TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


עפר קליין
"למרות בחירתו הצפויה של בוריס ג'ונסון ולמרות הקמפיין הניצי שלו כנגד האיחוד האירופאי אנו סבורים שהצדדים יסכימו לדחייה נוספת כאשר יו"ר הנציבות האירופאית החדשה הודיעה שהיא תומכת בכך"

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:


בעולם


בימים הקרובים באירופה:
היום - למרות בחירתו הצפויה של בוריס ג'ונסון ולמרות הקמפיין הניצי שלו כנגד האיחוד האירופאי אנו סבורים שהצדדים יסכימו לדחייה נוספת כאשר יו"ר הנציבות האירופאית החדשה הודיעה שהיא תומכת בכך.
היום חברי המפלגה השמרנית בבריטניה צפויים להכריז שבוריס ג'ונסון הוא ראש המפלגה החדש, ומכיוון שלקואליציה בראשותם יש רוב בפרלמנט הוא יאושר כראש הממשלה הבא.


בחירתו של ג'ונסון, לצד הקמפיין הניצי שלו כנגד האיחוד האירופאי, הגבירו את הסיכויים שבריטניה תצא בסוף אוקטובר מהאיחוד ללא הסכם ותרמו להיחלשות של הפאונד. למרות זאת אנו עדיין סבורים שהצדדים יסכימו לדחייה נוספת כאשר יו"ר הנציבות האירופאית החדשה הודיעה שהיא תומכת בכך.


למרות אי-הוודאות והפסימיות של החברות בבריטניה בהשוואה לכלל אירופה, שוק העבודה נותר חזק. שיעור האבטלה במאי נותר על רמתו הנמוכה של 3.8 אחוזים והשכר הממוצע האיץ ל-3.6 אחוזים (ממוצע 3-חודשים) בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, טוב מהצפי והקצב המהיר ביותר מאז 2008.

בחמישי הקרוב תתפרסם החלטת הריבית בגוש האירו ולמרות דברי הנגיד אנו סבורים שרוב הסיכויים שהבנק לא יציג עדיין צעדים חדשים - אלא ימתין להחלטה הבאה ב-12 בספטמבר, במקביל לעדכון התחזיות.


בשבועיים האחרונים נרשמה עלייה בציפיות לאינפלציה לטווח הארוך בגוש האירו, לאחר שהגיעו לשפל של כל הזמנים לפני כחודש ותרמו להערכות שהמהלך הבא של הבנק המרכזי הוא לכיוון הרחבה (הערכות שנתמכו בדבריו של מריו דראגי). בחמישי הקרוב תתפרסם החלטת הריבית בגוש האירו ולמרות דברי הנגיד אנו סבורים שרוב הסיכויים שהבנק לא יציג עדיין צעדים חדשים אלא ימתין להחלטה הבאה ב-12 בספטמבר, במקביל לעדכון התחזיות.

יפן-קוריאה
לעלייה במתח בין יפן לקוריאה השלכות שליליות על תעשיית השבבים העולמית.
בצדו השני של העולם, בשבועיים האחרונים אנו רואים עלייה חריגה במתיחות בין יפן לדרום קוריאה, כאשר בתחילת יולי יפן עצרה יצוא מספר מצומצם של חומרי גלם וכימיקליים לקוריאה, אשר הכרחיים לייצור במיוחד בענפי השבבים והטלפונים הסלולריים. הסיבה הרשמית להגבלות ביצוא הם ביטחוניים (למדו מנשיא ארה"ב להשתמש בהגבלות סחר כאמצעי לחץ דיפלומטיים), בטענה שניתן להשתמש בכימיקליים לצרכים צבאיים ואף להעבירם לצפון קוריאה (טענות כמובן מגוחכת).


אך הסיבה האמתית היא כמובן פוליטית. בשנה שעברה בית המשפט העליון בדרום קוריאה פסק שחברת המתכות היפנית, ניפון, ניצלה בזמן מלחמת העולם השנייה אזרחים מדרום קוריאה לעבודה בכפייה ופסקה להם פיצויים. בית המשפט בעיצומו של דיונים דומים לגבי חברות יפניות אחרות (כגון מיצובישי). בינתיים, הצדדים לא הגיעו לפשרה למרות שארגון הסחר העולמי ה-WTO הודיע שהוא מתייצב לטובת דרום קוריאה, אך יש לזכור שכוחו נחלש מאוד בעולם בשל לחצים אמריקאים לגמדו. במידה וההגבלות הללו ימשכו יש לכך השלכות שליליות על הכלכלה הקוריאנית ובנוסף על תעשיית השבבים והטלפונים הסלולריים בעולם מכיוון שקוריאה היא היצרנית הגדולה ביותר בעולם של שבבי זיכרון.

