TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

חברת גב-ים מקבוצת נכסים ובניין IDB מפרסמת היום את הדוחות הכספיים לשנת 2018


אבי יעקובוביץ, מנכל גב - ים מקבוצת נכסים ובניין
ומדווחת על ייזום אינטנסיבי ורחב היקף של 8 פרויקטים, בשטח כולל של למעלה מ-250 אלף מ"ר

גב-ים מסכמת שנה חזקה במגמת עלייה עקבית ומציגה גידול בכל הפרמטרים התפעוליים

הכנסות החברה בשנת 2018 גדלו בכ-3% והסתכמו בסך של כ-459 מיליון ₪. ה-NOI צמח אף הוא בכ-3% לכ-443 מיליון ₪ וה- EBITDA בשנת 2018 הסתכמה בכ-407 מיליון ₪, בהשוואה לכ-401 מיליון ₪ בשנת 2017.


הרווח הנקי, הסתכם בשנת 2018 בסך של כ-276 מיליון ₪, בהשוואה ל- 355 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. זאת, כתוצאה מקיטון בהכנסות מעליית שווי הוגן של נדל"ן להשקעה ומגידול בהוצאות המימון.

עוד מדווחת חברת גב-ים, כי ה- NOI השנתי הצפוי מפרויקט ToHa הנבנה במשותף עם חברת אמות השקעות, נאמד בכ- 95-100 מיליון ₪ וחלק החברה יעמוד על כמחצית, 47-50 מיליון ₪ בשנה.

חברת גב-ים, המנוהלת על-ידי אבי יעקובוביץ, מדווחת היום על היקפי ייזום רחבי היקף של למעלה מ-250 אלף מ"ר (כ-180 אלף מ"ר חלק החברה), הכוללים 8 פרויקטים בהשקעה כוללת של כ-1.2 מליארד ש"ח, אשר יעמידו את מצבת הנכסים המניבים של החברה על כ-1.1 מליון מ"ר והכנסות של כ-600 מליון ש"ח, החל מהרבעון הראשון של שנת 2022.


פעילות ייזום זו צפויה להימשך גם בשנים הבאות, משפיעה לחיוב על תוצאותיה של החברה, מגדילה ומחזקת את ההון העצמי של החברה, מבטיחה את המשך הצמיחה של החברה, ומבססת את המוניטין של גב-ים כחברת הנדל"ן המניב המובילה בארץ. במבט קדימה, בשנים הקרובות תמשיך גב-ים לפתח את מרכזי ההייטק והמשרדים, יחד עם פיתוחם של מרכזים לוגיסטיים ברחבי הארץ.

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים מקבוצת נכסים ובנין IDB, ציין היום:
"שוק המשרדים בישראל ממשיך להפגין עוצמה, הן ברמת המחירים והן ברמת התפוסות, מושפע מהצמיחה והשגשוג בענפי ההייטק, וממשיך להיות חזק. השוק נמצא בתפוסות ובביקושים גבוהים. אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים בשנים הבאות הן חברות ההייטק.


החברות המובילות, והמיקומים המובילים, ממשיכים וימשיכו לפגוש ביקושים חזקים ושוכרים איכותיים. חברות ההייטק גדלות ומתפתחות, וחברות בינלאומיות ממשיכות להעמיק את דריסת הרגל שלהן בישראל. התפתחות ההייטק ממשיכה להוביל את הביקושים החזקים ברמת השטחים, איכות הבניינים ומיקומם.


גב-ים ממשיכה להציג עוצמה וצמיחה, המתבטאת הן ברמת הביקושים וברמת מחירי השכירות והן בשיעורי תפוסה גבוהים ויציבים של כ-98%. לחברה נכסים מניבים בשטח כולל של כ-920 אלף מ"ר ברחבי הארץ, וכן עתודות קרקע הכוללות זכויות בנייה זמינות בהיקף של כ-460 אלף מ"ר באזורי ביקוש. בנוסף, החברה מובילה תכניות בניין עיר בהיקף של 250 אלף מ"ר (חלק החברה 160 אלף מ"ר), ומשביחה את נכסיה העיקריים.


החברה שומרת על איתנות פיננסית ורמת נזילות גבוהה. יתרות הנזילות, בסך של כ-1.7 מליארד ש"ח, ותזרים המזומנים השוטף ישמשו את החברה לפעילותה השוטפת, ויאפשרו לה להמשיך את פעילות הייזום הענפה על קרקעות שבבעלותה, לצד השכרה והשבחה של נכסים קיימים.


