TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


עפר קליין
"ביום חמישי, מדד המחירים לצרכן צפוי לעלות ב-0.2 אחוז. להערכתנו, שנת 2018 תסתיים עם אינפלציה של 1.0 אחוז בלבד"

בארץ
ביום חמישי, מדד המחירים לצרכן צפוי לעלות ב-0.2 אחוז. להערכתנו, שנת 2018 תסתיים עם אינפלציה של 1.0 אחוז בלבד.
על פי האומדנים שלנו, מדד אוקטובר צפוי לעלות ב-0.2 אחוז, בשל עלייה עונתית במחירי ההלבשה ההנעלה והמזון. יחד עם זאת, האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים יורדת ל-1.1 אחוז בקרבת הגבול התחתון של יעד האינפלציה. מדד נובמבר צפוי לרדת ב-0.2 אחוז. בנוסף, על רקע ירידת מחירי הדלק, האינפלציה תמשיך לרדת גם בדצמבר כך ששנת 2018 תסתיים עם אינפלציה של 1.0 אחוז בלבד.

להערכתנו, הודעת בנק ישראל על סיום רכישות המט"ח בגין הגז הטבעי אינה מהווה שינוי מהותי בשוק המט"ח.
משנת 2013 בנק ישראל מכריז מדי נובמבר כמה מט"ח ירכוש בשנה הבאה במטרה לקזז את ההשפעה של הפקת הגז על השקל, זאת עד שתוקם "קרן עושר" שתפקידה לנתב את הרווחים לטובת הציבור (בדומה לקרן הנורווגית אך בקנה מידה הרבה יותר צנוע). הקרן מתוכננת לקום בתחילת 2019 ולכן תפקידו של בנק ישראל בנושא הסתיים כמתוכנן. בפועל הרכישות היזומות של בנק ישראל במהלך השנים היו גבוהות יותר במטרה למנוע ספקולציה במט"ח. חשוב לזכור שבנק ישראל ימשיך לרכוש מט"ח במקרה שהוא יחשוב שמתקיימת ספקולציה או ייסוף חד בשקל כמו בעבר. לכן, ההודעה אינה מהווה שינוי מהותי בשוק המט"ח. נזכיר, שלהערכתנו, בטווח הקצר (בחודשים הקרובים) נמשיך לראות חולשה של השקל במיוחד אם הזעזועים בשווקי ההון יימשכו. בטווח הארוך יותר (לקראת אמצע - סוף 2019) היצוא של גז טבעי צפוי לחזור ולהגדיל את העודף בחשבון השוטף וגם הצפי לעליית ריבית בישראל יעלה על הצפי להמשך עליית הריבית במשק האמריקאי דבר שישוב ויתמוך בהתחזקות השקל מול סל המטבעות.

בעולם
נמשכת החולשה באירופה, היום המועד האחרון לתיקון התקציב האיטלקי (וזה לא יקרה...) האירו נחלש וצפוי להמשיך ולהיחלש.
המכירות הקמעונאיות בגוש האירו לסוף הרבעון השלישי אכזבו כאשר נותרו ללא שינוי, ובכך קצב הגידול התמתן ל-0.8 אחוז בהשוואה לספטמבר אשתקד. הנתון משקף את ההאטה בצריכה הפרטית ברבעון השלישי ומקטין את הסיכוי לעדכון כלפי מעלה של נתוני הצמיחה החלש.


במקביל, מדד מנהלי הרכש באיטליה המשיך לרדת אף לרמה שמצביעה על התכווצות (49.3 נקודות), עדות להמשך החולשה בסנטימנט החברות במדינה. הפרסום תמך בהמשך העלייה בתשואות אג"ח הממשלתיות ולהיחלשות האירו כאשר גברו הסיכויים שממשלת איטליה לא תיכנע ללחצים של האיחוד האירופאי ולא תתקן את התקציב עד למועד האחרון היום בערב.