הבנק המרכזי של דרום קוריאה הפחית את הריבית ב-0.25 נקודת אחוז ל-1.5 אחוזים – הפחתת הריבית הראשונה של הבנק מזה 3 שנים, ובמקביל הפחית את תחזית הצמיחה ל-2 אחוזים (2.5% באומדן הקודם). אמנם מועד הפחתת הריבית היה מוקדם מהצפי, אך ההפחתה הייתה כבר צפויה נוכח התכווצות התוצר ברבעון הראשון והאינפלציה הנמוכה מהיעד (0.7%).

בארץ
בניגוד לנתון ברבעון הראשון, האינדיקטורים האחרונים לרבעון השני מצביעים על האטה בגידול בפעילות. יחד עם זאת, התחזית השנתית נשארת ללא שינוי על 3.2 אחוזים.


הצמיחה ברבעון הראשון של השנה עודכנה קלות כלפי מעלה ל-5.0 אחוזים (לעומת 4.8% באומדן הקודם), הרכב הצמיחה נותר חזק. בניגוד לנתון ברבעון הראשון, האינדיקטורים האחרונים לרבעון השני מצביעים על האטה בפעילות כאשר מדד פדיון ענפי המשק ומדד הייצור התעשייתי נותרו במאי כמעט ללא שינוי. התחזית הנוכחית שלנו לצמיחה ברבעון השני היא סביב ה-1 אחוז בלבד בשיעור שנתי (כאשר חלק מהחולשה היא קיזוז גורמים חד-פעמיים שעברו לרבעון הראשון).


יחד עם זאת, המשך השיפור בפעילות במיוחד בענפי הטכנולוגיה העילית במדד היצור התעשייתי לצד המשך החוזקה בשוק העבודה מפצים באופן חלקי על החולשה בנתונים ותומכים בהשארת התחזית השנתית לצמיחה ללא שינוי (על 3.2 אחוזים) למרות הנתון החלש הצפוי ברבעון השני.

חברי הועדה המוניטרית בבנק ישראל העריכו (לפני שפורסם המדד הנמוך האחרון) שייתכן שבחודשים הקרובים יבשילו התנאים להעלות את הריבית. אנחנו לא סבורים כך.


להערכתנו, למרות הערכת הוועדה המוניטרית שייתכן שבחודשים הקרובים יבשילו התנאים להעלות את הריבית ב-0.25 נקודת אחוז. מדד יוני הנמוך, ירידת האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים חזרה מתחת לגבול התחתון של יעד האינפלציה, יחד עם התחזקותו של השקל ונתונים חלשים יותר גם בכלכלה הריאלית בארץ ובעולם, לא יאפשרו לבנק ישראל להעלות את הריבית בחודשים הקרובים.

נקודות מרכזיות


ישראל
· במאי מדד פדיון ענפי המשק ומדד הייצור התעשייתי נותרו כמעט ללא שינוי ומחזקים את הערכתינו שהצמיחה ברבעון השני הייתה חלשה לאחר ההאצה ברבעון הראשון.
· חברי הועדה המוניטרית בבנק ישראל העריכו (לפני שפורסם המדד הנמוך האחרון) שייתכן שבחודשים הקרובים יבשילו התנאים להעלות את הריבית. אנחנו לא סבורים כך.
· למרות המשך הייסוף בשקל והמדד הנמוך מהצפי, הציפיות לאינפלציה עלו מאז הסקירה הקודמת.

ארה"ב
· האינדיקאטורים לצריכה הפרטית ממשיכים להיות מעודדים.
· ענף התעשייה ממשיך להיחלש אך האינדיקאטורים הראשוניים ליולי מצביעים על שיפור קל.
· הריבית צפויה לרדת בסוף החודש ב-0.25 נקודת אחוז.

עוד בעולם
· היום בוריס ג'ונסון צפוי להיבחר לראשות ממשלת בריטניה, הקמפיין הניצי שלו כנגד האיחוד תרם להיחלשות הפאונד. למרות אי-הוודאות לגבי היציאה מהאיחוד נתוני שוק העבודה בבריטניה ממשיכים להיות חזקים.
· להערכתנו, רוב הסיכויים שבהחלטת הריבית בחמישי הקרוב הבנק המרכזי בגוש האירו לא יוריד את הריבית, אך ההסתברות למהלך זה עולה משמעותית בהחלטה הבאה בספטמבר.
· בשבועיים האחרונים אנו רואים עלייה חריגה במתיחות בין יפן לדרום קוריאה שמאיימת על הכלכלה הקוריאנית ובמיוחד על תעשיית השבבים בעולם. הבנק המרכזי הקוריאני הגיב בהפחתת ריבית.
· היצוא של יפן ממשיך להתכווץ דבר שמצטרף לנתונים חלשים לאחרונה ומגביר את הסיכוי שהממשלה תבטל את העלאת מס הצריכה המתוכננת בהמשך השנה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il