במהלך השנה גייסו גב-ים וחברות הבת מת"ם וגב-ים נגב חוב בסך כולל של כ- 1.3 מליארד ש"ח, בריבית שנתית לא צמודה. בעקבות גיוס החוב, נפרעו הלוואות קודמות ושוחררו שעבודים, באופן שהיום 100% מנכסי החברה בלתי משועבדים. החברה שומרת לאורך זמן על רמת מינוף נמוכה, של כ-46.6% נכון ליום 31 בדצמבר 2018, ובמקביל, נמצאת בצמיחה אינטנסיבית לאורך השנים".


הכנסות החברה
הכנסות החברה מהשכרת מבנים בשנת 2018 הסתכמו בסך של כ-459 מיליון ₪, גידול של 3.1% לעומת אשתקד.

NOI
ה- NOI בשנת 2018 הסתכם בכ-443 מיליון ₪, בהשוואה לכ-430 מיליון ₪ אשתקד. גידול בשיעור של 3.0%.

EBITDA
ה- EBITDA בשנת 2018 הסתכמה בכ-407 מיליון ₪, בהשוואה לכ-401 מיליון ₪ אשתקד. גידול של כ-1.5%.

FFO
ה-FFO המיוחס לבעלי המניות הסתכם בשנת 2018 בכ-199 מיליון ₪, בהשוואה לכ-187 מיליון ₪. גידול של כ-6.4%.

תזרים מזומנים נטו מפעילות שוטפת
תזרימי המזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת הסתכמו בשנת 2018 בסך של כ-361 מליון ש"ח, לעומת 351 מליון ש"ח אשתקד, גידול של כ-2.8%.

הרווח הנקי- ירידה בשל קיטון בהכנסות משערוך נכסים וגידול בהוצאות המימון
הרווח הנקי, המיוחס לבעלי המניות של החברה, הסתכם בשנת 2018 בסך של כ-276 מיליון ₪, בהשוואה ל- 355 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. זאת, כתוצאה מקיטון בהכנסות מעליית שווי הוגן של נדל"ן להשקעה ומגידול בהוצאות המימון.

נכסים מניבים

נכון ליום 31 בדצמבר 2018, לחברה נכסים מניבים בשטח כולל של כ-919 אלף מ"ר, באתרים שונים ברחבי הארץ (כולל שטח של כ-19 אלף מ"ר (חלק החברה) המוחזק על ידי חברת גב-ים ממן נכסים בלוד בע"מ, חברה בשליטה משותפת המוצגת לפי שיטת השווי המאזני).

ToHa1 (תל-אביב) - לאחר תאריך הדוח הכספי, השלימו החברה ואמות השקעות בע"מ ("אמות") (בחלקים שווים) את הקמתו של פרויקט ToHa1, הכולל מבנה עילי בשטח של כ-57 אלף מ"ר לשיווק וחניון תת-קרקעי בשטח כולל של כ-32 אלף מ"ר, המיועד לכ-950 מקומות חניה.


עד כה הושכרו כ-94% משטחי הפרויקט (כ-54 אלף מ"ר מהפרויקט), ובמהלך חודש פברואר 2019, החל אכלוסו של הבניין.


היקף ההשקעה בהקמת הפרויקט מוערכת בכ-950 מליון ש"ח (חלק החברה - 475 מליון ש"ח) וה-NOI השנתי הצפוי מהפרויקט נאמד בכ- 95-100 מליון ש"ח (חלק החברה - 47-50 מליון ש"ח בשנה).
במהלך הרבעון השלישי של שנת 2018, אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובניה תל-אביב להפקדה בתנאים תב"ע ל-ToHa2, במסגרתה אושרו תוספת זכויות של כ-140 אלף מ"ר עילי (ברוטו) ותוספת של כ-1,500 מקומות חניה.


פארק מתם - פרויקט מתם-ים - החברה הבת, מת"ם - מרכז תעשיות חיפה בע"מ ("מת"ם") ממשיכה בהקמתו של פרויקט מתם-ים, אשר יכלול מבנה משרדים בשטח של כ-12 אלף מ"ר עילי, ואשר הושכר במלואו לחברת אמזון. השלמתו של הפרויקט צפויה בשבועות הקרובים.


פארק מתם - פרויקט מגדלי מתם מזרח - שלב א' - במהלך שנת 2018 החלה מת"ם בהקמתו של הפרויקט הבא בפארק מתם - שלב א' של מגדלי מתם מזרח, בגבולו הדרום מזרחי של הפארק, אשר יכלול מבנה עילי בשטח של כ-25 אלף מ"ר, וכ-16.5 אלף מ"ר תת-קרקעי.


