TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

Bakbuk - פתרון מחזור גאוני פשוט ויעיל לבקבוקי המשקה מפלסטיק - מפחית ב- 80% את נפח בקבוקי הפלסטיק


מוריס אמסלם ממציא בקבוק - פתרון מחזור ישראלי צלם ערן תורג'מן
המצאה ישראלית מגובה בפטנט רשום ב- 58 מדינות בעולם – כולל בארה"ב

משבר בקבוקי הפלסטיק העולמי רק מחריף מיום ליום. 480 מיליארד בקבוקי פלסטיק נמכרים מדי שנה, מספר הנמצא בצמיחה מתמדת ומחקרים מעריכים כי יגיע ל-583 מיליארד בשנת 2021.

נכון להיום, חברת קוקה קולה לבדה אחראית ליצור 120 מיליארד בקבוקים בשנה. הנתון המדאיג הוא כי רק פחות מ-14% מבקבוקי הפלסטיק הללו מוצאים דרכם למיחזור.

דו”ח של קרן Ellen McArthur צופה כי בשנת 2050 האוקיינוסים יכילו יותר פלסטיק מאשר דגים.
אסון זה הפך לדאגתן העיקרית של ממשלות ברחבי העולם, כפי שמדגימות תוכניות דמי הפיקדון למיחזור שיושמו לאחרונה בעולם. מעל 130 מיליון איש במדינות השונות באירופה נהנים מתוכניות דמי פיקדון למיחזור. בנורבגיה, למשל, דמי הפקדון עומדים על 25 סנט היורו.

מוריס אמסלם, איש עסקים ישראלי-צרפתי ומנכ"ל חברת ECOAMS PLANET, חברה העוסקת בפיתוח מוצרים הנותנים מענה לבעיות של קיימות וסביבתיות, השיק לאחרונה את Bakbuk פתרון מיחזור פשוט ויעיל, למיחזור בקבוקי פלסטיק, פטנט עולמי רשום ב- 58 מדינות, כולל בארה"ב.

במרכז ההמצאה גומיה אלסטית המתלבשת על בקבוק השתיה מפלסטיק, מסייעת בכיווצו בצורה האופטימלית ומפחיתה ב- 80% את נפחם של בקבוקי השתיה הריקים.

הרעיון הוא שרכישת בקבוק משקה מפלסטיק מצוייד בגומיה אלסטית זו תאפשר לצרכן לקחת חלק במאמץ המיחזור: הוא יכול לכווץ בקלות את הבקבוק ולהפחית את נפחו ב- 80%, מה שמסייע בחסכון רב של מקום איחסון ומפחית באופן ניכר, ביחס של אחת ל- 5, את תדירות ההגעה למכולת המחזור הקרובה.

ייחודה של הגומיה האלסטית שבמרכז הפטנט הוא בכך שניתן ליישם אותה על כל בקבוקי הפלסטיק PET , היא מותאמת לתעשיית המזון, ניתנת למיחזור ועומדת בכל התקנים הדרושים.

לדברי מוריס אמסלם: "Bakbuk מביא עמו מהפיכה בכל שלבי המחזור: לצרכן הוא פשוט ויעיל לשימוש ומצמצם פי 5 את מספר ההעברות לפח המחזור ונותן מענה אקולוגי אדיר בעניין זיהום הפלסטיק הקטסטרופלי בעולם כולו. נוסף על זאת לחברת המחזור הוא מפחית את מספר הסעת הפסולת לאתרי המחזור, מצמצם את עלויות ההסעה והדחיסה ובאופן כללי מגביר את היעילות והפרודוקטיביות. וכן לחברות המשקאות הוא נותן מענה למטרות פיתוח בנות-קיימא, פתרון ל'כלכלה מעגלית' ופתרון רלבנטי לצרכנים".

מדובר בפיתוח שכבר זכה לאישורם של צרכנים מרחבי העולם. מחקרי שוק נעשו על ידי חברות מחקר מובילות בעולם ובהן: Ipsos, Nielsen וגיאוקרטוגרפיה, בקרב צרכנים בארה"ב, גרמניה, יפן וישראל.

לשאלה, כמה חשובה, לדעתך, המצאה זו? ענו ברוב גורף - 78% מהנשאלים בישראל, 91% מהנשאלים בארה"ב, 63% מהנשאלים בגרמניה ו- 74% מהנשאלים ביפן – כי המצאה זו חשובה ביותר.

מחקר חדש שנעשה על ידי חברת המחקר KANTAR בנורווגיה ושתוצאותיו נתקבלו השבוע, מצביע כי במדינה זו, מובילה עולמית בתחום מחזור בקבוקי הפלסטיק שבה אחוז מיחזור בקבוקים אלו עומד על 97%, הפטנט נמצא חשוב ביותר בקרב הנשאלים בשל העובדה כי הוא מקל באופן ניכר את העברת בקבוקי הפלסטיק לנקודת האיסוף בדרך למיחזור.

המטרה של המצאה חדשה זו היא לעזור לכל שחקן במעגל המיחזור, כולל החברות יצרניות משקאות
שנמצאות במצוקה בהתייחס לנושא מיחזור בקבוקי הפלסטיק, ויעיד על כך קמפיין הפרסום של קוקה קולה בקיץ 2019, שהעביר את המסר הבא:


‘Don't buy Coca-Cola if you don't help us recycle!’
("אל תקנו קוקה-קולה אם לא תעזרו לנו למחזר") מסר שמשקף מחסור בפתרון מיידי.

המיצוב התדמיתי של יצרניות המשקה הגדולות בכי רע בימים אלו. תנועת reakFreeFromPlastic# הציגה לאחרונה את קוקה קולה, נסטלה ופפסיקו כמזהמות הפלסטיק המובילות בעולם .

אמסלם מציין: "חברות הענק הנתונות למעקב קפדני של התקשורת בעולם בנושא פתרונות רלבנטיים לבעיית המחזור מבטיחות לעשות את כל המאמצים הדרושים כדי להביא פתרון לבעיית זיהום בקבוקי הפלסטיק, פתרון שעשוי להיות יעיל בעוד עשרות שנים, אולם כיום לא ננקט כל צעד יעיל בעניין". והוא מוסיף: " אני מאמין שפתרון המחזור החכם, הפשוט והיעיל של חברתנו יכול לתת מענה מיידי לבעיות המחזור של חברות המשקאות הגדולות ובכך לסייע בפתרון בעיית זיהום הסביבה המעצימה את המשבר האקולוגי החמור ביותר שהיה לאנושות".

בקרו באתר החברה לפרטים נוספים על Bakbuk - https://www.ecoamsplanet.com/



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il