TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

דוח GPCI 2019 של קרן הזיכרון מורי: לונדון מאבדת תנופה, טוקיו איטית ופריס במגמת עלייה


IUS-MMF_Logo
48 מהערים החשובות של העולם כפי שדורגו בדוח GPCI 2019 של קרן הזיכרון מורי

לונדון, ניו יורק, טוקיו ופריס צוינו שוב כערים האטרקטיביות ביותר מאופן מקיף בעולם, בסדר הזה, בדוח 2019 של מדד הערים העוצמתיות הגלובליות (GPCI) שפורסם על ידי המכון לאסטרטגיות עירוניות של קרן הזיכרון מורי, גוף מחקר שהוקם על ידי מורי בילדינג, חברת פיתוח עירוני מובילה בטוקיו. מאז 2008 דוח GPCI השנתי דירג 40 או יותר ערים חשובות לפי ה"מגנטיות" שלהן, או הכוח הכולל שלהן למשוך אנשים וארגונים יצירתיים מרחבי העולם. הערים מוערכות מבחינת 70 אינדיקטורים בשש קטגוריות (פונקציות): כלכלה, מו"פ, אינטראקציה תרבותית, חיות, סביבה ונגישות. כדי להתמודד עם שינויים בתנאים שסביב ערים בעולם, GPCI משפר כל הזמן את האינדיקטורים ושיטות איסוף הנתונים שלו.

ההודעה לעיתונות הזאת כוללת מולטימדיה. צפו בהודעה המלאה כאן:
https://www.businesswire.com/news/home/20191118005309/en/

דוח 2019 של מדד הערים העוצמתיות הגלובליות (GPCI) - 48 ערי מטרה (גרפיקה: Business Wire)

בתוך ערפול גדל והולך בכלכלה העולמית ומודעות גוברת לבעיות סביבה, הציון המקיף של לונדון ירד אחרי שמונה שנים של שמירה על המקום הראשון ב-GPCI. למרות שהציונים של ניו יורק, טוקיו ופריס ירדו כולם מהסיבות שלהן, מידת הירידה של טוקיו הגדילה את הפער מניו יורק, למרות שהפער בין טוקיו ופריס הצטמצם. פריס המשיכה לנוע קדימה בעקבות זכייתה ב-2017 באירוח המשחקים האולימפיים של 2024, והתגברה על מגמת ירידה קודמת בעקבות התקפת הטרור בעיר ב-2015.

מספר רב של אירועים מאתגרים התרחשו או המשיכו להתרחש ב-2019, כגון המתיחות בסחר בין ארה"ב וסין, היציאה המתוכננת של בריטניה מהאיחוד האירופי ומחאות בהונג קונג. ההשפעות הבולטות על הציונים ב-2019 GPCI היו "שיעורי הגידול בתמ"ג" האיטיים של בייג'ינג ושנגחאי, והירידה במספרן של "500 החברות המובילות בעולם" בלונדון. הונג קונג כנראה תרגיש את ההשפעות של אי השקט הפוליטי בה ב-GPCI 2020.

דגשים (ערים #1-#10)

לונדון (#1), רשמה ירידה ב"תמ"ג נומינלי" ו"500 החברות המובילות בעולם", אולי בגלל הבלבול לגבי המשא ומתן על הברקסיט. למרות זאת, לעיר עדיין יש חוזקות מעולות באופן כולל, 12 מ-16 האינדיקטורים שלה באינטראקציה תרבותית נמצאים בחמישייה הראשונה.


ניו יורק (#2) שמרה על המקום הראשון בקטגוריות כלכלה ומחקר ופיתוח, וקיבלה ציונים גבוהים ב"תמ"ג נומינלי" ו"מספר החוקרים". "זמינות של משאבי אנוש מיומנים" ו"מספר התושבים הזרים" בקטגוריה אינטראקציה תרבותית הראו מגמת ירידה בגלל מעבר של אנשים מוכשרים לערים אחרות.


