TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


עפר קליין
"אנו סבורים שהתרחיש של עליית ריבית אחת בלבד בארה"ב במהלך כל 2019 שהשווקים צופים כעת הוא פסימי מידי נוכח הנתונים שצפויים להתפרסם השבוע"

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:

בעולם
אנו סבורים שהתרחיש של עליית ריבית אחת בלבד בארה"ב במהלך כל 2019 שהשווקים צופים כעת הוא פסימי מידי נוכח הנתונים שצפויים להתפרסם השבוע.


נגיד הבנק המרכזי התבטא בשבוע שעבר שלהערכתו הריבית הקצרה הנוכחית קרובה לרמת ה"ריבית הניטרלית", זאת בשונה מהצהרתו לפני כחודשיים שהריבית הנוכחית עוד רחוקה מכך. הודעה 'יונית' זו שהצטרפה לנתונים מעט חלשים יותר שפורסמו לאחרונה הורידו מאוד את הצפי בשוק לעליית הריבית בשנה הבאה.


להערכתנו, הריבית הקצרה תעלה שוב ב-19 בדצמבר, אך במקביל אנו צופים שתוואי הריבית החזוי יעודכן כלפי מטה. הערכה זו נתמכת בפרוטוקולים מהחלטת הריבית האחרונה שהראתה שמרבית החברים תומכים בהעלאת ריבית נוספת השנה, אך הם פחות בטוחים לגבי התוואי הנוכחי שחזוי לשנה הבאה.

יחד עם זאת, אנו סבורים שהתרחיש של עליית ריבית אחת בלבד במהלך כל 2019 שהשווקים צופים כעת הוא פסימי מידי. זאת במיוחד לנוכח האפשרות שנראה עליה מסוימת במחיר הנפט, בעקבות פגישת אופ"ק הקרובה, ודו"ח תעסוקה חיובי שצפוי להתפרסם ביום שישי הקרוב שלהערכתנו ימשיך להראות קצב עליית שכר של מעל 3 אחוזים בשנה.

מלחמת הסחר – המפגש בסופ"ש צעד בכיוון הנכון – אך הדרך עוד ארוכה מאוד ובסופה עומדות גרמניה ויפן.
בסופ"ש התקיים מפגש ראשי 20 הכלכלות הגדולות בעולם (G20) בארגנטינה. המיקוד היה המפגש בין מנהיגי ארה"ב וסין שבסופו הודיעו על משא ומתן מואץ ב-90 יום (מה-1 בינואר 2019) הבאים תוך דחייה בעלייה שתוכננה במכסים על יבוא מסין לארה"ב.


בתמורה, סין התחייבה להגדיל משמעותית את היבוא שלה מארה"ב של מוצרי חקלאות, תעשייה ואנרגיה ואף להפחית את המכסים על יבוא מכוניות אמריקאיות. הודעה זו תרמה לסנטימנט חיובי בשווקים, אך יש לזכור שצפוי משא ומתן ארוך וקשוח שימשך עוד חודשים וסביר שלא יהיה ברור עדיין אם תבוטל עליית המכסים על היבוא בסופו של דבר. בנוסף, טרמפ כבר מסמן את היעד הבא – שוק הרכב (נפגעות בעיקר יפן וגרמניה)

בישראל
עלייה בפעילות בפתחו של הרבעון הרביעי תומכת בתחזית שלנו לצמיחה של 3.5 אחוזים השנה.
סך המשכנתאות שנלקחו באוקטובר עמד על 5 מיליארד ₪, אמנם עלייה חדה בהשוואה לחודש הקודם אך יש לזכור שספטמבר היה מוטה כלפי מטה בשל מיעוט חריג בימי עסקים. הנתון הזה מצטרף לשאר הנתונים משוק הדיור בחודשים האחרונים המצביעים על מגמת עלייה קלה בפעילות.


האינדיקטורים לצריכה הפרטית בשבוע האחרון היו מעורבים; מדד ערך הרכישות בכרטיסי אשראי עלה קלות לשיא חדש באוקטובר (על פי נתונים מנוכה עונתיות), אך מדד פדיון רשתות השיווק ירד קלות.
הציפיות לאינפלציה עלו קלות בהשוואה לסקירה הקודמת. על פי הפרסומים רשות החשמל מתכננת להודיע על עלייה של קרוב ל-6 אחוזים בתעריף הביתי בתחילת 2019 (שיעור העדכון הגבוהה ביותר מאז אפריל 2012). עלייה זו צפויה לתרום כ-0.13 נקודת אחוז למדד ינואר וזו גבוהה ממה שצפינו.

נקודות מרכזיות

בעולם
· מנהיגי ארה"ב וסין הסכימו על תחילת דיאלוג רשמי בין המעצמות בנוגע לסחר, כאשר ארה"ב תשהה ב-90 יום את העלאת שיעור המכסים על יבוא מסין ובתמורה סין תגדיל משמעותית את היבוא מארה"ב.
ארה"ב
· נגיד הבנק המרכזי העריך שהריבית קרובה ל"ריבית הניטרלית", בשונה מהצהרתו לפני כחודשיים.
· הצמיחה ברבעון השלישי בארה"ב נותרה 3.5 אחוזים בשיעור שנתי, הצריכה הפרטית נותרה הגורם הדומיננטי בצמיחה.
· ההאטה בשוק הדיור למגורים ממשיכה לבוא לידי ביטוי במחירים.
· הצריכה הפרטית הריאלית בתחילת הרבעון הרביעי הייתה טובה מהצפי. אך אינפלציית הליבה מתמתנת.
· בניגוד להתמתנות בענף התעשייה בעולם, בארה"ב סנטימנט החברות נותר גבוה מאוד.
אירופה
· סנטימנט חברות התעשייה ממשיך להיחלש בגרמניה, איטליה וצרפת.
· שיעור האבטלה בגוש האירו הפסיק לרדת ב-4 החודשים האחרונים.
· בבריטניה סנטימנט החברות השתפר קלות, אך סנטימנט משקי הבית הורע. השווקים ממתינים בדריכות להצבעה בפרלמנט ב-11 בדצמבר.


בישראל
· נתוני המשכנתאות מצביעים על עלייה ברמת הפעילות של שוק הדיור בחודשים האחרונים.
· האינדיקטורים לצריכה הפרטית באוקטובר היו מעורבים.
· לאחר שבועיים של ירידה חדה, עלייה קלה נרשמה בציפיות לאינפלציה בהשוואה לסקירה הקודמת. במידה והעלייה במחיר החשמל תאושר בשיעור שפורסם נעדכן קלות כלפי מעלה את התחזית האינפלציה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il