TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

תגובות בכירים לתכנית הנדל"ן החדשה שמגבש משרד האוצר:


עמיר שאלתיאל יור ומייסד קבוצת אלדר צילום אייל יצהר
עו"ד זיו כספי: "התכנית החדשה מסתמנת כצעד חיובי ונכון לשוק הנדל"ן בישראל". עמיר שאלתיאל: "בנוגע להנחיה לקבלנים לסיים בניה בתוך 3 שנים, התחושה שמי שכתב אותה לא בהכרח מבין את הנעשה בשטח"
עו"ד זיו כספי, שותף מייסד במשרד עורכי הדין גינדי כספי ושות': "היוזמה החדשה של שר האוצר מבורכת, אך היא תחייב את המדינה לשנס מותניים ולהשתפר משמעותית באפיקי התכנון! כיום, בישראל הרעה החולה היא כי שיווק הקרקעות על ידי המדינה נעשה לעיתים רבות כשאינן בשלות לבנייה, ללא תבע סופית וללא פיתוח, מה שמקשה על הוצאת היתרי בנייה.

על מנת שהתכנית תצליח וקבלנים יוכלו אכן למסור את הדירות בפרק זמן של 3 שנים, המדינה תהיה חייבת לייצר תבעות חדשות שיהיו מדויקות עד לרמה של נספחי בינוי מושלמים, כאשר התכנון יהיה מפורט ודקדקני לרבות מפרטי חוק מכר! הוועדות המקומיות או כל גורם אחר שיהיה אחראי על הוצאת ההיתרים, יצטרכו לעבוד בצורה זריזה ויעילה מהנעשה כיום. אין ספק שזהו אתגר משמעותי, אך דומה כי המדינה מבינה כי היא חייבת לוותר על הכנסות ממחירי הקרקע עבור אזרחיה.

התכנית החדשה מסתמנת כצעד חיובי ונכון לשוק הנדל"ן בישראל, ואזכיר כי ,בעבר גם לגבי מחיר למשתכן הדעות היו חלוקות בתחילה אך בפועל הצעד היה נכון והוביל לעשרות אלפי יחידות דיור במחירים זולים ובעיקר לאוכלוסיות נכונות!"


יו״ר קבוצת אלדר עמיר שאלתיאל: "התכנית החדשה מתייחסת שוב לשיטה שמחיר הקרקע קבוע ומי שימכור את הדירות במחיר הנמוך ביותר הוא זה שיזכה. זה מחזיר אותנו לפערים אדירים שיכולים להיווצר בין מחיר השוק לבין מחיר בו יזכה הלקוח של 'מחיר מופחת' או 'מחיר משתכן' - ההפרש יכול להגיע לפער של כמיליון ₪ מהשוק. הדבר יכול לייצר עיוות נוראי מאחר והכנסות המדינה ממכירת הקרקע נפגעות דרמטית ולקוחות שצריכים לקבל הנחה סבירה מקבלים הנחה לא מידתית ומוקצנת.

בנוגע להנחיה לקבלנים לסיים בניה בתוך 3 שנים, התחושה שמי שכתב אותה לא בהכרח מבין את הנעשה בשטח- קבלנים תמיד יעדיפו לסיים מהר את הבנייה, הבעיה היא בתוך כמה זמן יקבלו את היתר הבניה וזה תלוי ברשויות. גם סוג הבניין שנבנה הוא פקטור, יש הבדל בין בניין בן 10 קומות שניתן לסיים בפרק זמן המדובר לבין בניית מגדל של כ-25 -30 קומות הדורש יותר השקעה וזמן בהליך הבניה, על כן ההתניה הזו בעייתית."


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il