TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

"חוק המתווכים" אושר בוועדת שרים


יור סיעת כולנו חכ רועי פולקמן:
חוק המתווכים אותו יזם יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן אושר היום בוועדת שרים לענייני חקיקה. החוק מגדיר את חלוקת תשלום דמי התיווך בין השוכר למשכיר במעמד ההתקשרות עם המתווך

יו"ר סיעת 'כולנו, ח"כ רועי פולקמן: "להפיל עלויות תיווך באופן חד צדדי על השוכרים זה לא הגון ולא צודק ומעלה את מחירי התיווך באזורי הביקוש. אני נחוש לקדם הסדרה שלא תאפשר מקרים של חד צדדיות, מתווך שיפעל בניגוד לנהלים החדשים יסכן את רשיונו. להפיל עלויות תיווך באופן חד צדדי על השוכרים זה לא הגון ולא צודק ומעלה את מחירי התיווך באזורי הביקוש. אני נחוש לקדם הסדרה שלא תאפשר מקרים של חד צדדיות, מתווך שיפעל בניגוד לנהלים החדשים יסכן את רישיונו."


על פי "חוק המתווכים", אותו יזם יו"ר סיעת כולנו וח"כ רועי פולקמן, מתווך שגובה את מלוא דמי התיווך מהשוכר עובר על הוראות החוק וצפוי לעמוד לדין משמעתי כנזיפה, קנס ובמקרים קיצוניים גריעה מהמרשם, על ידי רשם המתווכים. החוק מחריג סיטואציה של התקשרות כללית בין שוכר למתווך לשם מציאת דירה להשכרה, במצב זה, יהיה רשאי המתווך לגבות את מלוא דמי התיווך מהשוכר.


התיקון בנושא התיווך נבע מההבנה שבשל המבנה החוקי הקיים, מתווכים מאפשרים מצב בו לרוב, בעלי דירות לא נושאים כלל בעלויות התיווך, ונוצרת החצנה שלילית של עלויות אלה על השוכרים. באופן זה, אף בעלי דירות שלא היו צורכים שירותי תיווך אלמלא היו נושאים בתשלום שלהם, נעזרים בשירותי תיווך, באופן שמכביד על ציבור השוכרים הכבדה משמעותית.


מקורו של החוק בפרשנות שגויה של מתווכים רבים לאחר תיקון "חוק שכירות הוגנת", לפיה החוק חל רק כאשר מדובר בחוזה לתיווך בבלעדיות. בין הסעיפים שתוקנו בחוק שכירות הוגנת, תוקן סעיף, לפיו דמי התיווך יושתו על המשכיר אם שירות התיווך הוזמן על ידו.


מאחר שהתיקון נכנס תחת חוק שכירות הוגנת, אין אפשרות לחייב מתווכים בדין משמעתי, ויש לתקן בהתאם את חוק המתווכים, שמטיל סמכות משמעתית על רשם המתווכים במקרה של מעבר על הוראה מהוראות החוק.


עד לדיונים במסגרת התיקון לחוק, תשלום דמי התיווך הוטל לרוב במלואו על השוכרים, על אף שלא יזמו את הזמנת השירות. מתוך ניסיון השנים האחרונות ופניות הציבור הרבות לעניין החיובים ע"י מתווכים, הוחלט להחיל חבות משמעתית על מתווכים שפועלים בניגוד למדיניות זו ע"י תיקון "חוק המתווכים במקרקעין, התשנ"ו–1996", ברוח חוק שכירות הוגנת.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il