TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

הלגליזציה של הגראס בניו יורק עשויה לייצר הזדמנויות רבות לתעשיית הקנאביס האמריקאית, וגם לזו הישראלית


מריחואנה רפואית sutterstock
במדינת ניו יורק צופים הכנסות ממיסוי בסדר גודל שנתי של כ 350 מיליון דולר. כמו כן, חוזים המחוקקים צמיחה כלכלית של עסקים רבים, תוך יצירת אלפי מקומות עבודה חדשים


ינון אלרועי, הציר הכלכלי של משרד הכלכלה והתעשייה בניו יורק; "לרפורמת הקנאביס של ניו יורק צפויות השפעות על חברות קנאביס בישראל, שעשויות לצאת נשכרות משילוב ידיים עם חוקרים, יצרנים ומפיצים במדינת ניו יורק בפרט ומדינות מזרח ארצות הברית ככלל. שיתופי הפעולה עשויים לכלול שת"פ במו"פ, ידע חקלאי ושירותים שונים. הנספחויות הכלכליות של משרד הכלכלה והתעשייה ימשיכו לאתר הזדמנויות ולסייע לחברות הישראליות להשתלב בהן"

בסוף החודש שעבר, הושקה על ידי מושל מדינת ניו יורק מדיניות חדשה המאפשרת שימוש במריחואנה לצרכים אישיים בנוסף לשימוש לצרכים רפואיים שכבר אושרה. בכך הופכת ניו יורק למדינה ה-15 בארה"ב שמאפשרת שימוש במריחואנה לצריכה פרטית בשעות הפנאי.

הרפורמה שלובה בהפניית 40 אחוז מהמיסוי הצפוי בזכותה (13%) לחיזוק ותקצוב אוכלוסיות בהן נרשם עד עתה מספר רב מהממוצע של עבירות בגין שימוש בקנאביס.

המחוקקים במדינת ניו יורק, שגם הבינו כנראה שמדינת ניו ג'רזי השכנה, שאישרה מהלך דומה לפני מספר שבועות, עלולה ״לגנוב״ להם את ההצגה ואת הכסף, הצליחו לקדם במהירות רפורמה לאחר שנים רבות של עיכובים וויכוחים. לטענת מנהיגת הרוב הדמוקרטית במדינה, קריסטל פופלס סטוקס, מדובר בחקיקה 'החברתית ביותר' שחוקקה במדינה כלשהיא בארה"ב.

הרפורמה מוחקת לצרכני מריחואנה וסוחרים קטנים את הרישום הפלילי הקיים בגין עברות בתחום, ותאפשר להם להשתתף בעשייה הכלכלית שהרפורמה תקדם. על פי התכנית, מחצית מהרישיונות שיינתנו לעוסקים בתחום - יופנו לעוסקים מאוכלוסיות הסובלות מאי שוויון חברתי - לדוגמא, עסקים ממרחבים שבהם נרשמו מספר מעל הממוצע של המדינה של עברות בתחום הקנאביס, אבל גם עסקים בבעלות נשים, מיעוטים, חוואים במצוקה, ונכי מלחמה.

במדינת ניו יורק צופים הכנסות ממיסוי בסדר גודל שנתי של כ 350 מיליון דולר. כמו כן, חוזים המחוקקים צמיחה כלכלית של עסקים רבים, תוך יצירת אלפי מקומות עבודה חדשים.

גם צרכני מריחואנה רפואית עתידים ליהנות מהרפורמה. מספר תנאים ישופרו, לרבות המלאי שמותר להם להחזיק בבית (חודשיים במקום חודש עד כה).

לעת עתה, מדובר בחקיקה המתירה לבגירים מעל גיל 21 להחזיק מחוץ לבית גראס בהיקף של עד 18 גר' לעישון (מקביל על פי הפרסומים לעד-50 ג'וינטים), או עד 24 גר' במוצרים המכילים ריכוז קנאביס כמו שמנים. בנוסף, מתירה החקיקה החדשה אחזקה עצמית ביתית של עד 2 ק"ג (!) מריחואנה בבית.

על פי ההחלטה, חל איסור על עישון במקומות שלא ניתן לעשן בהם טבק. לדוגמא, מקומות עבודה, רכב, או בבתי ספר. בעיר ניו יורק עצמה, גם אסור יהיה לעשן בפארקים, חופים, מגרשי משחקים ועוד.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il