TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

יניב חברון, אסטרטג ראשי, בית ההשקעות אלומות


יניב חברון- אלומות. קרדיט צלמת- ניקול דה קסארו
"החשש ממלחמת סחר חוזר וזה לא משחק, זו המציאות"

בנימה אישית

החשש ממלחמת סחר חוזר וזה לא משחק, זו המציאות – רק בתחילת שבוע שעבר, משקיעים בעולם העריכו כי הסכם הסחר עם סין ממש מעבר לפינה כאשר שר האוצר האמריקאי אמר כי השיחות לקראת סיום (אבל לא בטוח שיהיה הסכם).
בשלב זה עדיין המשקיעים בעולם מעריכים שהעלאת המכסים על הייבוא הסיני, היא חלק מהמשא ומתן האמריקאי והמוכר של טראמפ כדי ללחוץ את הסינים להגיע להסכם, אבל ממש בקרוב הם עשויים להפנים שזו הופכת להיות המציאות.

הרגישות של השווקים למלחמת הסחר – מאז מאי 2018, ועד סוף השנה, התנודתיות בשווקים היתה גבוהה במיוחד כאשר אחד הטריגרים המרכזיים היה כמובן הסכם הסחר בין ארה"ב לסין. לעיתים היה נראה כי זהו הטריגר היחיד מסוגל לסכן את השווקים. קריסת השיחות בין ארה"ב וסין, ועליית שלב במלחמת הסחר בין שתי המעצמות, יוביל לפגיעה קשה בכלכלה הסינית שגם ככה מגמגמת והצליחה להרים את הראש מעט רק לאחר תוכנית התמריצים של בייג'ין. בנוסף צפויה פגיעה נגזרת בסחר העולמי, בביקושים הסינים, וכנגזר שלישית באסיה ככלל.

עם כל הכבוד ליתרון הגדול של ארה"ב המלחמה הזו ויש כזה, גם האמריקאים "יירטבו". אחרי העלאת המכסים על 200 מיליארד דולר סחורות מסין, טראמפ כבר הורה להכין הטלת מכסים על 325 מיליארד דולר סחורות נוספות מסין ב25% מה שצפוי להוביל לעליית מחירים משמעותית בארה"ב וכמובן התמתנות בהזמנות. הערכה כי מנהלי הרכש והקמעונאים יעדיפו להקטין מלאים, להקטין התחייבויות ולחכות להתפתחויות.


בשלב ראשון את מרבית הפגיעה בארה"ב יספגו הצרכנים והעסקים הקטנים, אבל החשש הוא כמובן לחברות גלובליות ורעשי משנה שיותר קשה לצפות. החברות גלובליות אמריקאיות לא ייצאו נקיות, אומנם עד כה הסינים לא הגיבו לפעולות של הממשל האמריקאי אבל אם למדנו משהו מהשנה האחרונה, הסינים לא יוכלו לעמוד מהצד. תעשיית הרכב האמריקאית וחברות כמו אפל יהיו הראשונות על הכוונת של הסינים – ככה זה במלחמה, אתה מכוון לאיפה שכואב.

בינתיים הערכות כי שני הנשיאים ייפגשו ב-G20 ביוני ביפן, אבל עד אז מלחמת הסחר עשויה לעלות עוד מספר שלבים. בעוד טראמפ מבטיח לסינים כי הסכם אחרי נובמבר 2020 עשוי להיות גרוע יותר עבורם, שר המסחר הסיני מבטיח כי הסינים יגיבו. סביר להניח שמהר מאוד יחזרו החששות מפני מכירה של אג"ח ממשלת ארה"ב ע"י הסינים, מניפולציות על המטבע וקונספירציות להפסיק לסחור במונחי דולר אבל מה שחשוב הוא האמצעים שבהם ינקטו הסינים כדי להוביל לפגיעה ישירה בחברות אמריקאיות שיכללו גם מכסים.

בשורה התחתונה הסכם הסחר בין סין וארה"ב הינו בעל משמעות גדולה עבור שתי הכלכלות לשני העשורים הקרובים ועשוי להשפיע גם על הסכמי סחר נוספים של המעצמות עם כלכלות אחרות. לכן הסתברות לשימוש בכל האמצעים כדי להביא להסכם טוב יותר, נמצא על השולחן. ההשפעה של שתי המעצמות על הכלכלה הגלובלית נושקת ל50% מה שמבטיח שאת החשש ממלחמת סחר ירגישו בתקופה הקרובה ברוב המקומות על הכדור.


המלצות המרכזיות


סיכון מח"מ –גבוה בעקבות ציפיות הריבית הנמוכות שנתמכו בטון היוני שהציג בנק ישראל בהחלטת הריבית האחרונה.

הסיכונים לשווקי המניות עולים – הטריגר המרכזי לתיקון בשוק המניות אחרי עונת הדוחות הוא כמובן קריסת השיחות בין ארה"ב וסין. בשלב זה המשקיעים מעריכים כי זה רק חלק מהמשא ומתן אבל זה עשוי להפוך במהירות למציאות.

הצמדה – אחרי חודשים של שבהם הציפיות האינפלציוניות עלו בצורה משמעותית, רצוי להתחיל לחזור לאחזקה מאוזנת. מלחמת סחר עשויה לפגוע במחירי הסחורות.

שווקים מתעוררים – קריסת השיחות בין ארה"ב לסין עשויה להיות טריגר לתיקון אלים בשוק המניות הסיני וכנגזרת בשווקים מתעוררים נוספים.

מחירי נפט – מחזיקים מעל רמה של 60. מחד הסנקציות על איראן תומכות בעליית מחירים הנפט, אבל אם אכן תתפתח מחדש מלחמת סחר מחירו יירד בעקבות חשש לביקושים.






טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il