TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

אקסלנס


אקסלנס
מוטב להסתכן במעבר למח"מ ארוך כדי ליהנות מההגנה ומהתשואה החיובית המובטחת שלו בתרחיש של התפרקות פתאומית של השוק

אמיר כהנוביץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, מעריך בסקירתו השבועית כי תשואות האג"ח ל-10 שנים בארה"ב, שצלחו את רמת ה-"3%", עושות רושם שמצליחות להתבסס מעליה, אבל תוך אבדות קשות בשוקי המניות.


ברקע לעליית התשואות בלטו עליית מחיר הנפט, אמירות "ניציות" של יו"ר הפד, ג'רום פאוול, בניהן שהריבית עדיין רחוקה מ"נייטרלית", המשך נתונים חזקים משוק העבודה האמריקאי, פרסום סקירת התקציב האמריקאי, שהצביעה על זינוק בגירעון (במקביל לעליה בהנפקות האג"ח), דיווחים על מכירות טכניות של קרנות פנסיה והמשך הקטנת מאזן הפד.


פאניקה בשוקי המניות, התקררות מפתיעה של האינפלציה ועדכון כלפי מטה לתחזיות הצמיחה בעולם לא הספיקו כדי ליצר ביקוש שיחסה על העלייה בהיצע.
להערכתנו מוטב להסתכן במעבר למח"מ ארוך כדי ליהנות מההגנה ומהתשואה החיובית המובטחת שלו בתרחיש של התפרקות פתאומית של השוק, שעשויה בשלב מסוים לגרור את הפד לחשיבה מחדש, מה שעשוי להוביל, אם יקרה, לקריסת התשואות.

בנוסף, מתייחס כהנוביץ לכך שבשבוע החולף המתאמים חזרו להתהפך ומדדי המניות המשיכו לרדת יחד עם ירידת תשואות, מה שרומז שריביות לא היו הגורם העיקרי לירידות, אלא בעיקר נקלעו לזירת הרצח. המשמעות השנייה היא שלא כדאי למהר לפסול את המח"מ הארוך כנכס מגן.

מיקו, פה זה לא אמריקה - לא מעט מהמצדדים בהעלאות ריבית בישראל מנופפים בשלב המתקדם של העלאות הריבית בארה"ב, אבל פה זה לא אמריקה. בעוד ציפיות האינפלציה הארוכות בארה"ב סימטריות סביב יעד האינפלציה (בהנחה שקיימת פרמיית סיכון אינפלציוני מסוימת), בישראל בנטרול פרמיית הסיכון האינפלציונית (שאפשר להתווכח עליה) ציפיות האינפלציה במקרה הטוב מפלרטטות עם הגבול התחתון של היעד (שעומד כזכור על 1.0%). מספיקה העלאת ריבית לא במקום כדי לחסל לגמרי את אמון השוק במחוייבות של ב"י ליעד האינפלציה, ולגרור לנפילת הציפיות לעוד עשור. לא חבל, יש לך פנים יפות.

מה יקרה למח"מ הארוך בישראל אם תתחיל העלאת ריבית? – החשש מהעלאות ריבית בישראל שיפרקו את המח"מ הארוך, בדומה לתופעה בארה"ב, מוגזם. כדאי לזכור שבישראל השיפוע התלול מאד ביחס לארה"ב ומהווה בפועל כרית ביטחון. כל עוד לא נתדרדר למצב של חשש ליכולת הפירעון של ממשלת ישראל או משבר מקומי שיפיל את השקל, קשה לראות סיבה לזינוק בריבית בקצב כ"כ חד כמו זה שמגולם בעקום. גרף היסטורי מראה שגם בתקופות עבר של העלאות ריבית בישראל הפגיעה במח"מ הארוך הייתה מוגבלת מאד.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il