TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

הקמת מערכת נתוני אשראי נכנסת לשלב האחרון


בנק ישראל
מערכת נתוני האשראי תביא להגברת התחרות בתחום האשראי הן בתוך המערכת הבנקאית והן מצד שחקנים חוץ בנקאיים
בהתאם לחוק נתוני אשראי התשע"ו (2016) (להלן - החוק), בנק ישראל החל ביישום השלב האחרון של הקמת המערכת לשיתוף נתוני אשראי. ביום 31.8.18 החל בנק ישראל באיסוף נתוני האשראי באופן שיאפשר את תחילת פעילות המערכת כבר ברבעון השני של שנת 2019, עם כניסת החוק לתוקף.
מערכת נתוני האשראי תביא להגברת התחרות בתחום האשראי הן בתוך המערכת הבנקאית והן מצד שחקנים חוץ בנקאיים. המערכת תאפשר ללקוח לקבל אשראי בתנאים המיטביים האפשריים עבורו, כמקובל במדינות מתקדמות רבות וצפויה לשנות את כללי המשחק הנהוגים כיום בשוק האשראי הקמעונאי.

כפי שנקבע בחוק, בנק ישראל יאסוף נתוני אשראי ממקורות מידע מסוג נותני אשראי ורשויות מדינה, וימסור אותם – אם הלקוח יהא מעונין בכך - באמצעות לשכות אשראי לנותני אשראי המורשים להשתמש במידע (מלווים) וללקוחות עצמם (לווים).

מסירת המידע לנותני אשראי תעשה רק במידה והלקוח ייתן לכך את הסכמתו זאת, בדרך כלל במעמד של בקשת הלוואה. המידע שבמערכת יאפשר ללקוחות לקבל הצעות ערך משתלמות יותר ממלווים שאינם מכירים אותם (להבדיל, למשל, מהבנק בו לקוחות מנהלים את חשבונם), המבוססות על היסטוריית פירעון התשלומים האישית שלהם, ובכך לאפשר תנאים שווים לתחרות בתחום האשראי לטובת הלקוחות. הלקוחות מצדם יוכלו לנהל את צעדיהם בצורה מושכלת ולהגדיל את כוח המיקוח שלהם מול מלווים שונים בבואם לקחת אשראי.

החוק גם מאפשר ללקוח לשלוף באופן עצמאי, ואחת לשנה ללא עלות, את המידע שנאסף עליו במערכת וכן להעבירו לגורמים שיספקו לו ייעוץ בהתייחס להתנהלותו הפיננסית בתחום האשראי, כל זאת בתנאים שנקבעו בחוק.

המידע הנאסף מתייחס לנתוני אשראי ממקורות מידע בנקאיים וחברות כרטיסי אשראי החל ממאי 2016, וכן נתונים מבנק הדואר, ממדור מושכי שיקים ללא כיסוי בבנק ישראל, לשכות ההוצאה לפועל והכונס הרשמי לתקופה שמתחילה ב-31 אוגוסט 2018.

עם השלמת ההערכות להפעלת המערכת וכניסתו של החוק לתוקף, יוכל הציבור לפנות לבנק ישראל ולממש את זכויותיו על פי החוק, כגון בקשה לקבל אחת לשנה ללא תשלום, דוח המפרט את המידע הנאסף לגבי הלקוח. כמו כן, הציבור יוכל לממש את הזכות להגיש בקשה להפסקת איסוף נתונים או הגשת בקשה לאי מסירתם.

בסמוך להפעלת מערכת נתוני אשראי, יפרסם הממונה על שיתוף נתוני אשראי בבנק ישראל, רו"ח צוריאל תמם, מידע נוסף לציבור לגבי האופן בו הציבור יכול להפיק את מירב התועלת מהמערכת ומהחוק החדש וכן את דרכי מימוש זכויות הפרט.​


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il