TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

היקף ערבויות המדינה ליצואנים הסתכם בכ-2.55 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2018, גידול של 300 מיליון דולר בהשוואה לאותה התקופה אשתקד


אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה
היקף האישורים העקרוניים לפוליסות ביטוח סיכוני סחר חוץ ליצואנים גדל בכ-28% והסתכם בכ-3.19 מיליארד דולר

במחצית הראשונה של 2018 הונפקו 8 פוליסות לביטוח סיכוני סחר חוץ בהיקף של 143 מיליון דולר
שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: "פעילותה של חברת אשרא היא נדבך חשוב בפעילות היצוא הישראלית אשר חצה בשנת 2017 את רף ה-100 מיליארד דולר לראשונה. פעילות אשרא היא חיונית בעיקר על רקע הגידול הצפוי בפעילות אל מול המדינות במזרח הרחוק ואפריקה. היעד לאשרא לשנת 2018 הוא לחצות את רף ה-3 מיליארד דולר בערבויות הניתנות ליצואנים ועל פי נתוני החציון הראשון יעד זה יושג עוד במהלך השנה. ליצוא הישראלי חשיבות גדולה לכלכלת ישראל, הוא קטר הצמיחה של המשק הישראלי ומקור מרכזי לתעסוקה יציבה ושגשוג כלכלי"


דודי קליין מנכ"ל בפועל: "בשנים האחרונות אנו רואים צמיחה משמעותית בפעילות של יצואנים ישראלים באפריקה. צמיחה זו התאפשרה במידה רבה בזכות התמיכה של ממשלת ישראל, המספקת ערבויות מדינה ליצואנים למדינות מתפתחות באמצעות אשרא. צמיחה זו הביאה לכך שכמחצית מהבקשות לערבויות מדינה כיום הן עבור עסקאות ביבשת אפריקה. נתון בולט נוסף במחצית הראשונה הוא ההתעניינות המחודשת של יצואנים באמריקה הלטינית"


היקף סיוע המדינה ליצואנים, באמצעות ערבויות המדינה שמעניקה חברת אשרא, הסתכם בכ-2.55 מיליארד דולר בסוף המחצית הראשונה של 2018 לעומת כ-2.25 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2017-גידול של כ-300 מיליון דולר, כך עולה מנתוני אשרא, החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ. עוד עולה מהנתונים כי היקף האישורים העקרוניים לפוליסות ביטוח סיכוני סחר חוץ ליצואנים, שאושרו בוועדה הבין-משרדית בראשות החשב הכללי באוצר, גדל בכ-28% והסתכם בכ-3.19 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2018, לעומת 2.5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.


בסך הכל הונפקו במחצית הראשונה של 2018 8 פוליסות לביטוח סיכוני סחר חוץ בהיקף של 143 מיליון דולר. 5 מהפוליסות שהונפקו הן לעסקאות ייצוא לסין בהיקף של 51 מיליון דולר. הביטוח הוענק ל-3 פרויקטים בתחום הרפואי, פרויקט בתחום החקלאות ופרויקט בתחום הטכנולוגיות. בנוסף, הונפקו 2 פוליסות בהונדורס בהיקף של 23 מיליון דולר ופוליסה אחת בסנגל בהיקף של 69 מיליון דולר.


מנתוני אשרא עולה עוד, כי אפריקה מובילה כשוק היעד העיקרי שבו קיים ביקוש של היצואנים לפוליסות ביטוח סיכוני סחר חוץ: במחצית הראשונה של 2018 הגישו היצואנים 65 בקשות לביטוח עסקאות בהיקף של 2.8 מיליארד דולר, כאשר מחצית ממספר הפניות ומההיקף הנדרש היה לאפריקה. 33 מהבקשות הוגשו למדינות באפריקה בהיקף של 1.37 מיליארד דולר. אחרי אפריקה בדירוג נמצאות מדינות אמריקה הלטינית עם 10 בקשות בהיקף של 851 מיליון דולר. עוד עולה מנתוני המחצית בנוגע לביקושים כי ניתן לראות התעוררות מסוימת במדינות ברה"מ לשעבר עם 8 בקשות בהיקף של 148 מיליון דולר.


דודי קליין מנכ"ל בפועל "בשנים האחרונות אנו רואים צמיחה משמעותית בפעילות של יצואנים ישראלים באפריקה. צמיחה זו התאפשרה במידה רבה בזכות התמיכה של ממשלת ישראל, המספקת ערבויות מדינה ליצואנים למדינות מתפתחות באמצעות אשרא. צמיחה זו הביאה לכך שכמחצית מהבקשות לערבויות מדינה כיום הן עבור עסקאות ביבשת אפריקה. נתון בולט נוסף במחצית הראשונה הוא ההתעניינות המחודשת של יצואנים באמריקה הלטינית".

אודות אשרא:
אשרא, החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ, היא חברה ממשלתית העוסקת בקידום הייצוא הישראלי באמצעות מתן שירותי ביטוח אשראי והשקעות בעסקאות יצוא לטווח בינוני וארוך ליצואנים ישראלים. החברה מציעה ליצואנים הישראלים פתרונות ביטוח מגוונים, המאפשרים מזעור סיכונים וקבלת מימון לעסקאות לטווח בינוני וארוך (1-15 שנים). החברה מספקת כיסוי כנגד שני סוגי סיכונים: סיכונים פוליטיים הקשורים לשלטון במדינת היעד (כגון מלחמה, הלאמה) וסיכונים מסחריים, הקשורים לחברה שמולה מתבצעת העסקה (כגון פשיטת רגל). החברה מציעה מגוון פתרונות ביטוחיים כגון ביטוחים לאשראי קונים, אשראי בין בנקאי, אשראי ספקים, אשראי דוקומנטרי, ביטוח ליסינג, חילוט שלא כדין, ביטוח השקעות לבעלי מניות וביטוח טרום משלוחים.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il