TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון: "לא ניצחנו באירוויזיון, אבל אנחנו מנצחים בכלכלה"


הראל פיננסים
בזירה המקומית, מדד ת"א 90 עלה השבוע 0.9%+ ומתחילת השנה בולט בעלייה של 14.6%

מה עושים השבוע?

מניות- כלכלה איתנה עם ריבית נמוכה, תומכים בחשיפה גדולה למניות בישראל

שוקי המניות הגלובליים מפגינים תנודתיות גבוהה יותר מאז תחילת מאי, בעיקר בשל מלחמת הסחר המרחפת מעל כלל שוקי המניות והחשש מהשלכותיהם על הכלכלה ריאלית. בשונה מהעולם שוק המניות בישראל מפגין ביצועים טובים מהעולם בחודשים האחרונים, אשר נתמכים בכלכלה איתנה, ריבית נמוכה ותמחור נוח יותר מבעולם.

שוק המניות בישראל ימשיך ליהנות בחודשים הקרובים משילוב גורמים ייחודי: סטיית תקן נמוכה יותר בהשוואה לשווקים בעולם, צמיחה עקבית וגבוהה יחסית של המשק, הריבית הנמוכה והעובדה שמחירי המניות בישראל נמוכים מן הממוצע בעולם.

להערכתנו, ברמות התמחור הנוכחיות במונחים היסטוריים, חשוב לשמור על פוזיציה מנייתית גבוהה יחסית בשוק המניות בישראל. חזרתם של הגיוסים בקרנות הנאמנות – צפויים לחזק את המגמה החיובית.

יש כיום לא מעט הזדמנויות בשוק המקומי ולכן נדרשת ראייה רחבה המאפשרת בחירה ופיזור מכל מדדי המניות בישראל.

בסיכום שבועי, מדד S&P500 ירד 0.8%- ומדד הנאסד"ק ירד 1.3%-. מנגד, באירופה מדד ה DAX30 עלה 1.5%+ ומדד הניקיי היפני ירד 0.4%-. על אף הירידות במדדי המניות בעולם, תשואות המדדים הניבו תשואות נאות מתחילת השנה, כשמדד הנאסד"ק מוביל עם עלייה של 17.8% ומדד ה S&P500 עלה 14.1%. בזירה המקומית, מדד ת"א 90 עלה השבוע 0.9%+ ומתחילת השנה בולט בעלייה של 14.6%.

עונת הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון לשנת 2019 בישראל ממשיכה. השבוע, צפויים דוחות של כמה מענקיות הנדל"ן - מליסרון (ב'), עזריאלי וגזית (ד'). מניות הנדל"ן הפגינו מתחילת השנה ביצועים מצוינים, בעיקר על רקע דחיית הציפיות לעליית ריבית מקומית. בין החברות הנוספות שיפרסמו השבוע גם בנק מזרחי ושטראוס (ב') ובזק (ה'). תגובות מוגזמות לעתים בעקבות דו"חות עשויים לייצר הזדמנויות קנייה נקודתיות שניתן ליהנות מהן באמצעות מעקב וניתוח של הדו"חות ושיחות הוועידה של החברות.

אג"ח- משלבים אג"ח קונצרני מדורג, שומרים על רכיב צמוד מדד משמעותי


מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל שפורסם ביום רביעי יצא נמוך מהצפי (0.3%+), אך למרות זאת לא ראינו השפעה משמעותית על האג"חים צמודי המדד לטווחים הבינוניים והארוכים, כאשר הצמוד הממשלתי במח"מ 2-5 אף סיים את השבוע בעלייה של 0.2%+. כן ראינו השפעה בצמודים הקצרים ולפיכך אנו ממשיכים להעדיף צמודים במח"מ בינוני ומעלה ולהימנע מצמודים קצרים, לנוכח התנודתיות הגבוהה שלהם בעת פרסומי מדד.

האג"ח הצמוד בשוק המקומי ממשיך להיות חיוני בתיק – גם באג"ח הממשלתי וגם הקונצרני. אנו ממשיכים לשמור על מרכיב נאה של צמודים בתיק ההשקעות לנוכח צפי להמשך פרסום מדד מחירים חיובי גבוה גם בחודש מאי (צפי ל 0.5%+) – וזה לאחר שתי הפתעות חיוביות בחודשים הקודמים. כמו כן, העובדה שבנק ישראל לא ממהר להעלות את הריבית עד שהאינפלציה תתקרב למרכז היעד (2%) תומכת בחשיפה לאפיק. בכלל, אנו רואים בתקופה האחרונה אינפלציה חיובית בכל העולם ולא נראה שמגמה זו תשתנה בקרוב, בטח לאור אפשרות להעלאות מיסים ומכסים בעולם.


בהסתכלות על רמות המרווחים, נראה כי המדדים הקונצרנים אטרקטיביים להשקעה ברוב הדירוגים. מרבית אגרות החוב נסחרות היום במרווח גבוה מאשר נסחרו בשנתיים האחרונות, אולם לא כולן. יש כיום בשוק האג"ח הקונצרני הרבה אג"חים אטרקטיביים. במבט קדימה, הנחת העבודה שלנו היא כי התנודתיות בשוק האג"ח תימשך – גם אם בעוצמות שונות. לאור זאת, אחזקה של אג"חים לפדיון מספקת פתרון טוב למשקיעים החוששים מעליית התנודתיות.

תיק השקעות ניהול תיק השקעות מפוזר עם חשיפה למניות בישראל הם הרכב אופטימלי כיום
העלייה בתנודתיות האחרונה מקשה על מלאכת ייעוץ ההשקעות. לטעמנו, אין שינויים מהותיים בזירה הכלכלית שמצדיקים שינויים משמעותיים בהרכבי תיקי הלקוחות ולכן הדגש המרכזי הוא בניית תיק שיאפשר ללקוחות להתמיד בהשקעה.

להערכתנו, הדרך הנכונה להיחשף למניות בארץ הינה דרך קרן אשר מאפשרת חשיפה מנייתית בפיזור רחב וללא מגבלות למדד או סקטור ספציפי.


עבור רוב הלקוחות, רכישת אג"ח עד לפדיון מהווה פתרון טוב להתמודדות עם התנודתיות ולהקנות מידה של וודאות בשוק לא וודאי.

נקודה קריטית להצלחה השנה: תיק המשלב כל הזמן את כל אפיקי ההשקעה נהנה מהקורלציה הנמוכה בין האפיקים ומהווה תרופה אידאלית לתנודתיות הצפויה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il