בניגוד להאטה בגוש האירו ברבעון השלישי, הצמיחה בבריטניה הפתיע לחיוב עם 2.5 אחוזים בשיעור שנתי (על פי האומדן הראשוני), הקצב הרבעוני המהיר ביותר מאז סוף 2006, בהובלת הצריכה הפרטית שנתמכת משוק העבודה החזק והאבטלה הנמוכה. למרות הנתון המעודד יש לציין שההשקעות במדינה קטנו זה הרבעון השלישי ברציפות, כאשר אי-הודאות סביב הסכם הפרידה עם אירופה מקשה על חברות לתכנן השקעות עתידיות. למרות הצמיחה החזקה הפאונד נחלש בשבוע האחרון בשל דיווחים לא רשמיים שראשת הממשלה מתקשה להעביר את עקרונות ההסכם המתגבש עם האיחוד בממשלתה וההסתברות לבחירות חדשות עלתה.

למרות מלחמת הסחר - בסין נתוני סחר חוץ טובים ונתוני יתרות מט"ח מפתיעים.
נתוני סחר החוץ בסין לתחילת הרבעון האחרון היו מעודדים, עם גידול ביצוא לארה"ב זאת למרות הכניסה לתוקף של המכסים על היבוא מארה"ב. ב-12 החודשים האחרונים עד אוקטובר גדל היצוא ב-15.6 אחוזים והיבוא ב-21.4 אחוזים טוב מהצפי ובכך העודף במאזן המסחרי עלה ל-34 מיליארד דולר. ייתכן שהפיחות ביואן בשילוב הצמיחה המהירה מארה"ב יותר ממפצים בינתיים על ההשפעות השליליות של המכסים, לכן נמתין עוד מספר חודשים כדי לבחון את המגמה.

יתרות המט"ח של סין קטנו באוקטובר ב-34 מיליארד דולר, הירידה החודשית הגדולה ביותר מאז סוף 2016, אינדיקאציה לכך שהממשל ככל הנראה לא מעוניין בפיחות מהיר מידי במטבע המקומי נוכח ההשפעות השליליות שלו על האינפלציה והצריכה הפרטית.
נקודות מרכזיות

ישראל
הגירעון בתקציב המדינה כאחוז מהתוצר המשיך לעלות גם באוקטובר.
קצב הגידול בשכר הממוצע של ישראלים התמתן באוגוסט, אך עדיין נותר גבוה, במיוחד בסקטור העסקי.
לאחר ירידה ברבעון השלישי, עלייה בסך כניסות התיירים בתחילת הרבעון הרביעי לשיא חדש.
בנק ישראל מודיע שיפסיק לרכוש מט"ח באופן קבוע בשנה הבאה במקביל להקמה הצפוייה של קרן העושר.
בעקבות הירידה המהירה במחיר הנפט, תירשם ירידה משמעותית במחיר הבנזין המפוקח בתחילת דצמבר.
הציפיות לאינפלציה ירדו קלות מאז הסקירה הקודמת בטווחים של עד 7 שנים (מלבד לשנה הראשונה).

ארה"ב
· הבנק המרכזי הותיר כצפוי את הריבית ללא שינוי, אך אותת על העלאת הריבית נוספת בהחלטה הבאה.
· תוצאות בחירות האמצע לקונגרס לא הופכות את הנשיא ל"ברווז צולע", וכפועל יוצא מכך, גם לא צפויות לשבש את המומנטום בפעילות הכלכלית בארה"ב.

אירופה ואסיה
· מגמה מעורבת בסנטימנט החברות הגלובלי באוקטובר עם עלייה קלה בשווקים המפותחים והמשך ירידה קלה בסנטימנט השווקים המתעוררים.
· מדד מנהלי הרכש בגוש האירו לאוקטובר רשם עדכון חיובי כלפי מעלה אך המדד עדיין נמצא קרוב לרמתו הנמוכה ביותר מזה שנתיים.


· הצמיחה בבריטניה ברבעון השלישי הפתיעה לחיוב בהובלת הצריכה הפרטית. התנודתיות בפאונד נמשכת על רקע חוסר הודאות הפוליטי.
· נתוני סחר החוץ בסין באוקטובר היו טובים מהצפי, זאת למרות הכניסה לתוקף של המכסים מארה"ב.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il