TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

מידרוג מותירה על כנו דירוג A2 לפסיפיק רכב ותחבורה


מידרוג
משנה את אופק הדירוג מיציב לשלילי

שיקולים עיקריים לדירוג


דירוג החברה נתמך בפרופיל פיננסי בולט לטובה, המבוסס על רמת מינוף מתונה ביחס לרמת הדירוג ולקבוצת ההשוואה[1], המתבטאת ביחס הון למאזן של כ-21% ליום ה-30.06.2019. יחסי הכיסוי של החברה מהירים נוכח מח"מ עסקאות בינוני (בליסינג) ומקורות מפעולות (FFO) במגמת גידול עקב אסטרטגית הצמיחה בצי כלי הרכב בה נקטה החברה בשנים האחרונות, וזאת לצד שיפור עלויות המימון של החברה. לחברה היקף פעילות בינוני, עם צי המונה כ-25 אלף כ"ר נכון למחצית הראשונה של שנת 2019, בהשוואה לכ-22.5 אלף כ"ר בסוף שנת 2017, מתוכם כ- 20 אלף כלי רכב בליסינג תפעולי, פרטי וסאב-ליס[2] ( (SUBLEASEוכ- 3 אלף בהשכרה לז"ק. פעילות ההשכרה לז"ק של החברה הינה בדגש על לקוחות עסקיים. מידרוג מעריכה כי החברה לא תמשיך בצמיחה משמעותית בצי בשנות התחזית, לאור אסטרטגית החברה לשמור על סדר גודל הצי הנוכחי.

דירוג החברה מושפע לחיוב מהשתייכותה לקבוצת קרסו מוטורס, כשהחברה משמשת גם כזרוע לשיווק והפצה של כלי רכב המיובאים במודל של ליסינג תפעולי לחברות ולפרטיים. מידרוג מעריכה כי לפסיפיק חשיבות אסטרטגית עבור החברה האם קרסו מוטורס בע"מ ("קרסו מוטורס", Aa3.il באופק שלילי), בהיותה חלק מפעילות השיווק והפצה של היבואן. פעילותה של פסיפיק תורמת למכירות מותגי הרכב של קרסו מוטורס על ידי החדרתם לשוק המוסדי ולשוק הפרטי.


מידרוג הקנתה משקל בדירוג החברה נוכח הערכתנו לסבירות גבוהות לתמיכה של חברת האם בפעילות החברה ככול ותידרש. פרופיל החברה מושפע לשלילה מהחשיפה הגבוהה למותגי קרסו מוטורס, אשר הסתכמה בשנת 2018 בהיקף מהותי מצי החברה, וזאת בהשוואה לנתח השוק של 9%[3] ליבואן בשוק המסירות מיד ראשונה. הערכתנו כי היקף חשיפה זה מעצים את סיכון ערך הגרט של צי החברה לאורך המחזור נוכח טעמי הצרכנים ורמת הסחירות הנמוכה יחסית של חלק ממותגי קרסו.

הצבת אופק הדירוג השלילי לדירוג המנפיק של פסיפיק הינה בהמשך להצבת אופק שלילי לדירוגה של קרסו, בשל השחיקה במיצובה העסקי לאור הירידה החדה במסירות כלי רכב חדשים וכן השחיקה ביחסי הכיסוי של החברה האם, ונוכח הנחת התמיכה מקרסו המשמשת בדירוג פסיפיק. הסבירות להורדת הדירוג של קרסו עלתה והדבר יכול להוביל לצמצום פער הדירוגים בין החברות באופן שיחליש את הנחת התמיכה, בהתחשב ברמת הדירוג של כל אחת מהחברות.


יש לציין כי פסיפיק הציגה שיפור במיצובה העסקי עם הגידול בהיקף הצי תוך שמירה על רווחיות סבירה ויציבות בפרופיל הפיננסי וזאת חרף הארגון מחדש בקבוצת קרסו אשר איחד תחת חברת מרחבים ניהול ותפעול ציי רכב בע"מ ("מרחבים"), חברת אחות לפסיפיק, את פעילות מכירת הרכבים של קרסו טרייד[4] ופסיפיק[5] לרבות פעילות מכירת רכבי 0 ק"מ וטרייד אין. עם זאת אנו נוסיף לבחון את השפעת השחיקה בפעילות העסקית של קרסו על פסיפיק.

[1] קבוצת ההשוואה כוללת בעיקר חברות בענף הליסינג שנתוניהן פומביים.


[2] עסקאות ליסינג ללקוחות פרטיים בגין רכבים החוזרים מפעילות ליסינג תפעולי חלף מכירתם.


[3] נתוני איגוד יבואני הרכב, יולי 2019.


[4] פעילות טרייד אין ללקוחות הרוכשים כלי רכב חדשים מחברת האם קרסו מוטורס.


[5] רכבי חברת פסיפיק אשר שימשו בעבר לפעילות הליסינג וההשכרה ימכרו ע"י מרחבים בעסקת מכר מותנה ("קונסיגנציה") בה הרווח או הפסד ההון הכלכלי שבין העלות המופחת בספרי פסיפיק לבין מחיר המכירה לצרכן הסופי ירשם בספרי פסיפיק. חברת מרחבים תקבל תמורת המכירה עמלת מכירה קבועה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il