TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

ההסתדרות תובעת מתנועת הצופים 1.4 מיליון שקל


הסתדרות
"פגעה בהתאגדות עובדיה באופן כוחני ודורסני"
תביעת ענק שהגישה ההסתדרות לביה"ד לעבודה, נדרשת תנועת הנוער לשלם פיצויים בגובה 1,400,000 שקל לאחר שבניגוד לדין ניסתה לסכל את התאגדות עובדיה תוך פגיעה בהם ובזכויותיהם *** יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל: "קיווינו לשיתוף פעולה למען העובדים המסורים והאידיאליסטים של התנועה, אך גילינו התנהלות של אחרון המעסיקים וקריסת ערכים מוחלטת"

ההסתדרות הגישה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב בקשה כנגד תנועת הצופים ותביעה לפיצוי בסך 1,400,000 שקל נוכח הניסיונות האסורים, הבוטים והמתמשכים של הנהלת התנועה לסכל את התארגנות עובדיה בהסתדרות. מדובר בתביעה שהוגשה על ידי ההסתדרות כבר בחודש יולי 2018 וכעת היא מבקשת לחדש את הדיון בה ולתת פסק דין בתיק.

תנועת הצופים מעסיקה כ-700 עובדים צעירים מעל גיל 21, אשר נקלעו למצוקה בשל יחס ההנהלה אליהם ותנאי השכר הלא ראויים הנהוגים בה. על מנת לשפר את תנאי העסקתם הם התאגדו בהסתדרות בשנת 2017, אולם מרגע שנודע לתנועת הצופים על התארגנות עובדיה, במקום להיכנס עמם למו"מ ענייני ולכבד את רצונם כפי שהחוק מחייב, החלו בכיריה לסכל את ההתארגנות תוך שהם רוקמים תוכניות לפגיעה בה וחיסולה, ומוציאים אותן לפועל אחת אחרי השנייה.

על פי הנטען בבקשה, התנועה פעלה באמצעים לא לגיטימיים ובלתי חוקיים כדי לסכל את ההתארגנות באמצעות פרסומים לעובדים, פגיעה בחברי הוועד, גיוס עובדים מקורבים להנהלה כדי לסכל את ההתארגנות, ניסיון לפטר חברת ועד ועוד.

אמנם בשלב מסוים החל מו"מ בין הצדדים, אולם הנהלת התנועה הקפידה להערים קשיים רבים בתיאום פגישות בין הצדדים, בעמידה על קיצוץ זכויות ובטענות סרק לחוסר יכולת כלכלית. כל זאת בשעה שההסתדרות ניהלה את המו"מ באופן עקבי וענייני מתוך רצון להגיע לעמק השווה ותוך הסכמת התנועה כי יש מקום לפעול לשיפור תנאי העבודה והשכר של העובדים.

בסופו של דבר התברר כי המו"מ שניהלו הצדדים היה לא יותר ממסך עשן שנועד לעוור את העובדים, את ההסתדרות ואת בית הדין ולהסוות את כוונותיה האמיתיות של תנועת הצופים – סיכול ההתארגנות. לא למותר לציין שהתנהלות ביריונית זו של התנועה מנעה גם הענקת זכויות וביטחון תעסוקתי מעובדים, אשר משמשים באופן מסור ונאמן כשליחיה לחינוך הילדים והנוער המתחנכים בתנועה. לאחר שסוכמו תנאי העובדים בין הצדדים והיה נראה שההסכם כבר עומד להיחתם, בערב חתימת ההסכם, חזרה בה תנועת הצופים וסירבה לחתום עליו.

על רקע זאת, עו"ד גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף המלווה את התאגדות עובדי תנועת הצופים, הנחה לחדש את התביעה נוכח הפרת חוק הסכמים קיבוציים. בכתב התביעה שהגישה ההסתדרות, באמצעות עורכות הדין מאיה צחור-אבירם וסיון רדיאן מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי, התבקש בית הדין לקבוע כי תנועת הצופים תחויב בתשלום פיצויים בגובה 1.4 מיליון שקל בגין פגיעה בעובדים, פגיעה בהתארגנות, ניהול מו"מ בחוסר תום לב והתבטאויות מנוגדות לדין שתוצאתן המצערת הייתה פירוק ההתארגנות.

עו"ד גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף, מסר: "אין מילים שיוכלו להביע את הפתעתי ואכזבתי מהתנהלות הצופים. הגענו במאמצים רבים להסכם שמיטיב עם העובדים, משפר את זכויותיהם ומגן על ביטחונם התעסוקתי של צעירים, אידיאליסטים ומוכשרים. קיוויתי שיהיה שיתוף פעולה אך גיליתי התנהלות של אחרון המעסיקים וקריסת ערכים מוחלטת. בטוחני שבית הדין יקבל את ההחלטה הנכונה ויחייב את תנועת הצופים לחתום על הסכם קיבוצי ארוך טווח לשמירה על זכויות העובדים ונציגותם. הסתדרות המעו"ף תשתף פעולה לכל אורך מערכת יחסי העבודה שתיבנה בעתיד".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il