TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

שותפות רא"מ מציגה עדכון של המודל הפיננסי


שותפות ראמ
מתקני הפקת נפט וחשמל שמתכננת השותפות במישור רותם צפויים להכניס 99 מיליון דולר בשנה ושווי השותפות המהוון המוערך בהגעה לסגירה פיננסית נע בין 85 ל-114 מיליון דולר

הנתונים מתבססים על מחירי נפט מסוג Brent של 65 דולר (כיום, מחיר חבית נפט Brent הינו 64 דולר) ובשיעורי היוון שבין 10 ל-12% בהגעה לסגירה פיננסית# במחירי נפט של 55 דולר, הנמוכים בכ-15% ממחירי הנפט כיום, ההכנסות הצפויות עומדות על 85 מיליון דולר בשנה בתשואה של 25%

בעולם בו פסולת הפלסטיק מוגדרת כאחת הבעיות הסביבתיות החמורות, שותפות רא"מ (רותם אנרגיה יה"ש) המתכננת להקים מתקני הפקה שיעשו שימוש בכ-200,000 טון של פסולת פלסטיק בשנה להפקת אנרגיה, מהווה בשורה סביבתית פורצת דרך וכעת מתפרסמים הנתונים הכלכליים.


מעדכון המודל הפיננסי של השותפות שפורסם הבוקר עולה כי השפעת תנודתיות מחירי הנפט על תשואות מתקני להפקת חשמל ונפט שמתכננת השותפות להקים במישור רותם פחתה משמעותית בשל הגידול בתפוקות החשמל. זאת בעקבות תוצאות הפיילוט שערכה רא"מ ושהתקבלו לפני כחודשיים ולפיהן ניתן להגדיל משמעותית את תפוקת החשמל שתייצר השותפות משילוב של פצלי שמן ופסולת פלסטיק.


על פי מצגת המשקיעים שפרסמה השותפות הבוקר, ובהסתמך על מודל פיננסי שהוכן ע"יBeta Finance המתמחה בייעוץ פיננסי ומימון פרוייקטים והבוחן את יכולת השותפות לשרת את החוב בסגירה פיננסית, השותפות מעריכה שבמחיר לחבית נפט Brent של 37 דולר בלבד הפרויקט יוכל לשרת חוב ולהגיע לאיזון (Breakeven). מדובר במחיר הנמוך בכ-40 אחוז ממחירי הנפט מסוג Brent כיום הנעים בין 60 ל-65 דולר, כאשר במחירים אלו תשואת הIRR- בהגעה לסגירה פיננסית נעה בין 29% ל32%.


במחיר של 65 דולר לחבית נפט מסוג Brent ההכנסות צפויות לעמוד על 99 מיליון דולר בשנה והתשואה צפויה לעמוד על 32%


עוד עולה מהמצגת שפרסמה השותפות כי לאור תוצאות הפיילוט עליו דיווחה באפריל האחרון ולפיו תפוקת החשמל שרא"מ תוכל לייצר משילוב של פצלי שמן ופסולת פלסטיק תהא ככל הנראה גדולה מהצפוי ותוכל לעמוד על 55-65 מגה וואט, התשואה שצפויה להשיג השותפות צפויה להיות גבוהה, גם אם מחירי הנפט יהיו נמוכים מרמתם כיום. על פי המודל הכלכלי המעודכן, השותפות מציגה תשואה מרשימה של 25% באם מחירה של חבית נפט מסוג Brent יעמוד על 55 דולר, מחיר הנמוך בכ-15% ממחיר הנפט כיום. ה- EBITDA צפויה לעמוד על 45 מיליון דולר וההכנסות צפויות לעמוד על 85 מיליון דולר בשנה.


במחיר של 65 דולר לחבית נפט מסוג Brent (נכון להיום מחיר חבית נפט מסוג Brent הינו 64 דולר) ההכנסות צפויות לעמוד על 99 מיליון דולר בשנה, ה- EBITDA צפויה לעמוד על 58 מיליון דולר והתשואה צפויה לעמוד על 32%.


