TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


הראל פיננסים
"נתוני התחלות הבנייה לרבעון השני (שצפויים להתפרסם היום) ימשיכו להערכתנו להצביע על גידול מתון בהיצע"

נתוני התחלות הבנייה לרבעון השני (שצפויים להתפרסם היום) ימשיכו להערכתנו להצביע על גידול מתון בהיצע:
הנתונים האחרונים של קצב לקיחת המשכנתאות ומכירות דירות חדשות מעידים על עלייה קלה בביקושים לדיור, ייתכן וזה מסביר מדוע נעצרה הירידה במחירי הדירות בחודשיים האחרונים. מדד מחירי הדירות בבעלות (שאינן חלק ממדד המחירים לצרכן) עלו זה החודש השני ברציפות עם 0.3 אחוז (בין אמצע יוני לאמצע יולי) ואף נתוני החודשים הקודמים עודכנו קלות כלפי מעלה. יחד עם זאת, ב-12 החודשים האחרונים מחירי הדירות עדיין שלילים קלות עם מינוס 0.5 אחוז, כך שכותרות על התחממות מחודשת בשוק הדיור עדיין מוקדמות מאוד. נתוני התחלות הבנייה לרבעון השני (שיתפרסמו היום, שני) ימשיכו להערכתנו להצביע על רמה נמוכה, כלומר על גידול מתון בהיצע.

בארה"ב-
למרות אינפלציה נמוכה מהצפי באוגוסט והתמתנות צפויה באינפלציה גם בחודש הקרוב, נתוני הצריכה הפרטית, האבטלה והשכר יאפשרו לבנק המרכזי להמשיך בהעלאת הריבית:
האינפלציה באוגוסט הייתה נמוכה מהצפי וירדה ל-2.7 אחוזים, כאשר גם אינפלציית הליבה ירדה ל-2.4 אחוזים, בעיקר בשל ירידה בסעיפי הבריאות וירידה חריגה במחיר ההלבשה. להערכתנו, אנו נראה ירידה משמעותית באינפלציה הכללית בחודש הבא בשל הירידה היחסית במחירי הדלק בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.


יחד עם זאת, ברביעי הבא הבנק המרכזי יעלה את הריבית בעוד 0.25 נקודת אחוז ויאותת שהריבית תעלה שוב גם בסוף השנה. זאת לנוכח הנתונים המצוינים לרבעון השלישי שמצביעים שקצב הצמיחה ברבעון דומה לשני (סביב ה-4%), גבוה מהערכות המוקדמות וזאת בעיקר בשל ביקושים פנימיים מרשימים. להערכתנו, הבנק ישאיר ללא שינוי את תוואי הריבית החזוי, אך יעלה קלות את תחזית הצמיחה והאינפלציה (למרות המדד האחרון הנמוך מהצפי).

התמתנות העלייה בסעיף הדיור במדד חודש שני ברציפות, לצד הייסוף המהיר בשקל בשבועות האחרונים, מרחיקים את העלאת הריבית:
מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט עלה ב-0.1 אחוז, נמוך מההערכות המוקדמות, והאינפלציה ב-12 החודשים האחרונים ירדה קלות ל-1.2 אחוזים. ההפתעה כלפי מטה נבעה בעיקר מעלייה מתונה מהצפי בסעיף הדיור (0.4% בלבד אחרי אפס בחודש יולי) וירידה בסעיף המזון (מינוס 0.3%). ע"פ האומדנים הראשוניים שלנו, מדד ספטמבר צפוי לרדת ב-0.1 אחוז (עלייה בסעיף החינוך שתקוזז עם ירידה בסעיפי הנופש והנסיעה לחו"ל בתרומת הייסוף בשקל) ומדד אוקטובר יעלה ב-0.1 (עלייה עונתית בהלבשה וההנעלה שתקוזז עם הירידה הצפוייה במחיר הדלק). כעת, אנו צופים אינפלציה של 0.9 אחוזים ב-12 המדדים הקרובים, בעיקר בשל הייסוף החד בשקל בשבועות האחרונים.

התמתנות העלייה בסעיף הדיור, לצד הייסוף המהיר בשקל בשבועות האחרונים מרחיק את התבססות האינפלציה ביעדה. אנו צופים שכבר לאחר מדד אוקטובר האינפלציה תרד שוב מתחת לגבול התחתון של יעד בנק ישראל. לכן, למרות שסיכומי הדיון סביב החלטת הריבית האחרונה של בנק ישראל הראו שכבר 2 חברי ועדה (מתוך 5) תומכים בעליית ריבית בקרוב, מועד העלאת הריבית ידחה ככל הנראה לשנת 2019, (כמובן כפוף לזהות הנגיד הבא) כאשר פיחות/תיסוף השקל יהיה הטריגר המרכזי להחלטה.

