TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

איגוד לשכות המסחר


אוריאל לין ,קרדיט עינת לברון
יום השבתון הראשון בבחירות לרשויות המקומיות יהיה רווחי לענפי המסחר והשירותים - יעמוד על כ- 800 מיליון ₪
עו"ד אוריאל לין: על אף הרווח הצפוי לענפי המסחר והשירותים, מדובר במצב מעוות שיש לתקנו בחוק - עובד שלא עבד ביום הבחירות וגם לא מימש את זכותו על מנת להצביע, יום החופש ייזקף לחובתו

יום הבחירות הקרוב לרשויות והמועצות המקומיות, יהיה יום השבתון הראשון בבחירות מקומיות. ביום זה צפויה פעילות עסקית ערה במרבית העסקים בענפי המסחר והשירותים. יחד עם זאת, פעילות זו תהיה נמוכה יותר מביום בחירות לכנסת, בגלל כניסתו לתוקף של שעון החורף ומאחר שיום הבחירות חל בדיוק לאחר סיום החגים.

הפדיון ביום הבחירות גבוה בממוצע בכ- 3.5% בהשוואה לממוצע היומי, תלוי בסוג העסק וגודלו. סך הכל הפדיון בענפי המסחר הקמעונאי, אירוח ואוכל, ופעילויות פנאי ביום הבחירות הקרוב יעמוד על כ- 800 מיליון ₪. כך עולה מבדיקת איגוד לשכות המסחר.

יחד עם זאת, באיגוד לשכות המסחר אומרים כי יש לקחת בחשבון את העלות לכלל המגזר העסקי מאחר ועסקים רבים יאלצו לשלם לעובדיהם בעבור יום חופש נוסף או לחילופין 200% במידה ויעבדו באותו יום שבתון.

לדברי עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, על אף הרווח הצפוי לענפי המסחר והשירותים, מדובר במצב מעוות שיש לתקנו בחוק: "חלק מהעובדים שניתן להם יום חופש ביום הבחירות, אינם מנצלים יום זה על מנת ללכת בפועל לקלפי, להצביע ולממש את זכותם הדמוקרטית, אלא מנצלים את יום החופש לבילוי".

"יום החופשה מוענק על חשבון המעסיק למטרת מימוש זכות דמוקרטית, ומי שאינו מצביע אין סיבה שייטול יום חופש על חשבון המעסיק. על כן, עובד שלא עבד ביום הבחירות וגם לא מימש את זכותו על מנת להצביע, יום החופש שנטל ייזקף לחובתו כנטילת חופש על חשבונו."

בתוך כך, איגוד לשכות המסחר הודיע לחבריו כי החל מהבחירות שצפויות להתקיים ב- 30 באוקטובר 2018, על-פי חוק הרשויות המקומיות (בחירות), תשכ"ה-1965 יום הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות, הוא יום שבתון בתחומן של הרשויות והמועצות שהבחירות נערכות בהן. יחד עם זאת, אין כל איסור על העסקת עובדים ביום הבחירות, בכפוף להסכמת העובד.

לדברי עו"ד סיגל סודאי, מנהלת האגף ליחסי עבודה באיגוד לשכות המסחר "עובדים הרשומים בפנקס בוחרים של רשויות מקומיות בהן מתקיימות בחירות, אף אם מקום עבודתם הוא ברשות מקומית שלא חל בה יום שבתון, זכאים ליום שבתון. כמו כן, עובדים בתחומן של רשויות בהן מתקיים שבתון, ושעבדו אצל המעסיק לפחות 14 ימים רצופים לפני יום הבחירות יהיו זכאים לשכרם הרגיל עבור יום זה."

"על אף שמדובר ביום שבתון, הפרשנות היא שחוק הרשויות המקומיות, אינו אוסר על עבודה ביום הבחירות בכפוף להסכמת העובד. לא נקבעה בחוק סנקציה עונשית בגין העסקה ביום השבתון. מהשוואה עם חוקים אחרים האוסרים על עבודה כגון חוק שעות עבודה ומנוחה, וחוק יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, עולה כי כאשר המחוקק רצה למנוע פעילות ביום מסוים, נקט בלשון איסור היוצרת עבירה וקבע סנקציה עונשית."

"חשוב להדגיש כי למרות שאין איסור על העסקת עובדים ביום הבחירות, הרי שלא ניתן לחייב עובד לעבוד במהלכו, למעט בשירותי התחבורה ושאר שירותים ציבוריים, כפי שמופיעים ברשימה שפורסמה על-ידי שר הפנים, אריה מכלוף דרעי*.

*להלן סוגי השירותים הציבוריים אשר יפעלו כסדרם ביום הבחירות לרשויות המקומיות:
1. עובדי משרד הפנים הממלאים תפקיד ביום הבחירות בקשר לבחירות ומי שמבצע בעבורו תפקיד או מי שנותן לו שירות כאמור.
2. עובדי הרשויות המקומיות הממלאים תפקיד ביום הבחירות בקשר לבחירות ומי שמבצע בעבורן תפקיד או מי שנותן להן שירות לצורכי יום הבחירות בלבד.
3. עובדי מפלגות, עובדי הסיעות בכנסת, עובדי הסיעות ברשויות המקומיות ועובדי רשימות מועמדים או הצעות מועמד, ומי שמבצע בעבורן תפקיד או נותן להן שירות לצורכי יום הבחירות בלבד.
4. שירותי תחבורה, חניונים ותחנות דלק.
5. בתי אוכל ומסעדות, בתי קפה וקיוסקים, בתי מלון ופנסיונים.
6. מפעלי חרושת וחקלאות שתהליכי הייצור בהם מתנהלים ברציפות.
7. שירותי התקשורת.
8. מפעלי מים וחשמל.
9. אספקת דלק והעברתו.
10. תאטראות, בתי קולנוע ובתי שעשועים אחרים.
11. עיתונות, רדיו וטלוויזיה.
12. הובלת לחם, פירות, ירקות ותוצרת חלב, ביום הבחירות עד השעה 11:00 לפני הצהריים.
13. חנויות לממכר מזון, בין השעות 06:00 בבוקר ו-12:00 בצהריים (עד 6 שעות).
14. אפיית לחם וייצור מוצרי חלב.
15. בתי החולים ושירותי בריאות אחרים הפועלים בימי שבת וחג במתכונת מיוחדת, יפעלו באותה מתכונת ביום הבחירות.
16. כוחות הביטחון ושירותי ההצלה למיניהם.
17. שירותי קבורה.
18. שירותים אחרים הפועלים בימי שבת וחג במתכונת מיוחדת, יפעלו באותה מתכונת ביום הבחירות.
יצוין כי בכל השירותים שפורטו לעיל תינתן לעובדים אפשרות להצביע.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il