עוד עולה מהמצגת כי בימים אלה השותפות נמצאת בעיצומו של התכנון ההנדסי ((FEED להקמת מתקני ההפקה. התכנון מבוצע על ידי חברת גליל הנדסה וזאת לאחר ששותפות רא"מ קיבלה תכנון הנדסי ראשוני לתחנת הכוח מחברת .Siemens


נתון מעניין נוסף העולה מהמצגת הינו הערכת השותפות לשווי תזרים המזומנים החל ממועד סגירה פיננסית לפרויקט ממונף בשיעור של כ-80% מהוון בשיעורי היוון שונים (12%-10%). בשיעור היוון של 11% במחירי נפט Brent הנעים בין 60 ל-65 דולר, השווי המוערך בהגעה לסגירה פיננסית נע בין 80 ל- 98 מיליון דולר.
כן עולה מהנתונים כי השותפות מעריכה שעלות ההשקעה הנדרשת לשם הקמת מתקני הפקה ותחנת הכוח בהספק מקסימאלי של 70 מגוואט צפויה לעמוד על כ- 240 מיליון דולר, ובתוספת עלויות נוספות למימון (בכפוף לדרישה עתידית של גורמים מממנים) עלות שלב הפיתוח צפויה להסתכם בכ- 275 מיליון דולר, במינוף של 70%-80% לתקופה של 15-20 שנה.


תפוקת הנפט הצפויה ממתקני ההפקה שבכוונת השותפות להקים הינה 1.5-1.6 מיליון חביות נפט לשנה (מבוסס על הזנה בכ- 1.8 מיליון טון פצלי שמן וכ- 200,000 טון פסולת פלסטיק עשירה בפוליאתילן/ פוליפרופילן) למשך כ-28 שנים.


תחנת הכוח שהינה חלק מהמתקנים מתוכננת לפעול בהספק של 55-70 מגוואט, גודל תחנת הכוח כפוף לשינויים, לרבות בגין ספקי הציוד וצרכי מתקני ההפקה. הצריכה העצמית המוערכת בשלב זה הינה כ- 10-13 מגוואט בעוד היתרה תימכר לרשת. יצויין כי בחודש מרץ האחרון פורסמה אסדרה למתקני מתח עליון הקמים ללא הליך תחרותי. בהתאם לחוו"ד המקצועית שקיבלה השותפות, מתקן ייצור החשמל המתוכנן עומד בקריטריונים הקבועים באסדרה ויכול להגיש בקשה להצטרף לאסדרה זו.


מבחינת לוחות זמנים ואבני דרך לסגירה הפיננסית, ניתנה המלצה ממשרד הכלכלה למתן הרשאה לתכנון ולהקצאת קרקע לשטח מתקני ההפקה באזור התעשייה במישור רותם והוגשה בקשה לקבלת אישור מקדמי מרשות המסים בעניין תחולת חוק מיסוי רווחי יתר ממשאבי טבע. בהמשך השנה צפויה חתימה על מזכר הבנות למכירת הנפט וחתימה על הסכם הכריה. בשנת 2020 מתכננת השותפות, בין השאר, לסיים את ה-FEED ולחתום על הסכם מימון (סגירה פיננסית) מתנה, לרבות העמדת הון עצמי והיתר בניה.


תקופת הפיתוח וההרצה צפויות לקחת כ- 3 שנים ותחילת ההפקה צפויה ב-2024.


כללי אודות השותפות
שותפות רותם אנרגיה מחצבים (רא"מ), בניהולם של ד"ר יעקב מימרן, יו"ר, וג'אק סבג, מנכ"ל, הוקמה בשנת 2016 על ידי השותף הכללי חברת נורת'ווד – Northwood Exploration Israel והונפקה בבורסה של ת"א בנובמבר 2018. השותפות מתכננת להקים במישור רותם מתקנים להפקת נפט וחשמל. רישיון רותם מזרח, אותו מחזיקה השותפות ב-100%, הוכרז לאחרונה כתגלית ע"י משרד האנרגיה.


שטח התגלית משתרע על למעלה מ-2,900 דונם באזור ייעודי לכריה, סביב מכרה פעיל לפצלי שמן. על פי הערכת מומחה חיצוני בלתי תלוי, עתודות פצלי שמן בשטח הנ"ל נאמדות בכ-245 מיליון טון מהם ניתן להפיק כ-135 מליון חביות נפט.


לשם הפקת אנרגיה יוזנו מתקני רא"מ בפצלי שמן ובכ-200 אלף טון של פסולת פלסטיק עירונית מדי שנה. פעילות השותפות משתלבת עם מדיניות המשרד להגנת הסביבה המקדם הקמת מתקנים להשבת אנרגיה מפסולת המהווה בעיה סביבתית גוברת. בהקשר זה ראוי לציין כי מעבר להשלכות הסביבתיות, לשימוש שתעשה השותפות בפסולת הפלסטיק השלכות כלכליות: בשל חיסכון בהטמנה של כ- 200,000 טון פסולת בשנה, שותפות רא"מ מקטינה נזק סביבתי בהיקף של למעלה מ- 15 מיליון ₪ בשנה.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il