TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

שרגא ברוש בועדת הכספים


התאחדות התעשיינים
רבים מהשחקנים שפועלים נגד התעשייה הישראלית הם יועצים משפטיים של הממשלה״

שרגא ברוש בוועדת הכספים, בדיון על רכש הגומלין במכרזי האוטובוסים:

"רבים מהשחקנים שפועלים נגד התעשייה הישראלית הם יועצים משפטיים של הממשלה, חלקם מאגף החשב הכללי וחלקם אנשי אגף תקציבים במשרד האוצר. לצערי כל אחד מהם מגלה מומחיות גדולה מחברו בכיצד להתחמק מרכש כחול לבן"

בממשלה פועלים נגד רכש גומלין מהתעשייה המקומית, על אף שרכש זה תורם לכלכלה הישראלית 2 מיליארד שקל מדי שנה, שבאים לידי ביטוי בתשלום מיסים, העסקת עובדים, פיתוח טכנולוגי ועוד.

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, תקף הבוקר (ג') את נציגי הממשלה שהגיעו לדיון וועדת הכספים בכנסת, בנושא רכש הגומלין מהתעשייה הישראלית במכרזים ציבוריים, תוך דגש על מכרזי האוטובוסים שהתפרסמו לאחרונה ללא רכש גומלין. ברוש טען בפניהם כי "הבעיה הגדולה היא לא רק רכש הגומלין באוטובוסים שעליו אנו דנים היום, אלא לצערי הבעיה המרכזית היא איך בממשלה כל הזמן בודקים איך אפשר שלא לקדם את התעשייה הישראלית – וכל דרך היא יותר יצירתית מהשנייה".


לדבריו רבים מהשחקנים שפועלים נגד התעשייה הישראלית הם "יועצים משפטיים של הממשלה, חלקם מאגף החשב הכללי במשרד האוצר וחלקם אנשי אגף תקציבים. לצערי כל אחד מהם מגלה מומחיות גדולה מחברו בכיצד להתחמק מרכש כחול לבן. זאת מתוך איזו אידאולוגיה, שאם נקנה מחו"ל ונייבא, אז כביכול הרכש יהיה יותר זול. ובאידיאולוגיה הזו הכל מותר".

הדיון הבוקר התקיים הבוקר בוועדת הכספים לדרישת התעשיינים, לאחר שבאופן שיטתי משרד התחבורה השמיט את חובת הרכש גומלין ממכרזים שפרסם לאספקת אוטובוסים. גם לאחר שהתאחדות התעשיינים פנתה לבג"צ, ובג"צ קבע כי אסור למשרד התחבורה לפרסם מכרזים חדשים ללא עדכון בית המשפט- משרד התחבורה פרסם לפני כשבוע וחצי מכרז חדש, מבלי לעדכן את בית המשפט ותוך ששוב הוא מתנער מחובת רכש הגומלין מהתעשייה הישראלית.

ברוש תקף את נציגי משרד התחבורה שהגיעו לדיון ואמר להם כי "יש עמדה נחרצת של שר האוצר ושר הכלכלה והתעשייה, שמה שהיה הוא מה שיהיה. ולכן לא ברור לי כיצד אתם מעזים לסובב את המציאות ולספר סיפורים בניסיון שלא לעמוד בחוק ולקיים רכש גומלין מהתעשייה הישראלית".

כמו כן ציין ברוש כי "בהתחלה גם בעיר הבה"דים לא היה רכש כחול-לבן, ואחרי שמחינו על המצב בפני שר האוצר ושר הביטחון, הם שינו את המכרזים כך שתהיה העדפה לרכש כחול-לבן, ובלי התחכמויות. הם ישר אמרו שצריכים לדאוג לכך ש- 60 אחוז יהיה רכש כחול-לבן, לא כולל בטונים וברזל שגם כך מביאים מהארץ. אנחנו צריכים שאותו המצב יהיה גם ברכבות וגם באוטובוסים".

יש לציין כי בממשלה פועלים נגד רכש גומלין מהתעשייה המקומית, על אף שרכש זה תורם לכלכלה הישראלית 2 מיליארד שקל מדי שנה, שבאים לידי ביטוי בתשלום מיסים, העסקת עובדים, פיתוח טכנולוגי ועוד.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il