TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

כלל ביטוח תעמיד לדוראד מימון בסך 400 מיליון ש' לצורך הקמת תחנת הכח באשקלון


כלל ביטוח תארגן גם את המימון המוסדי לפרוייקט המוערך בלמעלה מ-1.6 מיליארד ש"ח נוספים
קבוצת כלל ביטוח פנסיה ופיננסים באמצעות חטיבת כלל מימון האריכה החודש את מזכר התנאים עליו חתמה לראשונה בינואר 2008 למימון תחנת כח שבונה חברת דוראד. קבוצת כלל ביטוח צפויה להעמיד לדוראד מימון בהיקף של כ- 400 מליון ש"ח וכן לארגן, באמצעות כלל מימון, את המימון המוסדי לפרוייקט, המוערך בלמעלה מ - 1.6 מיליארד ש"ח נוספים, זאת באמצעות פנייה לגופים מוסדיים מובילים אשר הביעו רצון ליטול חלק במימון.

חברת דוראד, נמצאת בבעלות משותפת של חברת קצא"א, א.דורי, אדלטק וזורלו הטורקית. היקף הייצור של התחנה יהיה כ- 800 מגוואט (כ- 8% מיכולת הייצור הנוכחית של מדינת ישראל). התחנה אמורה לקום בשטחי קצצ"א, דרומית לאשקלון, ולהתחיל בייצור חשמל במהלך שנת 2011. ייצור החשמל בתחנה יתבסס על גז טבעי אשר יירכש מחברת EMG .

המימון להקמת התחנה מתחלק בין גופים מוסדיים שמאורגנים ע"י כלל מימון מקבוצת כלל ביטוח, לבין קונסורציום בנקאי בהובלת בנק הפועלים, אשר ישמש גם כמנהל האשראי בתקופת ההקמה ובתקופת התפעול של הפרוייקט.

אסתי פרידמן, מנכ"ל כלל מימון,מציינת כי מזכר התנאים מצביע על יכולתה של כלל מימון הן בארגון חוב בפרוייקטים גדולים ומורכבים והן בהעמדת אשראי כגוף חוץ בנקאי מוביל.

יובל הררי, מנכ"ל כלל מימון קרדיט המובילה את המימון הפרויקטאלי במסגרת כלל מימון ציין כי מדובר בפעם הראשונה שגוף מוסדי נוטל על עצמו ארגון החלק המוסדי בפרוייקט גדול מעין זה. "אנו מאמינים כי אופן מימון זה יכול להיות מודל למימון פרוייקטים נוספים, תוך שיתוף פעולה בין בנק מוביל המנהל את האשראי לבין גוף מוסדי גדול המארגן את המימון המוסדי. יתרה מזאת, דווקא בימים כאלה לאור המשבר בשוק המימון החוץ-בנקאי אנו סבורים כי מימון לפרויקטים תשתיתיים יכול להוות השקעה דפנסיבית אשר אינה מושפעת מסיכוני המאקרו של השוק ואינה חשופה כמו אג"ח קונצרני רגיל להתגברות המיתון" הוסיף הררי.

דורון גרופר, מנכ"ל דוראד, ציין כי תחנת הכח החדשה תהווה אבן דרך אסטרטגית בתחום האנרגיה של מדינת ישראל. "ייצור החשמל בתחנה צפוי להקל על המצוקה לה נקלע משק החשמל עקב הצריכה ההולכת וגוברת. אנו רואים בהארכת תוקפו של מזכר התנאים עם כלל, ציון דרך חשוב לקראת סגירה פיננסית של הפרוייקט ושמחים על הבעת האמון בנו מצד קבוצת כלל ביטוח", הוסיף גרופר.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il