TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


עפר קליין
"הערב צפויה הצבעה בפרלמנט הבריטי על אישור טיוטת הסכם היציאה של בריטניה מהאיחוד"

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:

ערב של אקשן בארץ ובעולם-

בארץ,

הערב, מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר צפוי לרדת ב-0.2 אחוז.
היום ב-18:30, יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר. להערכתנו תירשם ירידה של כ-0.2 אחוז, כאשר עלייה עונתית במחירי ההלבשה וההנעלה תקוזז עם ירידה עונתית בסעיף הדיור לצד הירידה החדה במחיר הדלק (שגרעה קרוב ל-0.3 אחוז מהמדד).


כך, בסיכום שנת 2018 האינפלציה תסתכם ב-0.9 אחוז, מעט גבוהה מהציפיות שלנו בתחילת 2018 (0.7%), בעיקר בשל עלייה מהירה מהצפי במחירי הפירות והירקות לצד פיחות השקל.


גם מדד ינואר צפוי להיות שלילי (מינוס 0.3 אחוז), בעיקר בשל ירידת מחירים עונתית בסעיף הדיור, ההלבשה וההנעלה לצד המשך הירידה במחיר הדלק. חלק מהירידה בינואר תקוזז עם העלייה במחיר החשמל והמים.

בעולם,

הערב צפויה הצבעה בפרלמנט הבריטי על אישור טיוטת הסכם היציאה של בריטניה מהאיחוד.

היום, מתוכננת הצבעה בפרלמנט הבריטי על אישור טיוטת הסכם היציאה של בריטניה מהאיחוד, כפי שסוכם ע"י נציגי ראשת הממשלה והאיחוד. הסיכויים שההצעה תעבור (או אף שההצבעה אכן תתקיים) נמוכים, דבר שמקרב את המדינה לבחירות כלליות, משאל-עם או אף יציאה מהאיחוד ללא הסכם. הפסד בהפרש נמוך לראשת הממשלה משאיר אולי סיכוי להמשך משא ומתן עם האירופאים.


להערכתנו, בסופו של דבר הפרלמנט הבריטי והאירופאי לא יאפשרו יציאה ללא הסכם, בשל ההשלכות השליליות החמורות לשני הצדדים. לכן, תהיה דחייה של היציאה או הסכם זמני, אך ההחלטה הסופית כנראה תתקבל רק סמוך למועד "הדד-ליין" הסופי – סוף הרבעון הראשון.

עוד בארץ-
צמצום הגירעון המסחרי תומך בהתחזקות השקל.
הגירעון בחשבון הסחורות הצטמצם מעט בדצמבר; לאחר מספר חודשים מאכזבים יצוא הסחורות היה מעט טוב מהצפי עם גידול של 2 אחוזים (מנוכה עונתיות, במונחים דולריים ללא אניות מטוסים ויהלומים), ונתוני החודשיים הקודמים עודכנו כלפי מעלה.


במקביל, יבוא הסחורות (אותה הגדרה) ירד ב-6 אחוזים, ברובו בשל הירידה ביבוא חומרי אנרגיה (בגלל הירידה במחיר הנפט) כאשר יבוא מוצרי הצריכה (בניכוי רכבים) ממשיך לשבור שיאים, עדות לצריכה הפרטית החזקה.


אנו צופים שבמהלך 2019 הגירעון ימשיך להצטמצם בשל השיפור ביצוא הסחורות והירידה ביבוא שלהן. אלו לצד חוזקה ביצוא השירותים יתרמו לשיפור במאזן המסחרי התומכים בהתחזקות השקל.

עוד בעולם-
בניגוד לציפיות בשווקים אנו לא פוסלים העלאת ריבית במחצית השנייה של 2019 במיוחד אם נראה התקדמות משמעותית בשיחות הסחר.


בשבוע האחרון בכירים בבנק המרכזי, לצד הנגיד, הדגישו שהפד לא פועל על טייס אוטומטי וההחלטות יהיו תלויות בנתונים שיתפרסמו. בנוסף, ההתמתנות באינפלציה נותנת לבנק גמישות רחבה יותר בהחלטות הריבית. זו גם רוח הדברים שעולה בפרוטוקולים מהחלטת הריבית האחרונה. דבריהם הקטינו את החששות מעליית ריבית קרובה ותרמו לסנטימנט החיובי בשווקים.


אנו מאמינים שהבנק המרכזי יעשה הפסקה בעליית הריבית לפחות עד לפרסום נתוני הצמיחה לרבעון הראשון (שיפורסמו באפריל), אשר ישקפו את השפעת השבתת הממשל והתקדמות שיחות הסחר עם סין. בניגוד לציפיות בשווקים אנו לא פוסלים העלאת ריבית במחצית השנייה של 2019, במיוחד אם נראה התקדמות משמעותית בשיחות הסחר.

נקודות מרכזיות


בישראל


· הגירעון בחשבון הסחורות הצטמצם מעט בדצמבר.
· הירידות החדות בשווקים הפיננסים בדצמבר באו לידי ביטוי בירידה במדד אמון הצרכנים של הלמ"ס.
· בנובמבר נמשכה העלייה בסך המכירות של הדירות חדשות.
· הערב, מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר צפוי לרדת ב-0.2 אחוז.
· הציפיות לאינפלציה רשמו עלייה קלה, בתמיכת העלייה במחיר הנפט בעולם.

ארה"ב
· בכירים בבנק המרכזי לצד הנגיד הדגישו השבוע שהפד לא פועל לפי טייס אוטומטי וההחלטות יהיו תלויות בנתונים שיתפרסמו. דבריהם הקטינו את החששות מעליית ריבית קרובה ותרמו לסנטימנט החיובי בשווקים.
· הירידה החריגה במחירי הנפט הורידה את האינפלציה במהירות, אך אינפלציית הליבה נותרה יציבה.

אירופה
· הייצור התעשייתי בגוש האירו נחלש. ענף הרכבים בגרמניה מתאושש לאט מהצפי.
· מנגד, שיעור האבטלה בגוש האירו ירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז 2008.
· הערב מתוכננת הצבעה בפרלמנט הבריטי על אישור טיוטת הסכם היציאה של בריטניה מהאיחוד. הסיכויים שההצבעה תעבור נמוכים, דבר שמקרב את המדינה לבחירות כלליות / משאל-עם נוסף.

סין
· פרסום על ביקור מתוכנן של סגן נשיא סין בארה"ב בסוף ינואר תרם לסנטימנט החיובי בשווקים.
· היצוא של סין לארה"ב זינק לשיאים חדשים במהלך 2018, כאשר חלק מההסבר לכך הוא הקדמת היבוא של חברות אמריקאיות לפני העלאת המכסים שהייתה מתוכננת לתחילת 2019.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il