TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

עובדי מלט הפגינו היום מול משרד האוצר במחאה על מחירי ההיצף שעשויים לפגוע בפרנסתם


עובדי קבוצת "מלט הר-טוב" מפגינים מול משרד האוצר בירושלים
המצב הגיע לידי כך שכיום, המלט הטורקי והיווני זול יותר בישראל מאשר בטורקיה וביוון
עובדי קבוצת "מלט הר-טוב" הפגינו הבוקר מול משרד האוצר בירושלים, במחאה על הפגיעה הקשה בפרנסתן של מאות משפחות מבית שמש והסביבה, לאור כך שמלט מטורקיה ויוון מציף את השוק בישראל במחירי רצפה ("מחירי היצף"). המצב הגיע לידי כך שכיום, המלט הטורקי והיווני זול יותר בישראל מאשר בטורקיה וביוון. לאור המצב שנוצר - המפעל בבית שמש נמצא בסכנת סגירה ממשית, וכך המדינה משרתת את האינטרס הכלכלי של ארדואן ושל יוון במקום לשמור על התעשייה והכלכלה הישראלית. המפגינים קראו לשר האוצר משה כחלון למנוע את הפגיעה האנושה במאות העובדים ובמשפחותיהם.

אבי אלימלך, יו"ר ועד העובדים והנדסאי חשמל במפעל מלט הר-טוב מבית שמש: "לא הגיוני שמדינת ישראל אמרה לנו לבוא לעבוד ולייצר מלט איכותי כדי להגביר את התחרות, ואז היא מאפשרת לארדואן להציף את המדינה במלט זול יותר ממה שהוא מוכר בטורקיה. לא הגיוני שכך תיפגע פרנסתם של מאות משפחות מבית שמש והסביבה. אנו לא מבקשים לעצור את הייבוא, לא מבקשים פריבילגיות, רק לעשות את הדבר ההגיוני והנכון ולאפשר לנו להתפרנס בכבוד ולהתחרות בצורה הוגנת".

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש: "יבוא במחירי היצף מהווה עבירה הן על הסכמי הסחר הבינלאומיים והן על החוק הישראלי, ויבוא זה כיום פוגע קשות בתעשיית המלט המקומית. כיום במדינת ישראל פועלים שני יצרני מלט מקומיים בלבד המעסיקים מאות עובדים באופן ישיר ואלפים נוספים במעגלים השני והשלישי, לצד מספר יבואנים, וזו האחריות שלנו כמדינה לשמור עליהם ושהמפעלים שלהן ימשיכו להתקיים ולפעול. קיום תעשייה מקומית לייצור מלט הינו אינטרס לאומי מן המעלה הראשונה בכל מדינה, ובמדינת ישראל בפרט. זאת, בין היתר, מטעמי בטחון המדינה והבטחת יכולת הייצור העצמית בעתות משבר".

רקע: בימים אלה, מלט טורקי ויווני מציף את השוק בישראל במחירי רצפה. המשמעות: פגיעה קשה בפרנסתן של מאות משפחות מבית שמש והסביבה, סטירת לחי למפעל מלט שיצא לדרך עצמאית רק לפני שלוש שנים (ביוזמת המדינה!) והעברת השליטה במוצר תשתיתי-אסטרטגי לביטחון המדינה לידיים של ארדואן ואינטרסנטים אחרים.

"מלט הר-טוב" הוא המפעל השני בגודלו בישראל לייצור מלט. כושר הייצור השנתי של מלט הר-טוב עומד על כ-850,000 טון מלט בשנה, המיוצר בסטנדרטים הגבוהים ביותר הקיימים בשוק. הקשר של המפעל עם הסביבה והקהילה חזק במיוחד, ומרבית עובדי המפעל הינם תושבי בית שמש והסביבה. בשנת 2015, המפעל נרכש ע"י קבוצת משקיעים ישראלית. מכירת המפעל נועדה להגביר את התחרות בשוק המלט בישראל ולהוביל להפחתת המחירים לצרכן. כעת המפעל עומד בפני סכנת סגירה!. חברות זרות מציפות את ישראל במלט טורקי ויווני ב"מחירי רצפה" (מחירי היצף) במטרה לכבוש את השוק בישראל.

קבוצת "מלט הר-טוב" בעד תחרות - אך שתהיה זו תחרות הוגנת. לא יכול להיות שמחיר טון מלט שמיוצר בטורקיה וביוון הרבה יותר יקר בטורקיה/יוון מאשר ישראל (כן, לא התבלבלנו; מלט טורקי זול יותר בישראל מאשר בטורקיה). אסור לתת למלט זר להציף את ישראל ולהחריב את התעשייה המקומית. המלט הזר מטורקיה ויוון נמכר גם לרצועת עזה, ובסופו של דבר מגיע לידיים של החמאס. מלט הר-טוב לא מוכרים מלט לרצועת עזה. יתרה מכך: לתפיסתנו, מלט הוא מוצר תשתיתי-אסטרטגי ואסור לתת לבעלי אינטרסים זרים מחוץ לישראל לשלוט עליו. כמפעל תעשייתי יצרני, אנו מקפידים להשקיע בטכנולוגיות לשיפור איכות הסביבה תוך עמידה מלאה בדרישות החוק והרשויות. בנוסף לכך, תהליך הייצור מנוטר בצורה רציפה הן על ידי יחידת הבקרה של המפעל והן ע"י גופים ממשלתיים חיצוניים. 80 שנות ניסיון בתחום המלט והשקעה מתמדת בטכנולוגיה, בעובדים ובקשרי הקהילה נותנים לנו את הכוח להמשיך לייצר מלט איכותי למאות לקוחותינו המרוצים. למען התעשייה הציונית, למען התחרות החופשית ההוגנת: אסור לתת למלט טורקי להציף את ישראל ולהביא לסגירת המפעל.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il