TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

מה הפורום הכלכלי בדאבוס יכול ללמד אותנו על פיתוח ההון האנושי?


דן-קריסטל. קרדיט צילום: יח"צ
מנהל תחום פיתוח הון אנושי ולמידה ארגונית ב – AUREN ישראל

לא מזמן נחתמה ועידת דאבוס. כמדי שנה ליווה מכון המחקר של הפורום הכלכלי העולמי את הכינוס במחקרים על המגמות הכלכליות המרכזיות שהתפתחו בשנה שעברה מהכינוס הקודם לזה של השנה. המחקר שליווה את הכינוס השנה הצביע על כמה אתגרים כלכליים ומגמות גלובאליות


בעידן הנוכחי. מהמחקר עולות מספר תובנות ואמיתות, שחשוב גם למנהלי חברות ישראליות לאמץ. אמיתות אלה נכונות למנהלים בכל מגזרי הפעילות העסקית: תעשייה "מסורתית" ומתקדמת, מסחר ושירותים.


אמיתות אלה ממשיכות את המגמות שעולות בשנים האחרונות מהסקרים השנתיים שעורך ומפרסם האתר העסקי המוביל בעולם – לינקדין. כך לדוגמה בתחילת 2019 פרסם את "סקר המיומנויות המקצועיות הנדרשות בעולם העסקי" וממנו עלה כי 6 מבין 10 המיומנויות הנדרשות ביותר הן בתחום "המיומנויות הרכות" של התקשורת הבינאישית, וכן כי גם בעידן הטרנספורמציה הדיגיטאלית לא נס ליחם של מדעי הרוח שנותרו רלבנטיים, בייחוד בכל הקשור לניתוח תוכן, חשיבה ביקורתית, שליטה בשפות וכד'.


אז מהם אותם אתגרים והתובנות שאיתם?
1) האתגר המרכזי – פיתוח ההון האנושי בחברה. בכל חברה. בעידן שבו הטכנולוגיה משפיעה על הדרכים שבהן אנשים מתׇקשרים, פועלים, קונים, עובדים, פיתוח ההון האנושי בחברה הוא תנאי הכרחי להצלחת החברה. עוד לפני אימוץ טכנולוגיות חדשות. פיתוח ההון האנושי הוא תהליך מתגלגל ומתמשך והוא ההשקעה העסקית החשובה, הטובה והמניבה ביותר שהארגון יכול לעשות. זו כנראה אחת הסיבות המרכזיות לכך ש"Google" מככבת באופן עקבי בשנים האחרונות ברשימת החברות שהכי משתלם לעבוד בהן (ולא רק בשל השכר).


2) הפיכת הלמידה לכלי ניהולי – ניהול של כל עסק מצריך ידע רב מתחומים שונים. לדוגמה הידע המקצועי הקשור לעבודה עצמה, ידע על השוק שבו פועל העסק, ידע פיננסי בתחום הניהול, ידע של מיומנויות ניהול ועוד... על מנת לרכוש את הידע הזה על כל עובדי החברה – מהמנכ"ל ועד אחרון העובדים להימצא כל הזמן במצב של למידה.


כניסתן של טכנולוגיות מתקדמות אל חיינו השפיעה עליהן בדרכים שונות. כך, לדוגמה, היא הביאה לכך שהגבולות בין העסקי לאישי מטשטשים, שכדי לפעול "נכון" ומהר בעולם העסקי צריך כל הזמן לרכוש מיומנויות שונות, צריך להכיר טכנולוגיות שונות וכלים שונים, שאם לא כן לא תשרוד כלכלית. לכן – הלמידה נהפכת לאחד הכלים הניהוליים המרכזיים שבעלי חברות ומנהלים צריכים להכיר ולשלוט בה בכדי להצמיח העסק ולהצעידו קדימה. אם ענקיות כמו Nokia, Kodak, Bluckburry נעלמו כי לא השכילו לעמוד בקצב השינויים והאמינו כי "מה שהיה הוא שיהיה" ואין צורך ללמוד ולהתעדכן, אז קל וחומר שהדבר חשוב לחברות בגדלים קטנים יותר.

3) חשיבות מיומנויות הניהול ה"רכות" – הבינאישיות. אחד הבנקים בישראל אימץ את הסיסמה הבאה כמובילה את מסע הפרסום שלו: "... כי עסקים עושים עם אנשים". אמירה המזקקת בתוכה את מרבית תורת הניהול ונכונה לכל עסק באשר הוא. בסופו של יום כל אינטראקציה "עסקית" היא קודם כל אישית ובינאישית. בצד השני יש אדם אחר. המוצר/שירות אמור לענות לו על צורך מסוים. ובסופו של יום, אנשים מחפשים את הקשר האישי בכל עסק שהוא, גדול וקטן כאחד, בין אם אלה העובדים, העמיתים, הספקים או הלקוחות, האנשים מחפשים את הקשר האישי, ש"ייראו אותם", שיקשיבו להם, שיציעו להם משהו שרלבנטי להם, שעונה על הצורך שלהם.


נכון. זהו אתגר לא פשוט. זוהי גם השקעה ארוכת-טווח וגדולה, אבל – גם מבחינה כלכלית-עסקית זוהי ההשקעה המשתלמת ביותר. כי ברגע שהצורך יתמלא, תהיה הכרת תודה, והכרת התודה הזו תבוא לידי ביטוי גם בשורת הרווח הפיננסית.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il