טוקיו (#3), למרות ירידה, נשארה במקום השלישי. למרות שבייג'ינג (#24) עקפה את טוקיו בגלל שיפור ב"סיכון פוליטי, כלכלי ועסקי", הציונים של טוקיו באינטראקציה תרבותית עלו, כי המשחקים האולימפיים מגיעים בקרוב. טוקיו קיבלה ציון טוב ב"האטרקטיביות של אפשרויות האכילה", ואילו הציונים ב"מספר המוזיאונים" ו"אפשרויות חיי הלילה" היו נמוכים, אינדיקציה לצורך באלמנטים תיירותיים יותר אטרקטיביים.
פריס (#4), אחרי ירידה בציון אחרי התקפות הטרור ב-2015, שיפרה את הציונים ב"מספר המבקרים הזרים" ו"מספר הרציחות". צפויה תחרות בין פריס וטוקיו בהגדלת העוצמה העירונית כששתי הערים מתכוננות לארח את המשחקים האולימפיים ב-2024 ו-2020, בהתאמה.


סינגפור (#5) היא עיר יציבה, מדורגת ראשונה ב"סיכון פוליטי, כלכלי ועסקי" ושנייה ב"חופש כלכלי". סינגפור עדיין שומרת על הציון הגבוה שלה ב"מספר המבקרים הזרים" ו"מספר התושבים הזרים", כמרכז הבינ"ל המוביל של אסיה.


הפופולריות של אמסטרדם (#6) כיעד לבידור השתקפה בדירוג שלה כשלישית באינדיקטור החדש שנוסף "אפשרויות חיי לילה", ואחריה לונדון ובנגקוק (#40). סיאול (#7) קיבלה ציון טוב במחקר ופיתוח, בעשירייה המובילה בחמישה משמונה אינדיקטורים. יחד עם ערים אסיאתיות אחרות כמו טאיפה (#39) והונג קונג (#9), סיאול קיבלה ציון גבוה ב"שיעור מיחזור פסולת". ברלין (#8) רשמה ביצועים טובים כעיר ראויה למחייה עם סצנת אמנות ותרבות חזקה. יחד עם מדריד (#13), היא הייתה בעשירייה הראשונה בחיות, הודות לקבוצות האינדיקטורים יוקר המחייה וקלות המחייה. הונג קונג (#9) שמרה על ציונים מצוינים ב"חופש כלכלי" ו"סיכון פוליטי, כלכלי ועסקי". סידני (#10) הייתה העיר היחידה בעשירייה הראשונה של הדירוג הכולל שנכנסה לעשירייה הראשונה של הסביבה. היא גם יעד השכלה, במקום השלישי מבין כל הערים ב"מספר הסטודנטים מחו"ל".


דגשים אחרים

הערים הצפון אמריקניות לוס אנג'לס (#12), בוסטון (#25), שיקאגו (#26) וסן פרנסיסקו (#18) היו חזקות ב"זוכים בפרסים במדע וטכנולוגיה", כולם בעשירייה הראשונה במחקר ופיתוח. טורונטו (#16) וונקובר (#23) השיגו ציונים גבוהים ברוב האינדיקטורים, במיוחד ב"חופש ושוויון חברתי" ו"סיכון כלכלי של אסון טבע".
ציריך (#15) וז'נבה (#34) השיגו ציונים גבוהים בסביבה כגון "שטחים ירוקים עירוניים" ו"פליטות CO2" ואילו שטוקהולם (#14) וקופנהגן (#20) השיגו תוצאות טובות ב"איכות מים" ו"שיעור האנרגיה המתחדשת".
מבין הערים החדשות ב-GPCI, מלבורן (#11) והלסינקי (#28) השיגו תוצאות חזקות בסביבה, ואילו לדבלין (#33) יש שיעורי גידול בתמ"ג גבוהים. תל אביב (#38), מרכז טכנולוגי בולט, דורגה שביעית ב"סביבת הזנקים".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il