פארק גב-ים חולון - הבניין השני - במהלך הרבעון השלישי של שנת 2018 חתמה החברה על מספר הסכמים עם חברות מקבוצת MGS, קבוצה המאגדת חברות פרטיות בעלות זיכיון למותגי ספורט והלבשה בינלאומיים ("MGS"), לפיהם תקים החברה עבור MGS את הבניין השני בפארק גב-ים חולון, בשטח עילי כולל של כ-13 אלף מ"ר, על-גבי חניון תת-קרקעי קיים בשטח של כ-9,000 מ"ר.


החברה השכירה למספר חברות MGS שטח כולל של כ-5,300 מ"ר ומכרה לחברות אחרות ב-MGS שטח כולל של כ-6,700 מ"ר. יתרת השטחים בבניין ישווקו על-ידי החברה לצדדים שלישיים. לאחר חתימת ההסכמים כאמור, החלה החברה בהקמתו של הבניין.


פארק גב-ים נגב - הבניין הרביעי - גב-ים נגב החלה במהלך שנת 2018 בהקמתו של הבניין הרביעי בפארק, בשטח עילי של כ-13 אלף מ"ר.

פארק גב-ים מפרץ חיפה - מרכז לוגיסטי 1 - החברה החלה בהקמתו של מרכז לוגיסטי חדש בפארק גב-ים מפרץ חיפה, בשטח עילי של כ-7,200 מ"ר. המרלו"ג הושכר מראש, במלואו, לחברת אלמוג אחסנה, העוסקת בתחום הלוגיסטי.


מפרץ חיפה - מרכז לוגיסטי 2 - החברה פועלת לתכנון ורישוי של מרכז לוגיסטי נוסף בפארק גב-ים מפרץ חיפה, בשטח עילי של כ-10,000 מ"ר.


פרויקט גב-ים רעננה - ביום 5 ביוני 2018 אישרה האסיפה הכללית של בעלי המניות בחברה את התקשרותה של החברה בעסקת קומבינציה עם שופרסל נדל"ן בע"מ ("שופרסל"), חברה בבעלות בעלת השליטה (בעקיפין) בחברה, וזאת לאחר קבלת אישורם של וועדת הביקורת ודירקטוריון החברה.


העסקה מורכבת משני הסכמים כדלהלן:
(1) הסכם קומבינציה במסגרתו שופרסל תמכור לחברה 69.5% בלתי מסוימים ממקרקעין בשטח של כ- 8,800 מ"ר ברעננה. בתמורה, תקים החברה פרויקט בשטח המקרקעין בעבורה ובעבור שופרסל (שתישאר בעלת 30.5% בלתי מסוימים מהמקרקעין). הפרויקט יכלול שטחי משרדים ומסחר בשטח בנייה כולל (מסחרי ומשרדים) של כ-41,000 מ"ר (ברוטו) וחניון לכ-1,000 מקומות חניה; (2) הסכם שיתוף ועסקה משותפת לצורך ניהולו השוטף של הפרויקט ושיווקו.


ההתקשרות האמורה אושרה גם על-ידי האסיפה הכללית של בעלי המניות בשופרסל בע"מ, ונכון למועד הדוח, כניסת ההסכם לתוקף כפופה רק למתן תוקף לתב"ע מפורטת.

אודות גב ים
חברת גב-ים לקרקעות, מקבוצת נכסים ובניין IDB, הינה מהגדולות והוותיקות בחברות הנדל"ן בארץ. גב-ים עוסקת, בעצמה ובאמצעות החברות הבנות שלה, בתחום הנכסים המניבים בייזום, תכנון, פיתוח, הקמה, שיווק, השכרה, תחזוקה וניהול של פארקי הייטק, פארקים עסקיים ותעשייתיים, בנייני משרדים, שטחי מסחר, לוגיסטיקה, אחסנה וחניונים באזורי ביקוש ברחבי הארץ.

לגב-ים כיום כ-900 אלף מ"ר נכסים מניבים, הפרוסים ב-19 פארקי ומרכזי הייטק, תעשייה ולוגיסטיקה, ב-16 ערים שונות.

הפארקים המרכזיים של גב-ים - פארק מתם בחיפה, שלושה מרכזי הייטק בהרצליה פיתוח, פארק גב-ים רחובות (בשיתוף מכון ויצמן), ופארק גב-ים נגב (בשיתוף אוניברסיטת בן-גוריון ועיריית באר שבע),

לגב-ים כ-450 שוכרים, ביניהם חברות ההייטק המובילות בעולם ובארץ - אפל, גוגל, יאהו, מייקרוסופט, IBM, אינטל, אלביט מערכות, פיליפס, אמזון, DELL-EMC, מלאנוקס, WIX, רפא"ל, GM ועוד.







טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il