TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

ש.י.ר שלמה נדל"ן מקבוצת שלמה מפרסמת את הדוחות הכספיים לשנת 2018


ישראל רייף, יור ומנכל שלמה נדלן קרדיט צילום- עזרא לוי
רושמת רווחי שיא לשנה החולפת: רווח נקי של כ- 117 מיליון ₪ בשנת 2018 ורווח נקי של כ- 58 מיליון ₪ ברבעון האחרון של 2018

הרווחים- כתוצאה מהשלמת פיתוח נכסי החברה, תחילת הנבה של נכסים חדשים, רווח ממכירת החזקות החברה במלון בברלין ושערוך נכסי החברה לאחר השבחתם.

החברה הגדילה את הונה העצמי בכ-290 מיליון ₪ ב-3 השנים האחרונות לכ-600 מיליון ₪

ישראל רייף , יו"ר ש.י.ר שלמה נדל"ן ציין: "החברה מוכיחה לאורך שנים יכולות ברכישת נכסים מניבים, השבחתם, הבאתם להנבה לאורך זמן ומקסום ערכם. החברה השלימה פיתוחם של הנכסים שנרכשו בשנים קודמות ויניבו תזרים יציב לטווח ארוך לחברה ועובדת כעת על השבחת הנכסים החדשים שנרכשו בשנה האחרונה. במהלך השנה האחרונה החלו כל בתי המלון להניב שכירות קבועה וכן אוכלסו לראשונה ומחדש נכסים של החברה בישראל.


אסטרטגיית החברה מוכיחה את עצמה כבר מספר שנים: בסיס יציב של נכסי נדל"ן מניב מגובה בתזרים קבוע ארוך טווח, התמקדות בנכסים הממוקמים במרכזי ערים (או עם דרכי גישה נוחות למרכז) עם פעילות עסקית ענפה, איתור נכסים עם שוכרים איכותיים המהווים "שוכרי עוגן" בנכס, איתור נכס עם פוטנציאל השבחה (בדרך של שיפוץ, הגדלת זכויות, הגדלת תפוסה, מקסום רווחיות תפעולית, איתור שוכר מתאים וכו'), שיתוף פעולה עם שותפים בעלי ערך מוסף דוגמת אשטרום, פתאל וגרנד סיטי, בחירת נכסים המאפשרים הנבה והצפת ערך תוך פרק זמן קצר. יתרות הנזילות של החברה בסך של כ-200 מ' ש"ח מאפשרות לחברה המשך פיתוח עסקי וניצול הזדמנויות עסקיות"

מאזן החברה:
היקף המאזן הינו כ-2 מיליארד ₪, מתוכן כ-1.6 מ' ₪ הינם נכסי נדל"ן להשקעה בהשוואה לכ-1 מיליארד ₪ אשתקד. עיקר הגידול נובע בעיקר מרכישות מבני משרדים בפרנקפורט בשטוטגרט , הצגת המלון בפרנקפורט כנדל"ן להשקעה חלף הצגתו כרכוש קבוע וכן עליית שווי הוגן של הנכסים.


יתרת נזילות גבוהה של כ-200 מ' ₪.
ההון העצמי של החברה עומד על כ-600 מ' ₪ המהווה 30% מהיקף המאזן - גידול של כ-290 מ' ₪ ב-3 השנים האחרונות.

תוצאות החברה
הכנסות החברה מדמי שכירות ודמי ניהול עומדות על כ-97 מ' ₪ לעומת כ-76 מ' ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי נובע מגידול במצבת הנכסים של החברה ומשינוי מודל ההפעלה של מלון הדגל בפרנקפורט – מתפעול עצמי לשכירות.


הכנסות החברה באיחוד יחסי בשנה מייצגת מדמי שכירות על בסיס הסכמי שכירות חתומים עומדות על כ-125 מ' ₪ ו-NOI של כ-100 מ' ₪.


החברה מציגה עליית ערך שווי הוגן נדל"ן להשקעה בהיקף 64 מ' ₪ הנובעת בעיקר מעליית ערכם של הנכסים בישראל כתוצאה מירידה בשיעור ההיוון אשר עומד בממוצע על 7.5% וכן גידול בשווי הוגן של קרקעות. בנוסף עליית ערך של הנכסים באירופה נובעת מהשבחת הנכסים (השלמת השיפוץ, אכלוס מלא והארכת תקופות הסכמי השכירות).


הרווח מפעולות רגילות עומד כל כ-125 מ' ₪ לעומת 120 מ' ₪ ב-2017.
חלק החברה ברווחי חברות מוחזקות עומד על כ-66 מ' ₪ וכולל רווחים שוטפים וכן רווחי שערוך מחברות הקשורות לתחום הנדל"ן המניב באירופה, לרבות עליית ערך מלון הולידי אין ברלין אשר נמכר במהלך שנת 2018.


