TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

בואינג צופה כי עד שנת 2028 שוויו של שוק התעופה הצבאית יעמוד על 8.7 טריליון דולר


בואינג
בשנים הקרובות ייגבר הביקוש בענפי התעופה המסחרית, הצבאית וגם בתעשיות החלל

בעשרים השנים הקרובות, בואינג צופה כי שווי שוק התעופה המסחרית יעמוד על 16 טריליון דולר עם ביקוש ל44,040 מטוסים חדשים


יצרנית המטוסים המובילה, בואינג, פרסמה בסלון האוורי בפריס את תחזיתה לשוק התעופה הביטחונית והחלל בעשור הקרוב. לפי התחזית, שווי שוק זה צפוי לעמוד על 8.7 טריליון דולר במהלך עשר השנים הקרובות, לעומת שוויו משנה שעברה שהסתכם ב8.1 טריליון דולר. הגידול נובע מעלויות הביטחון המתמשכות, תעשיות תעופה מסחריות דומיננטיות וצורך גובר בתחזוקת כל הטיס לאורך מחזור החיים שלהם.


מהתחזית עולה בנוסף, כי בשוק התעופה המסחרית צפוי ביקוש בשווי 3.1 טריליון דולר למטוסים עד 2028, זאת בעקבות העובדה שחברות התעופה מוציאות מטוסים ישנים משירות ומחליפות אותם בדגמים משופרים יותר בעלי צריכת דלק יעילה וכמו כן, מגדילות את ציי את המטוסים שלהן על מנת לעמוד בקצב הגידול של כמויות הנוסעים והשווקים החדשים שמתרחבים.


על פי התחזית, תחומי הביטחון והחלל בשוק התעופה יניבו הזדמנויות בשווי 2.5 טריליון דולר במהלך העשור הקרוב וזה כתוצאה ממאמצי הפיתוח של ממשלות, והחיפוש המתמשך אחר טכנולוגיות צבאיות חדשות אשר מאיצות את תהליך המחקר באוויר בים וביבשה. עיקר ההשקעה יתפרס על מטוסים צבאיים, מערכות אוטונומיות, לווינים, רכבי חלל וכלים נוספים, כאשר 40 אחוז מההשקעות יבוצעו מחוץ לגבולות ארה"ב.


כתמיכה לשוק התעשיות הביטחוניות, תחום החלל ותחום התעופה המסחרית יאפשרו פתרונות להארכת מחזור החיים של כלי טייס ויגדילו את שוק הסחורות והשירותים התעופתיים ב3.1 טריליון דולר עד שנת.

גרג סמית', סגן נשיא בכיר ומנהל הכספים הראשי של בואינג אמר כי: " תחומי החלל והתעופה הצבאית ממשיכים להיות מקור גידול יציב לתעשייה בטווח הארוך, והם מתחזקים בעקבות יסודות חזקים מתחומי התעופה המסחרית, התעשיות הביטחוניות, ענפי השירות הרחבים והביקוש, שכיום הוא מגוון גיאוגרפית והרבה יותר מאוזן מבחינת חלופות וגידול מבעבר."

בואינג חשפה גם את התחזית המסחרית שלה לשוק התעופה. מתחזית זו עולה כי כמות הגידול בנוסעים, והוצאת מטוסים ישנים משירות יגדילו את הצורך עבור לא פחות מ-44,040 מטוסים חדשים, המוערכים בסכום של 6.8 טריליון דולר במהלך עשרים השנים הבאות, עלייה של שלושה אחוזים מהשנה הקודמת. צי המטוסים המסחריים בעולם יזדקק גם כן לשירותים תומכים המוערכים בשויי של 6.8 טריליון דולר, נתון המצביע על הזדמניות חדשות בשווי 16 טריליון דולר עד שנת 2038.

