TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון: "עם הרעש בשווקים, לנכסים הבסיסיים עשוי להיות יתרון בביצועים"


הראל פיננסים
אחרי אוקטובר הסוער, נובמבר מתאפיין בירידה בתנודתיות

מה עושים השבוע?

מניות – ביצועי המניות בישראל מצדיקים חשיפת יתר לשוק המקומי

מבנה תיק המניות

התנודתיות בשווקים ירדה בתחילת נובמבר. למרות הירידות בסוף השבוע, סגרו השווקים המובילים שבוע חיובי. S&P 500 סגר את השבוע האחרון בעלייה של 2.1% (2.6% מאז תחילת נובמבר); והנאסד"ק עלה ב-0.7% (1.4% מתחילת נובמבר). הדאקס בגרמניה עלה ב-0.1% בלבד.


כשני שלישים מ-500 החברות ב-S&P פרסמו דו"חות שמהן עולה תמונה חיובית בסך הכל. 73% מהחברות דיווחו עד עתה, כאשר 85% מהן היכו את התחזית לרווח, לעומת ממוצע של 77%, אך רק 60% היכו את תחזית ההכנסות לעומת ממוצע של 57%. בתקופה הקרובה יעמדו במוקד מניות של סקטור הקמעונאות וכן חברות מתחומי המלונאות, הסעדה, ציוד אנרגיה ושירותי IT - מהסקטורים שצפויים להיות מושפעים במיוחד מהעלייה החדה מהצפוי בשכר העבודה בארה"ב.

הדיווחים על שיא במכירות של עליאבא ביום הרווקים הסיני (היום, א') עשויים להוביל לפתיחה חזקה של השבוע במניות הקשורות לסקטור ומתמקדות במכירות באינטרנט ולתרום להמשך הסנטימנט החיובי שראינו בשבוע החולף.

על רקע ריבוי האירועים וההתפתחויות היכולים להשפיע על השווקים, אנו ממשיכים להמליץ לחזור לנכסים בסיסיים (בק טו בייסיקס) ולמקד את ההשקעה במדדים כמו S&P500 ולא להעדיף תתי סקטורים שעשויים לסבול מתנודתיות גבוהה (לשני הכיוונים)

במבט קדימה, אנו ממשיכים להמליץ על חשיפת יתר למניות בישראל. ביצועי המדדים מתחילת השנה חזקים יותר מרוב השווקים בעולם, עם עלייה של כמעט 10% בת"א 35, לעומת תשואות חד ספרתיות נמוכות ואף שליליות ברבים מהמדדים בעולם. מי שהוביל את העליות בשוק המקומי הן מניות הבנקים, עם עלייה של מעל 14% מתחילת השנה. אנו ממשיכים להמליץ על הסקטור הזה, שעדיין נסחר בתמחור זול יחסית לעולם. בשבוע הקרוב צפויים להימשך הדו"חות הכספיים בישראל והסיכוי להפתעות חיוביות עשוי לתמוך בהמשך הביצועים החיוביים.

אג"ח – בחשיפה דולרית מי שהעדיף כספית הרוויח; בשוק המקומי נערכים לעדכון התל בונדים


התנודתיות בשוק האג"ח האמריקאי בחודשיים האחרונים, מלמדת כי הדרך הנכונה ביותר ליהנות מעליית הריבית הדולרית היתא באמצעות השקעה באג"חים קצרצרים ובקרנות כספיות. בעוד שהמשקיעים בקרנות הכספיות הרוויחו, יתר המשקיעים ספגו מהפסדי הון כולל מי שהעדיף חשיפה לאג"ח של עד שנתיים, שהתשואה שלהם עלתה בחודשיים האחרונים מ-2.79% ל-2.93%. אנו ממשיכים להעדיף קרנות כספיות למי שמבקש ליהנות מהמשך העלייה בריבית על הדולר.

גם בשוק המקומי ראינו תנודתיות באג"ח, כאשר בתחום הזה ראינו המשך עדיפות של הדירוגים הגבוהים במחמ"ים הקצרים. בשבוע האחרון בלטו אמנם עליות באג"חים בדירוגים הנמוכים, אך זאת בתנודתיות גבוהה יחסית. מי שממשיך להפגין ביצועים נאים הוא מדד התל בונד דולר, שמציע אפשרות לחשיפה לעליית הריבית הדולרית באמצעות אג"חים של חברות ישראליות שהונפקו כאן בת"א.

השבוע צפויים להתעדכן מדדי התל בונד, כאשר עיקר העדכון יתמקד בצירוף אג"חים שהונפקו באחרונה למדדים ויציאה של אג"חים שהמח"מ שלהם כבר התקצר מכדי להיכלל במדדים. אנו מעריכים, כי זו באג"חים הקצרים עשויה להיות הזדמנות ששווה לנצל אותה במהלך השבוע הקרוב.

תיק השקעות – חוזרים לנכסים הבסיסיים (בק טו בייסיקס)


ניתוח תמונות המקרו ונתוני המיקרו מלמדים כי המגמה החיובית בשווקים עשויה להמשך ושאחרי הירידות החדות של אוקטובר עשויים לא מעט משקיעים לגלות הזדמנויות חדשות שנוצרו בעקבות התמחור המחודש.

ההיסטוריה מלמדת שגם בחירות אמצע הקדנציה בארה"ב מספקות לרוב תמיכה בביצועים טובים בשווקים (גם אם בתנודתיות גבוהה יותר) וגם החודשיים האחרונים של השנה מתאפיינים בדרך כלל בביצועים טובים יותר. אבל כל אלה לא ישנו את העובדה שאחרי עשור של עליות במניות, המשקיעים צריכים להיות מאוד מודעים לרמות הסיכון שבתיקי ההשקעות שלהם ולנכסים שאליהם הם חשופים. זה לא בהכרח אומר להוריד סיכונים בתיק ההשקעות, אבל זה כן אומר להחזיק יותר נכסים פשוטים, מוכרים, ואולי אפילו "משעמים" מאשר נכסים מלהיבים, פחות מוכרים ויותר מורכבים.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il