TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

יניב חברון, אלומות: "הסיכוי להעלאת ריבית בישראל אפסי לשנים הקרובות"


יניב חברון- אלומות. קרדיט צלמת- ניקול דה קסארו
סיכון מח"מ – עשוי לעלות בשבוע הבא במידה והפד יאכזב

מצ"ב סקירת המאקרו השבועית של יניב חברון, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות אלומות, שכותב, בין היתר, בהתייחסו לשוק המקומי:


• בנק ישראל עשוי להתמודד עם צורך בהרחבה מוניטרית מרמת ריבית של 0.25% –בחודשים הקרובים יחזרו לדבר על אפשרות של ריבית שלילית.


• בנק ישראל עשוי להפוך ליעד למתקפות ספקולטיביות – פער הריביות בין הדולר שקל ובין האירו שקל צפוי להצטמצם, מה שיחזק עוד יותר את השקל. מנגד הריבית האפסית של הבנק המרכזי והר הרזרבות יקשו עליו להגיב.


• באג"ח הממשלתי הארוך נרשמו עליות שערים חדות אחרי האכזבה ממדד חודש יוני – הסיכוי להעלאת ריבית בישראל אפסי לשנים הקרובות.


• ציפיות האינפלציה מתמתנות גם בשבוע האחרון – לאורך כל העקום נרשמת התמתנות בציפיות האינפלציה המקומיות. חשש מתמתנות גלובלית, תיסוף של השקל ואכזבה מהמדדים עד כה מפחיתים את הציפיות.


• את השבוע סיכם השקל עם תיסוף של 0.3% מול שער החליפין הנומינלי האפקטיבי – התיסוף עשוי להתחזק אחרי ההחלטה של הפד בהמשך השבוע.


• בשבוע האחרון היה ניתן לראות היטב את האכזבה מהמדד בקונצרני – בעוד התלבונדים השיקלים רשמו עליות שערים, הצמודים סיימו את השבוע בירידות.

בנימה אישית עונה חברון על השאלה - מה באמת הסיכוי של פייסבוק להנפיק את הליברה?
"מהעדות של פייסבוק בפני ועדת בנקאות של הסנאט האמריקאי, עולה תמונה ברורה אחת: "הסנאט לא סומך על פייסבוק" והמסר הברור הוא שהסנאט חושב שפייסבוק לא צריכה להנפיק מטבע.


הבעיה של פייסבוק היא לא רק מול הסנאט האמריקאי אלא גם מול הציבור. פייסבוק נחשבת לחברה שלא מהססת לבצע שינויים מהפכניים, כאשר ברור לכולם שלא באמת ניתן לחזות את ההשלכות והתוצאות. מכירה של נתונים על משתמשים, חדשות מזויפות, התערבות בבחירות בארה"ב, מהפכה במצריים ורדיפה במיאנמר. לפייסבוק היה תפקיד מרכזי בלא מעט כשלים בינלאומיים ולכן הסיכוי שיאשרו לה להיות חלק מהמערכת שמשנעת את ההון האישי של הציבור, הוא אפסי בשלב הזה.

"למרות החששות, ליברה היא ככל הנראה העתיד ובסופו של דבר יהיו מטבעות דיגיטליים המגובים הן ע"י מדינות והן ע"י נכסים והציבור יכריע, האם הוא מעדיף חשיפה למדינה או לנכסים. בסך הכל המטבעות הדיגיטליים הם בעצם השלב הבא של ארנקים דיגיטליים, מהפכה בפני עצמה שכבר נמצאת בדלת. יצירה של מטבעות דיגיטליים שמסוגלים לעבור מארנק לארנק על רשתות שונות ובעזרת אפליקציות שונות, בעצם ישלימו את המשימה ויבטלו את כל המערכת הסבוכה המצויה כיום מאחורי הארנקים הדיגיטליים (בנקאות, סליקה, אשראי וכו').


"בשורה התחתונה, פייסבוק אומנם קיבלה מעט רוח גבית אחרי ההכרזה על הליברה וכך גם שוק המטבעות הדיגיטליים, ששוב מתקרב לשווי של 300 מיליארד דולר, אבל הדרך עד לשימוש במטבעות דיגיטליים כתחליף למערכת הפיננסית הקיימת עדיין רחוק".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il