TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

בג"ץ בצעד לא שגרתי


הורה לוועדת הפנים של הכנסת לקיים דיון בביטול הפנסיות הלא חוקיות שחולקו, שלא כדין, לנבחרים ברשויות המקומיות; "המשיבים צריכים לקחת בחשבון שהחל מהגשת העתירה הם מצויים בסיכון שידרשו להחזיר כספים"

התערבות חריגה של בג"ץ בהתנהלות ועדות הכנסת; בדיון שהתקיים הבוקר בבג"ץ בפרשת הפנסיות הרטרואקטיביות של ראשי הערים, הורה המשנה לנשיאה, השופט חנן מלצר, לוועדת הפנים של הכנסת לקיים דיון חוזר בהחלטה המכשירה הענקת פנסיות תקציביות לראשי רשויות - שניתנו שלא כדין ובאופן רטרואקטיבי ופרסונלי. צעד חריג שבו בג"ץ מתערב בהליכים פנימיים של הכנסת.


בתחילת הדיון אמר השופט מלצר "קראנו את החומר. יש עמדה של היועמ"ש להביא מחדש בפני ועדת הפנים של הכנסת. לכאורה, אנו חושבים שזה רעיון טוב שכך יקרה אך מאחר והכנסת התפזרה, הלו"ז ייקח 4-5 חודשים. זה לא בידינו".


עו"ד שגית בידרמן, מגישת העתירה נגד אישור הפנסיות: "בתקופה של גירעון תקציבי יש להוציא מסר חד משמעי, כי הקופה הציבורית אינה הפקר ולא תשמש ככספומט הפרטי של חברי כנסת או מקורביהם. אנו תקווה שהחלטת בג"ץ מהיום לחייב את הכנסת לקיין דיון חוזר בסוגיה, תפסיק אחת ולתמיד את שערוריית הפנסיות הרטרואקטיביות של נבחרי הציבור על חשבון תושבי הערים"


מדובר בעתירה המבקשת להביא לביטול החלטה שקיבלה ועדת הפנים של הכנסת בשנת 2017, במסגרתה הוכשרה בדיעבד "טעות" שהתגלתה כבר בשנת 2005 ומאז לא תוקנה. במסגרת "הטעות", שישה נבחרים לשעבר מהרשויות טבריה, רמלה, אור יהודה, בית שאן ג'וליס ודלית אל כרמל, שכהונתם הסתיימה ב-1998, אושרו כזכאים לפנסיות תקציביות בשווי מיליוני שקלים – בניגוד לחוק ואף שהיו בני פחות מ-40.


את העתירות לבג"ץ הגישו עובד עיריית נתניה, יוסף סלומון, באמצעות עו"ד שגית בידרמן, וכן ח"כ יעל גרמן, באמצעות עורכי הדין יהונתן ברמן וארי אדלשטיין.


כזכור, בדיון שנערך בבג"ץ במרץ 2018 הבהיר המשנה לנשיאת העליון, חנן מלצר כי בג"ץ מעוניין כי התשלום ייפסק. השופט מני מזוז תקף את העובדה שהטעות התגלתה ב-2005 "ו-12 שנים ממשיכים לשלם ביודעין שלא כדין". שר הפנים נדרש להצהיר מדוע ההחלטה לא תבוטל והתשלומים ייפסקו.


לאחר חודשים של עיכובים, שבהם הכנסת נמנעה מלקיים דיון חוזר בהחלטה, ולאחר ששר הפנים נמנע מלהשיב בתצהיר לשאלות המהותיות שבתיק – החליטו שופטי בג"ץ להתערב בהליכים פנימיים של הכנסת ולדרוש קיום דיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת.


בג"ץ התייחס לאופציה שראשי הרשויות יצטרכו להשיב את הכספים שקיבלו עד היום. "אלה שממשיכים לקבל את הכסף, אם תהא החלטה אחרת של וועדת הכספים או של הבג"ץ התלוי ועומד, הם (מהבג"ץ הראשון ואילך) יתכן שיצטרכו להשיב כספים".

בסיום הדיון אמר השופט מלצר כי התיק יובא מחדש לפני ועדת הפנים לדיון והכרעה וכן תובא בפניה עמדת היועמ"ש וכן יוזמנו לדיון כל הנוגעים בדבר ברשויות ואלה העלולים להיפגע. המשיבים צריכים לקחת בחשבון שהחל מהגשת העתירה הם מצויים בסיכון שידרשו להחזיר כספים, היה וההחלטה של הועדה או בג"ץ תחייב לעשות כן. הודעות עדכון מטעם היועמ"ש תימסרנה עד לדצמבר 2019 ושאר הצדדים יגיבו תוך 14 ימים מעתה הגעתה". התיק יועלה לדיון ב- 17.12.2019.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il