TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

למרות הסיוע מקרן המטבע העולמית


כרמינה מנדולה, מנכל Coface ישראל
התרעה ליצואנים הישראלים לארגנטינה – Coface מעלה את רמת הסיכון של ארגנטינה ושל חלק מהענפים במדינה - כל הענפים במדינה מוגדרים ברמת סיכון בינונית עד גבוהה מאוד

חברת ביטוח האשראי Coface ישראל מפרסמת היום התרעה ליצואנים הישראלים לארגנטינה ומעלה את רמת הסיכון של המדינה ושל חלק מהענפים המרכזיים שלה. על פי הסקירה של Coface, כל הענפים במדינה מוגדרים כענפים ברמת סיכון בינונית עד גבוהה מאוד ורמת הסיכון של המדינה עלתה מרמה B לרמת סיכון C המוגדרת רמת סיכון גבוהה. זאת למרות הסיוע של כ-50 מיליארד דולר שתקבל ארגנטינה מקרן המטבע העולמית, על פי דיווחים מהשבוע שעבר.

על פי נתוני הלמ"ס, בשנים האחרונות חל גידול בהיקף הייצוא הישראלי לארגנטינה. בשנת 2017 עמד היקף הייצוא הישראלי למדינה על כ-140 מיליון דולר, זינוק של כ-30% ביחס לשנת 2016. גם בחודשים הראשונים של 2018 ממשיך הגידול והיקף הייצוא הישראלי לארגנטינה עמד בחודשים ינואר-אפריך 2018 על כ-56 מיליון דולר, זינוק של כ-60% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

מהסקירה שפירסמה היום Coface ישראל עולה כי ענפי הכימיקלים, אנרגיה, פארמה, תחבורה, ועץ מוגדרים ברמת סיכון בינונית רמת הסיכון של ענף הבניה בארגנטינה עלתה מרמת סיכון בינונית לרמת סיכון גבוהה כמו ענפי החקלאות (agri-food), תקשורת וטקסטיל. גם בענף הקימעונאות חלה הרעה והוא מדורג כעת כענף ברמת סיכון גבוהה מאוד.

כניסתו של מאוריסיו מאקרי לתפקיד נשיא ארגנטינה, באמצע דצמבר 2016, ארגנטינה עברה שורה של צעדים כלכליים ובכללם ליברליזציה בשער החליפין, הורדת פיקוח על המחירים, הסרת מחסומי ייבוא, והפחתת סובסודיות ממשלתיות. צעדים אלה איפשרו למדינה לקבל בחזרה גישה בינלאומית השווקים הפיננסיים לאחר הפסקה של 15 שנים.

המגמה החיובית אכן הגיע, אבל כצפוי, עם תופעות לוואי קצרות טווח. אמנם, התוצר המקומי הגולמי עלה ב -2.9% בשנת 2017, ועל פי הערכות הוא צמח בכ -4.7% בחודשיים הראשונים של 2018, אבל בחודשים הבאים צפויה דווקא האטה בצמיחה בארגנטינה ממספר סיבות: האינפלציה שהושפעה מהקיצוץ בסובסידיות עמדה ב-12 החודשים (מרץ17-מרץ 18) על כ25.4% והובילה לחריגה מיעד אינפלציה של 8%-12%. בנוסף, דווקא כשהפעילות הכלכלית במדינה החלה לצבור תאוצה, המאזן המסחרי הידרדר. בשנה שעברה גדל היבוא ב - 19.7% לעומת עלייה שולית של 0.9% ביצוא. השנה הייצוא הארגנטינאי (+ 10.7% בחודשיים הראשונים של 2018), אך היבוא המשיך לגדול בקצב מהיר יותר (+ 29.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד).


הגירעון השוטף של ארגנטינה צפוי לעמוד על כ-5.2% בשנת 2018. לאחרונה הודיע ​​שר האוצר הארגנטינאי על קיצוץ יעד הגירעון הפיסקאלי השנה ל -2.7% מהתמ"ג, כדי לרכך את התלות בשוקי ההון. הוא גם חיזק את המחויבות להגיע ליעד האינפלציה של 15% שנקבע השנה. למרות זאת, נראה כי המטרה כרגע אינה מציאותית. והצפי של אנליסטים הוא לאינפלציה של 22% בסוף 2018.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il