כך אני אבחר לאיזה בנק ללכת". יו"ר הועדה ח"כ הרב משה גפני אמר כי ההצעה אכן נכונה, "אם זה יהיה שקוף, הדבר ייתן לבנקים מוטיבציה להימנע מכך". בנוסף גפני אמר כי "היועצת המשפטית שלנו תבדוק האם זה חוקי מה שהבנקים עושים, כאשר הם מכניסים בכוח את הבת הסטודנטית או הבן החייל כלווה נוסף לאב במצוקה".

גפני אמר לסיכום הדיון כי "מהדיון התברר כי תם זמנה של הוועדה הבין משרדית, אלא אם כן יקצו כסף לסייע למקרים בהם אין אפשרות לעמוד בהחזרים של המשכנתאות. אנו נפנה לשר האוצר בנושא בהקדם. בנוסף, יש לחייב את הבנקים להודיע ללקוחות שנקלעים למצוקה שיש באפשרותם לגשת לוועדה הזו". גפני דרש מהוועדה הבין משרדית גם תשובות ברורות בנושא המקרים הפרטיים שדיברו עליהם בוועדה, "אבקש לקבל תשובות, לאנשים האלו אין סוללת יחצנים ועורכי דין, אנחנו נהיה לפה לאנשים האלו".

גפני הוסיף כי "העובדה ששלושת המקרים שבאו בפנינו הם בבנק המזרחי, איננה באחריותי. אין לי דבר עם הבנק הזה, רק שברור כאן לכולם שיש בעיה עם הבנק. באינספור מקרים פרטניים שפניתי אליהם במקרים של אנשים במצוקה, תמיד התשובות היו שליליות, לא יכול להיות שבבנק אחד מצטברים תמיד המקרים הקשים האלו. אני מודיע כי נציג בנק המזרחי מוזמן לבוא לכאן לוועדה להשיב על כל הטענות שעלו כנגדם".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
5/7/10
1. הדוח המלא בעניין הוועדה באתר האגודה - האגודה לזכויות האזרח
http://www.acri.org.il/pdf/mortgages-committee.pdf
[סגור תגובה]
7/7/10
2. מניסיון אישי עם בנק מזרחי טפחות - אנונימי
לפני כחודש הפסיקה אשתי לעבוד לצורך טיפול בילדים (צרכים מיוחדים). דבר שהקשה על החזרי המשכנתא. לפני שבוע היינו בפגישה עם מזרחי טפחות, שממש באו לקראתינו והסדירו לנו תוכנית חדשה שתתאים למצב הכלכלי החדש שלנו בהחזרי המשכנתא.
והם ממש באו לקראתינו.
[סגור תגובה]
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il