TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
"שוק המניות הישראלי מפגין עוצמה בהשוואה עולמית"
1. מניות – השוק הישראלי מפגין עוצמה בהשוואה עולמית

מבלי שמשקיעים רבים שמו לב, שוק המניות המקומי רושם ביצועים נאים בהשוואה עולמית. מתחילת השנה ת"א 125 עלה ב-2%, לעומת עלייה אפסית של השווקים באירופה, יפאן ואוסטרליה ועלייה של 4% ב-S&P500. השוק המקומי מושפע ממהלכים משמעותיים בכמה מניות, בהם טבע, כיל וחברה לישראל – מהלך שמעיד על חשיבות הבחירה הסלקטיבית במניות, לצד החשיפה למדדים. אנו ממשיכים להמליץ על השוק המקומי כעוגן בתיקי ההשקעות המנייתיים.

כשבוחנים תקופה קצרה יותר של הרבעון האחרון, רואים את השיפור המשמעותי שנרשם בביצועי השווקים באירופה בחודשים האחרונים, עם עליות חזקות של מעל 6% בחלק מהמדדים. השיפור הזה נובע לא רק מהתמחור האטרקטיבי יותר של אירופה,אלא גם מההבנה שהריבית שם לא הולכת לעלות עד אמצע השנה הבאה וגם מהיחלשות היורו שבאה בעקבות ההכרה הזו. אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה לאירופה בתיק ההשקעות.

מניתוח סקטוריאלי של השוק האמריקאי עולה, שבשבוע האחרון מגזר האנרגיה היה החלש ביותר, לאור החשש ממלחמת סחר והמשך ירידת מחירי הנפט. אליו הצטרפו מגזר הפיננסים, התעשייה וחומרי הגלם - כל האפיקים שמזוהים עם צמיחה חזקה ועליית ריבית. מאידך, סקטורי התשתיות והצריכה הבסיסית היו חזקים, כמו גם סקטור הצריכה המחזורית שמוסיף להיות איתן, בעיקר הודות למרכיב הטכנולוגיה שבו.

אנו ממשיכים להמליץ לשמור על חשיפה נמוכה לשווקים המתעוררים, כאשר הפער בין אסיה לבין דרום אמריקה ומזרח אירופה ממשיך להיפתח. הבורסה בברזיל ירדה בחודש האחרון ב-15%, הבורסה בטורקיה ירדה ב-8% ובורסת רוסיה, שם נפתח השבוע המונדיאל, ירדה ב-5% החודש.

2. אג"ח – יותר דירוגים גבוהים במח"מ קצר

על רקע נתוני מדד המחירים לצרכן בשוק המקומי, אנו ממליצים לשמור כיום על תיק מאוזן, כלומר חשיפה של 40%-50% לאפיק הצמוד. זאת לא רק בעקבות המדד האחרון אלא גם לקראת מדד יוני, כאשר האפיק הצמוד מפגין בתקופה האחרונה ביצועים טובים יותר. לנוכח התשואה השלילית באג"ח הממשלתי הצמוד עד למח"מ של מעל 7 שנים, אנו ממליצים לקבל את ההצמדה הזו דרך היצע רחב של אג"ח קונצרני מדורג גבוה במח"מ קצר יחסית, עם מרווח של 1% ויותר מעל אג"ח ממשלתי.

להערכתנו, לשנה הקרובה השקעה באג"ח קונצרני מדורג קצר בדירוג גבוה, מגלמת פוטנציאל תשואה גבוה משמעותית מהשקעה באג"ח מדינה ובסטיית תקן נמוכה יותר מאג"ח מדינה.

3. תיק השקעות – לוודא שיש רכיב צמוד משמעותי

הנתונים הכלכליים ממשיכים להיות חזקים בעולם המפותח בהובלת ארה"ב, כאשר יתר העולם המפותח נהנה מהתחזקות הדולר וממשיך במדיניות מוניטרית מרחיבה ביותר, התומכת במחירי הנכסים הפיננסיים. עם זאת, סוגיות פוליטיות, מלחמות סחר וחולשה בשווקים המתעוררים יוצרות תנודתיות גבוהה יותר, ועלולות לבשר על איומים שאותם השוק פחות אוהב. המסקנה שלנו היא שכדאי להיות חשופים יותר לשווקים החזקים, ופחות לשווקים המתעוררים ולשווקי הפריפריה באירופה.

גם אחרי העלאת הריבית בארה"ב ולמרות שהשווקים כבר מגלמים את עליית הריבית הצפויה בהמשך השנה ואת רוב העלייה המגולמת בשנתיים הקרובות – איננו ממליצים להאריך מחמ. מי שבוחן את התשואות, יוכל לראות כי בתיק דולרי של אג"ח ופקדונות קצר עד שלושה חודשים ניתן לייצר היום תשואה לפדיון דולרית של קרוב ל-2.5%, בעוד שבאג"ח ארה"ב ל-10 שנים אנחנו מקבלים תשואה של כ-3% בלבד. הגורמים האלה לא רק שאינם תומכים בהארכת מח"מ, אלא דווקא בהתבצרות במח"מ הקצר יותר.

לצד זאת, המשך המדיניות המוניטארית המרחיבה באירופה, יפן וגם ישראל אנו ממשיכים להמליץ למקד בהם את החשיפה המנייתית, לצד המשך חשיפה גם לשוק האמריקאי.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il