TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

Versatile Natures מיישמת פתרון IoT על תשתית AWS לייעול תהליכי הבנייה


Versatile Natures
שוק הבנייה (Construction) הוא הוא אחד מהשווקים הגדולים בעולם שנמצא בצמיחה מהירה

מירב אורן, מייסדת משותפת של חברת הסטארט-אפ Versatile Natures, מספרת על אתגרי השוק, על הפתרון שפיתחה החברה לייעול תהליכים באתרי בנייה ועל שירותי הענן של AWS שמהווים תשתית לפתרון.
מדוע החלטתם להתמקד בשוק הבנייה ?
Versatile נוסדה בשנת 2016 על ידי שלושה שותפים: דני הרמן, ברק כהן ואני שמשמשת כמנכ"לית החברה. אני באה ממשפחת בנאים, אבי קבלן ואחי מנהל פרויקטים כך שמגיל צעיר 'נשמתי' את עולם הבנייה. אך המניע המרכזי שדחף אותנו להיכנס לתחום הוא אופיו השמרני של ענף הבנייה שטרם עבר טרנספורמציה דיגיטלית.


על פי מחקר של חברת מקינזי, הפריון בענף הבנייה הוא מהנמוכים בהשוואה לענפים אחרים והוא אף ירד ב-5% בעשרים השנים האחרונות. על פי המחקר, כ-20% מהפרויקטים אינם מסתיימים במועד המתוכנן וב-80% מהם יש חריגות תקציביות. במקביל הביקוש למבנים גדל בקצב מואץ לאור צמיחת הכלכלה במדינות רבות והנהירה של אוכלוסיות לערים הגדולות.


שוק הבנייה משווע, אם כן, לפתרונות דיגיטליים שיאפשרו ייעול ומתן מענה לביקוש הגדל ברחבי העולם למבנים משרדיים, שטחי מסחר, דירות פרטיות, מבני ציבור ועוד. על פי מקינזי, היקפו הכספי של שוק הבנייה נאמד ב-10 טריליון דולר לשנה והתייעלות באמצעות פתרונות דיגיטליים עשויה להגדיל את ערך השוק ב-1.6 טריליון דולר. זו היא הסיבה שהחלטנו להיכנס לשוק מבטיח זה ולפתח פתרון שיעזור למנהלים בשטח לקבל החלטות בזמן אמת.


כיצד אתם עושים זאת ?
התפישה שפיתחנו מתייחסת לאתר הבנייה כאל רצפת ייצור לכל דבר שניתן לאסוף ממנה מגוון רחב של נתונים, להפיק מהם תובנות והמלצות לפעולה שנותנות יכולות שליטה למנהלים בשטח. פיתחנו פתרון IoT משולב חומרה/תוכנה, מבוסס תשתית הענן של AWS, שאוסף נתונים מהשטח באמצעות חיישנים ומעבד אותם בענן בזמן אמת, תוך שימוש במודלים של ראייה ממוחשבת ולמידת מכונה.


האונקל החכם שמכיל את הסנסורים מולבש תוך מספר שניות על אונקל המנוף (העגורן) שהוא כלי העבודה המרכזי שדרכו עוברים 70% עד 80% מהחומרים והכלים באתר ועל כן מאפשר זיהוי ולמידה מהירה של המצב בשטח. התקשורת עם אנשי השטח מתבצעת דרך מערכות שבשימוש יום יומי תוך אינטראקציה עם מערכות כמו: ERP, ניהול פרויקטים, מערכות BIM לניהול בנייה.


כיצד מסייעת AWS לפתרון ?
בראשית דרכנו בחרנו ב-AWS כשותפה הטכנולוגית שלנו וכספקית הבלעדית של שירותי הענן הנדרשים לכל מחזור החיים של הפתרון. הבחירה נבעה מהעושר הטכנולוגי של AWS, היציבות ויכולת ההתמודדות עם נפחי מידע וקצבי עיבוד נתונים מהירים. כל אלה אפשרו לנו להתמקד באתגרים הטכנולוגים הייחודיים לחברה עם חסכון עצום במשאבים שבדרך כלל מופנים לבניית תשתיות ענן כלליות.


בין השירותים שבהם אנו עושים שימוש ניתן לציין את Amazon IoT ו-Amazon Kinesis שמאפשרים איסוף נתונים ממכשירי קצה בשטח, Amazon SageMaker לבנייה מהירה של מודלים ללמידת מכונה, Amazon lambda שמאפשרת התמקדות בפיתוח הלוגיקה העסקית של החברה. ועוד רבות נוספות כגון: RDS, EC2, Athena, SQS, S3


היכן מוטמעת המערכת ומה הן התוכניות לעתיד ?
בישראל אנחנו עובדים בלעדית עם חברת תדהר בנייה שמלווה אותנו מיומנו הראשון. אנו מתמקדים כיום בשוק האמריקאי רב הפוטנציאל ופתחנו לשם כך משרד בסן פרנסיסקו. אנו עובדים כיום עם מספר קבלנים מהגדולים ביותר בשוק האמריקאי, כמו חברת טרנר המדורגת שלישית בארה"ב, במסגרת תוכנית השקה אקסקלוסיבית. לאחר שלב זה אנו מתכננים לפרוס את הפתרון במאות אתרים ברחבי ארה"ב.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il