הרווח הנקי לשנת 2018 הסתכם לכ-117 מ' ₪ בהשוואה לכ-68 מ' ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הרבעוני הסתכם בכ-58 מ' ₪ בהשוואה לכ-14 מ' ₪ ברבעון 4 בשנת 2017.


הרווח הכולל אחר בשנת 2018 הסתכם לכ-52 מ' ₪. גידול של כ-44 מ' ₪ בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. המעבר לשכירות המלון בפרנקפורט במהלך הרבעון הראשון בשנת 2018 ורישום הנכס בשווי הוגן הביא לרווח כולל אחר ולגידול בהון בסך של כ-44 מ' ש"ח. הרווח הכולל אחר הרבעוני הסתכם בכ-5 מ' ₪.

תמצית פעילות החברה במהלך שנת 2018
בישראל מתמקדת פעילות החברה בנכסים המיועדים למסחר, תעשיה ותעסוקה (משרדים) במרכז הארץ:
מכירת בניין משרדים באזור תעשייה סגולה בתמורה ל 49 מ' ₪. הנכס נרכש בשנת 2017 והושקעו בו כ-41 מ' ₪.


רכישת בניין משרדים בבני ברק בעלות כוללת בסך של כ-40 מ' ש''ח.
אור יהודה -השלמת בניה ואכלוס שטח נוסף בשטח של כ- 350 מ"ר

באירופה פעילות החברה מתמקדת באיתור נכסים מלונאיים ו/או נכסים המשמשים למשרדים ומסחר במרכזי ערים חזקות:


השלמת שיפוץ מלון הדגל של החברה, סקנדיק פרנקפורט, והרחבתו. כניסת שוכר חדש לתקופה של 20 שנה בפברואר 2018 ותחילת הנבת שכירות קבועה ממוצעת ע"ס כ-5 מ' אירו.


השלמת שיפוץ מלון ניקס מדריד (בשותפות עם פתאל) פתיחתו לפעילות המלאה ותחילת הנבה שכירות קבועה לתקופה של 20 שנה ע"ס 1.8 מ' אירו בממוצע.


רכישת שלושה בנייני משרדים בשטוטגרט ובפרנקפורט בעלות כוללת בסך של כ-31 מ' אירו אכלוסם, הארכת הסכמי השכירות ותחילת הנבה.


חתימה על הסכמים לרכישת בניין משרדים בפרייבורג, גרמניה ונכס מלונאי נוסף בפרנקפורט בעלות כוללת של כ-23 מ אירו.


תחילת הסכם שכירות עם פתאל בניקס מאנהיים החל מה 1 באוגוסט 2018 לתקופה של 20 שנה ושיפוץ לרמת 4 כוכבים. השיפוץ הסתיים במרץ 2019 והמלון אמור להניב שכירות קבועה החל מתחילת 2019 בסכום ממוצע של כ-1.3 מ' אירו.


מכירת החזקות החברה במלון הולידי אין ברלין תמורת 16 מ' אירו המשקפת שווי מלון בסך של 55 מ' אירו.

מימון
הרחבת אגרות חוב סדרה ג' בהיקף של 150 מ' ש''ח
דירוג סדרות אגרות החוב של החברה הועלה שנה קודמת ועומד על A3.il באופק יציב.

ש.י.ר שלמה נדל"ן בע"מ הינה חברה פרטית מדווחת, בבעלות משפחת שמלצר. החברה הוקמה בשנת 2007 במטרה לרכז את פעילות הנדל"ן ולאתר הזדמנויות עסקיות בתחום הנדל"ן המניב ובתחום המלונאות בישראל ובאירופה בדגש על גרמניה. נכסי החברה בישראל ממוקמים בעיקר במרכז הארץ. פעילות החברה בתחום הנדל"ן המניב והמלונאות מתרכזת בעיקר בערים מרכזיות – פרנקפורט, ברלין, מנהיים ומדריד, בהן קיימת פעילות כלכלית ותיירותית ענפה.


במסגרת זו עוסקת החברה באיתור ורכישה של נכסים מניבים ונכסים מלונאים שבכוונתה לשפץ, לשדרג ולהפעיל כנכס מלונאי במשולב עם מתחמי משרדים ומבנים מסחריים. לחברה 4 בתי מלון בערים מרכזיות באירופה (פרנקפורט, מדריד, מאנהיים) המושכרים לשוכרים איכותיים לתקופה של 20 שנה וכן 8 בנייני משרדים בבעלות חלקית/מלאה בערים מרכזיות בגרמניה (פרנקפורט, שטוטגרט, המבורג וכד')


בישראל, החברה מחזיקה ב-15 נכסים בשטח בנוי של למעלה מ-150,000 מ"ר, אשר ממוקמים בערים מרכזיות בישראל ואשר מושכרים לשוכרים איכותיים ובכללם גם שוכרים הנמנים על קבוצת שלמה. בנוסף מחזיקה החברה בעתודות קרקע משמעותיות אשר בכוונת החברה לפתח בעתיד הקרוב לצורך הקמת נכסים מניבים נוספים בהן.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il