נוכח קצב ההוצאות הנוכחי אנו מצפים שבחודשים הבאים נראה עלייה מהירה בגירעון כאחוז מהתוצר אף מעבר ליעד של ה-2.9 אחוזים:
הכנסות המדינה ממסים עמדו על כ-24.4 מיליארד ש"ח באוגוסט, קרוב לתוואי החזוי אך בהשוואה לרמה אשתקד זוהי ירידה משמעותית היות שבשנה שעברה היו הכנסות חד פעמיות משמעותיות (הקדמת מס 'חברות ארנק'). במקביל, הוצאות הממשלה ממשיכות לגדול בקצב מהיר, לכן הגירעון המצטבר עד כה השנה עלה ל-15.7 מיליארד ₪, הגבוה ביותר לאותה התקופה מאז 2012. הגירעון כאחוז מהתוצר עלה ל-2.5 אחוזים, ונוכח קצב ההוצאות הנוכחי אנו מצפים שבחודשים הבאים נראה עלייה מהירה בגירעון כאחוז מהתוצר אף מעבר ליעד של ה-2.9 אחוזים

להערכתנו, השונות בקצב עליית השכר בין הסקטור העסקי והציבורי יביאו ללחצים לעליית שכר בסקטור הציבורי, וידחפו את השכר הממוצע כלפי מעלה:
השכר הממוצע למשרות שכיר של עובדים ישראלים הואץ בסוף הרבעון השני עם עלייה של 1 אחוז (על פי נתונים מנוכי עונתיות), גידול נאה, כך ב-12 החדשים האחרונים נרשמה עלייה גבוהה של קרוב ל-4 אחוזים. יש לציין שהשונות בין הסקטור העסקי לציבורי נותרה גבוהה עם עלייה ב-12 החודשים האחרונים של קרוב ל-4.5 אחוזים בסקטור העסקי לצד עלייה מתונה יותר של 2 אחוזים בסקטור הציבורי. להערכתנו, פער זה צפוי להיסגר ולדחוף את השכר הממוצע כלפי מעלה.

נקודות מרכזיות

ישראל
· גם באוגוסט סעיף הדיור במדד הפתיע כלפי מטה. בשע"ח הנוכחי האינפלציה תרד מתחת ליעד בנק ישראל בחודשיים הקרובים. למרות ש-2 מתוך 5 חברים בבנק ישראל רצו לעלות ריבית, אנו לא צופים שזה יקרה השנה.
· מחירי הדירות המשיכו לעלות במתינות, אך הכותרות על התחממות מחודשת בשוק הדיור עדיין מוקדמות מאוד.
· השכר הממוצע למשרת שכיר של ישראלים הואץ בסוף הרבעון השני. השונות בין הסקטור העסקי לציבורי התרחב.
· על פי האומדן המעודכן, התוצר במהלך הרבעון השני צמח בשיעור שנתי של 1.8 אחוזים, נמוך מהצפי, אך זאת לאחר צמיחה חזקה של 5.1 אחוזים ברבעון הקודם (שעודכנה שוב כלפי מעלה).
· הגירעון בתקציב המדינה ממשיך להתרחב במהירות ועמד על 2.5 אחוזים מהתוצר ב-12 החודשים האחרונים.
· בהשוואה לסקירה הקודמת הציפיות לאינפלציה ירדו לאורך כל העקום, בתמיכת הייסוף בשקל.


ארה"ב
נתוני שוק העבודה ממשיכים להיות מרשימים וקצב עליית השכר הממוצע עלה.
האינדיקאטורים לרבעון השלישי מצביעים על קצב צמיחה מהיר. סנטימנט החברות עלה במפתיע גם באוגוסט.
לאחר חודשיים של הפתעה כלפי מעלה, האינפלציה באוגוסט הייתה נמוכה מהצפי.
אנו מצפים לעליית ריבית בשבוע הבא.


אירופה
· מדד מנהלי הרכש בגוש האירו לאוגוסט נותר חיובי וקרוב לרמה הממוצעת בחודשים הקודמים.
· למרות החששות סביב איטליה והמתיחות עם ארה"ב הבנק המרכזי הודיע שהוא לא משנה את תוכניתו לצמצם את הרכישות בחצי בסוף החודש.
· בבריטניה הריבית נשארה ללא שינוי. הנגיד הזהיר מעליית ריבית מהירה במקרה של יציאה לא מסודרת מאירופה.


עוד בעולם
· הצמיחה ביפן ברבעון השני עודכנה כלפי מעלה.
· האינדיקאטורים בסין מצביעים שהצמיחה התמתנה ברבעון השלישי, אך עוד מוקדם לבדוק כיצד המדיניות המרחיבה של הממשלה כנגד הצעדים של ארה"ב השפיעה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il