רנדי טיסנת', סמנכ"ל השיווק של החטיבה המסחרית בבואינג אמר כי: " שוב ושוב, התעופה המסחרית מוכיחה עד כמה היא גמישה. על אף המתינות בעלייה של כמות תנועת הנוסעים והמטענים המועברים, הסטטיסטקות מצביעות על כך שהתעשייה שלנו נעה לקראת אופק של רווחים חסרי תקדים. למעשה, אנו רואים שוק רחב, עמוק ומאוזן יותר מבעבר". עוד הוסיף טיסנת': " היסודות הבריאים של השוק יאפשרו את הכפלתו של הצי העולמי בשני העשורים הבאים, ויצירת מערכת גומלין מאסיבית של פתרונות להארכת מחזור החיים של כלי הטיס."

מבחינת מסירות של מטוסים חדשים, התחזית של בואינג צופה כי 44 אחוז מהכספים בשוק יושקעו בהחלפת מטוסים ותיקים, ויתר הכספים יופנו לטובת התמודדות עם הגידול בתנועת הנוסעים. השימוש במטוסים חדשים יסייע לתעשייה ויגדיל את תנועת הנוסעים 4.6 אחוזים, במקביל משלוחי המטענים יגדלו ב4.2 אחוזים. לראשונה אי פעם, צפי הגידול בצי המטוסים העולמי יחצה את רף ה50,000 כאשר עד סוף 2038 צי המטוסים העולמי יתחדש ב50,660 מטוסים חדשים.


סקטור המטוסים צרי הגוף (כדוגמת דגם ה737 MAX ) ממשיך להוות כסקטור הגדול ביותר עם צפי לביקוש של 32,240 מטוסים חדשים. שוק זה, אשר שוויו מוערך בכ 3.8 טריליון דולר מונע בעיקר על ידי חברות הלואו קוסט והצמיחה המתמשכת של חברות התעופה באזורי אסיה פסיפיק.


בסקטור המטוסים רחבי הגוף בואינג צופה ביקוש ל8,340 מטוסים חדשים בשווי מוערך של 2.6 טריליון דולר בשני העשורים הקרובים. הביקוש למטוסים רחבי גוף מונע בחלקו על ידי גל משמעותי של מטוסים ישנים יותר, אשר יצטרכו להיות מוחלפים תוך מספר שנים. המניע הנוסף לגידול בביקוש נובע מכך שחברות התעופה יצטרכו גם לא פחות מ1,040 מטוסי מטען.

צי המטוסים העולמי ימשיך לייצר ביקוש גם עבור שירותי התעופה, כולל שרשרת האספקה (חלקי חילוף), תחזוקה, הנדסה, שדרוג מטוסים ותפעול מבצעי. במהלך 20 השנים הבאות, בואינג צופה כי שווי השוק יעמוד על 9.1 מיליארד דולר בתחום שירותי התעופה המסחרית, עם גידול שנתי של 4.2 אחוז.


"זהו שוק מאד דינמי ומרגש, המונע על ידי טכנולוגיה חדשה ומאמץ בלתי מתפשר על מנת להשיג יעליות, אמינות ובטיחות גבוהים יותר, אמר טיסנת'. עוד הוא הוסיף: " בחזית הטכנולוגית, אנחנו רואים את חברות התעופה מתחילות להפעיל רחפני בידוק למטוסים והיצרנים עוסקים בניתוח נתונים ותובנות לשיפור תחזוקת המטוס וביצועיו. מעל לכל,המפעילים מחפשים ספקים שיציעו פתרונות המסייעים להם לשרת את הלקוחות שלהם בצורה יעילה ואמינה יותר."


קטגוריות עיקריות נוספות בתחזית השירותים כוללת גם את שוויין של עלויות התחזוקה וההנדסה העומדות 2.4 טריליון דולר המיועדים לשימור השווי של המטוסים ומערכותיהם. 1.1 טריליון דולר נוספים מיועדים לתחומי השירות בטיסה, הכשרות צוותים וניהול מבצעים.


 



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il