TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

ניר שמול מנכ"ל חברת שניר נותן עצות זהב לגיל הזהב: כיצד לבחור דיור מוגן


ניר שמול מנכל חברת שניר
תוחלת החיים עולה בעולם כולו וגם בישראל. בשנת 2017 נתוני הלמ"ס הראו כי תוחלת החיים בקרב גברים עומדת על 80.7 שנים ואילו בקרב הנשים עומדת תוחלת החיים על 84.2

תוחלת החיים עולה בעולם כולו וגם בישראל. בשנת 2017 נתוני הלמ"ס הראו כי תוחלת החיים בקרב גברים עומדת על 80.7 שנים ואילו בקרב הנשים עומדת תוחלת החיים על 84.2. הממוצע הארצי, עפ"י נתוני הלמ"ס הינו 82.5 שנים מדינת ישראל ממוקמת במקום ה-11 מבין מדינות ה-OECD. בעקבות עליית תוחלת החיים ובשל אורכה בישראל, אנו עדים לפריחה של ממש בשוק הדיור המוגן בישראל לאוכלוסייה ותיקה. יזמים רבים נכנסו לתחום זה ופרויקטים רבים נבנים באזורים שונים בכל חלקי הארץ.

רמות השירות והעלויות משתנות בין הפרויקטים והמיקומים השונים: מקומות שונים מציעים תנאים ושירותים שונים, בסכומים וטווחי מחירים שונים, מה שיוצר בלבול רב וחוסר וודאות אצל אוכלוסיית גיל הזהב ובני המשפחה המצויים בדילמה איזה בית דיור מוגן לבחור והאם בכלל.

ניר שמול מנכ"ל חברת שניר והחברה לפיתוח והתחדשות עירונית מציע למה לשים לב בבואנו לבחור דיור מוגן לנו או להורינו ומציע טיפים ועצות לאוכלוסיית גיל הזהב ובני משפחותיהם, אשר יעזרו להם לקבל החלטה האם להיכנס לדיור מוגן המיועד לגיל הזהב:

קרבה לאזור מגורי הילדים – חשוב לבחור מקום שיכול להוות בית חדש לאותם מבוגרים, אבל חשוב שיהיה בקרבת בית ילדיהם ונכדיהם. זאת כדי לשמור על קשר משפחתי חם ואוהב לאורך השנים ולהקל על הילדים והנכדים שיוכלו לבוא ולבקר כמה שיותר.

מיקום – יש לבדוק שיחידת הדיור מתאימה לצרכים ולבדוק את מיקומה והמרחק ממנה לשטחים ציבוריים כחדר האוכל במקום, מרפאה, לובי וכו'. חשוב גם לבדוק את הנגישות – מדרגות, מעקות בחדר במידה ויש צורך וכו'.

מפגש עם הדיירים הקיימים – בטרם התקבלה ההחלטה, חשוב לבקש להיפגש עם דיירים אשר כבר מתגוררים במתחם וזאת בכדי לחוות מקרוב את שביעות רצונם מן השהות והמגורים במקום. חשוב מאוד לא לסמוך רק על חומרים שיווקים אשר מוצעים בשפע, אלא לדרוש להיפגש מקרוב ולשמוע ממקור ראשון על החיים במתחם.

שירותים ופעילויות – כדאי לבדוק את סל השירותים והפעילויות שהמקום מציע מבחינה חברתית ורפואית. במקרה זה גם כדאי לעשות השוואות מול ההצעות של בתים אחרים.


אחסון חפצים – אנשים נוהגים לשמור ולאגור חפצים יקרי ערך לאורך השנים. רבים מוטרדים ממגבלת גודל החדרים בדיור המוגן שתאלץ לוותר על חפצים או למכרם במחיר נמוך או להשאירם לשוכר בדירה שבבעלותם. אין צורך לחשוש! בתי הדיור המוגן ומקומות נוספים מציעים שירות של שמירת חפצים יקרי ערך וניתן בעלות שאינה גבוהה יחסית, לשכור שטח ולאחסן חפצים אלו.

השוואת מחירים – חשוב לעשות השוואת מחירים של כל מכלול עלות החיים בדיור המוגן, לא רק לגבי התשלום הראשוני, אלא גם עלויות התחזוקה והניהול השוטפות. כדאי מאוד גם לבדוק עלויות במידה והמצב הרפואי יחמיר ויידרש טיפול סעודי.

אין צורך במכירת הבית – מרבית הפרויקטים מציעים כיום אפשרות של כניסה לבית דיור מוגן ללא צורך במכירת הנכס הישן אלא באמצעות שעבודו בלבד. כלומר, דמי הכניסה משולמים על ידי הלוואה / שעבוד שניתן על חשבון הבית הקיים – מעין משכנתא הפוכה העשויה לשמש פתרון הולם לאנשים המבקשים ליהנות מהשירותים המתקדמים אותם מציעים בדיור המוגן, מבלי להיכנס להליך המסובך הקשור במכירת הנכס הקיים ברשותם.

כפל ביטוחים – לרוב, ביטוחי חיים פרטיים, לצד הביטוחים הקיימים שרובנו מחזיקים בקופות החולים, כוללים טיפול סיעודי, לכן יש לבדוק את השתתפות קופות החולים וחברות הביטוח במימון העלויות ולבדוק שאין כפל ביטוחי שלא לצורך.

התייחסות עורך דין לחוזה שנחתם –מעבר לדיור מוגן הינו עסקה כלכלית ונדלני"ת לכל דבר! מעבר לרצון והשאיפה לרמת חיים ואיכות חיים טובה בערוב ימינו. על כן נדרשת התייחסות של עורך דין לחוזה שנחתם עם היזם / בית הדיור המוגן אליו מתכננים לעבור, ולבדוק היטב כל סעיף בחוזה מבחינה משפטית ומסחרית.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il